Forum > Newbie Forum

Blacklightstempel op inkomticketten

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
NixxusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2010
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 5
27-8-2010 19:22
Heej allemaal,

Binnenkort geef ik een feest/fuif en wij hadden het idee om op de achterkant van elk ticket een stempel in blacklight-inkt te zetten. Bij de ingang van het feest wordt dat met een blacklightlamp gecheckt of de stempel er echt opzit, om namaak tegen te gaan.

Nu had ik een vraag hierover.
Zou de inkt af de tickets gaan? Onze tickets zijn van mat papier. Het is wel de bedoeling dat wanneer het ticket al een maand in een broekzak/portemonnee zit, de stempel nog duidelijk is onder de lamp.

Alvast bedankt!
Nick
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
27-8-2010 19:30
Volgens mij wordt die inkt gewoon prima overgenomen door een kopieerapparaat, en in (bijna) dezelde kleur weer uitgeprint.
NixxusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2010
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 5
27-8-2010 19:40
Het probleem is dat we onze tickets al hebben, en ze opnieuw printen is geen optie. We willen graag met een stempel een icoontje op de achterkant plaatsen, met de speciale inkt.
De inkt is overigens onzichtbaar, je ziet ze niet zonder blacklight.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
27-8-2010 20:08
Ik bedoel, dat als een bestempelde ticket wordt gekopieerd (wat je probeert te vermijden), de inkt niet onopgemerkt blijft. Een scanner heeft namelijk ook licht met een blauwtint. Of het ook onzichtbaar word, zal wel niet. Ik weet dat het vroeger met de 'spiek-pennen' voor op school, gewoon grijs werd als je het kopieerde, maar die inkt was gewoon zichtbaar als je een beetje goed keek.

Je hebt zeker geen maand om zelf te proberen of de inkt blijft zitten in je portomonnee?
NixxusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2010
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 5
27-8-2010 20:12

roystraver schreef:

Ik bedoel, dat als een bestempelde ticket wordt gekopieerd (wat je probeert te vermijden), de inkt niet onopgemerkt blijft. Een scanner heeft namelijk ook licht met een blauwtint. Of het ook onzichtbaar word, zal wel niet. Ik weet dat het vroeger met de 'spiek-pennen' voor op school, gewoon grijs werd als je het kopieerde, maar die inkt was gewoon zichtbaar als je een beetje goed keek.
Daarom stempelen we op de witte achterkant. Niemand zal merken dat er een stempel op zit en dus zal niemand de achterkant (die toch leeg is) kopieren.

roystraver schreef:

Je hebt zeker geen maand om zelf te proberen of de inkt blijft zitten in je portomonnee?
Net geen maand, maar dit gaan we zelf ook even testen ;)

Weet je toevallig of dit meer gedaan wordt op dit vlak?
Tommie1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2009
Laatste: 25-4-2018
Berichten: 89
27-8-2010 20:26
hey.
je kan citroen sap gebruiken.
Aleen dan moet je het voor een kaars houden en als het warm word dan zie je het.

gr.tom
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
27-8-2010 20:30
Een paar weken geleden in Portugal hetzelfde principe gezien. Tickets waren op de achterkant (die volledig wit was) voorzien van een blacklight stempel, had het helemaal niet opgemerkt. Over de slijtvastheid kan ik niets zeggen. Ik zou het gewoon doen, zoveel zal het wrs niet kosten. Uiteraard wel zien dat dan ELK verkocht ticket wordt afgestempeld, anders krijg je zowieso ruzie aan de kassa/inkom.
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
NixxusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2010
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 5
27-8-2010 20:30

tommie1 schreef:

hey.
je kan citroen sap gebruiken.
Aleen dan moet je het voor een kaars houden en als het warm word dan zie je het.

gr.tom
Hallo,

Dit weet ik, maar is in de praktijk niet realiseerbaar. Aangezien we 500-1000 mensen moeten binnenlaten is een lamp zeker nodig om de stempel snel te kunnen zien.
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
27-8-2010 20:32
Als je de stempels kan aanbrengen op niet glossy papier zou het gewoon moeten blijven zitten, glossy is een beetje tricky maar met goede inkt zou zelfs dat wel moeten lukken.
NixxusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2010
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 5
27-8-2010 20:41
Bedankt, hier heb ik wat aan ;)

Evert J. schreef:

Een paar weken geleden in Portugal hetzelfde principe gezien. Tickets waren op de achterkant (die volledig wit was) voorzien van een blacklight stempel, had het helemaal niet opgemerkt. Over de slijtvastheid kan ik niets zeggen. Ik zou het gewoon doen, zoveel zal het wrs niet kosten. Uiteraard wel zien dat dan ELK verkocht ticket wordt afgestempeld, anders krijg je zowieso ruzie aan de kassa/inkom.
Je had de tickets niet lang op zak?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)