draadloze microfoon stoort zodra de muziek pc aangaat
(9 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
Berghs eventsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-7-2009 Laatste: 19-10-2017 Berichten: 147 | 4-7-2010 16:30 |
Ik heb hier een simpele dap com-21 draadloze microfoon om wat aankondigingen mee te doen. Dit heeft altijd prima gewerkt en ook icm mijn muziek pc. Nu heeft hij echter de laatste tijd kuren. Zodra ik de pc aanzet en de microfoon uitstaat meld de ontvanger van de microfoon dat de microfoon aanstaat en dat er continu signaal opstaat (de microfoon geeft ook ruis als je hem uitzet en de fader op de mixer nog open staat). Ook geeft de microfoon om de 5-10 seconde een ruis ondertussen dat hij aanstaat (en je normaal dus aan het praten bent). Zodra de pc uitgaat zijn de problemen opgelost. Er zit verder helemaal niets in de pc die draadloos uitstuurt zoals een draadloze netwerkkaart of wat dan ook. Aangezien de pc ook wel eens wordt gebruikt voor licht heb ik hier een touchscreen ingebouwd. Dit werkt via rs-232 en kan er dus ook niets mee te maken hebben (of zit ik hier juist helemaal mis). Verder is het een standaard pc ingebouwd in een 19 inch behuizing. Ik heb helemaal niets aan de opstelling of de pc veranderd de laatste tijd. Alles is gewoon hetzelfde gebleven als voor de problemen. Heeft iemand enig idee waar het probleem zit (en wat er dus stoort op de microfoon)? De frequentie van de microfoon is 199.820 MHZ | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 5-7-2010 08:58 |
Aarde controleren en goed controleren of alle afschermingen nog deugdelijk vast zitten. Wellicht kabels (van PC uiteraard) vervangen door kabels met ferrietkralen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
AudiopartnerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-6-2009 Laatste: 14-10-2022 Berichten: 115 | 5-7-2010 09:02 |
Ik ken de microfoon niet, maar wellicht een ander ander kanaal, dit gaf bij een systeem met een freeport headset een verbetering. Dit was een manege, waarbij dus ook een kanaal een storing had, je hebt bij freeport een aantal keuzes binnen kanaal 63. PC storing is vaak gekoppeld aan de freqentie van de processor, waarbij storing onstaat op de 3de en 5de harmonische. Uitstraling komt naar buiten via de bedrading, soms wil een ferriet kraaltje iets doen, zit ook vaak al om de voedingsdraad of monitor kabel. groet van audio partner e-sonic | |
Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen van NTi-Audio en Bedrock-Audio . Offerte service geluidsplan met EASE jr. | |
Berghs eventsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-7-2009 Laatste: 19-10-2017 Berichten: 147 | 5-7-2010 17:57 |
Ik heb net nog eens een aantal dingen geprobeerd. Als ik de pc ver genoeg weg zet van de ontvanger is het probleem inderdaad verholpen. Als ik ook maar 1 kabel link tussen de mixer en de pc begint hij direct weer te storen. Ook scheelt het al een hoop of ik de signaal/stroomkabel vast pak of gewoon neerleg. Ook heb ik geprobeerd de stroomkabel helemaal buiten de case om te leggen. Dit helpt ook niet (als ik maar al schuif met de lade voor het toetsenbord en deze net verkeerd staat heb je al storing). Trek ik het scherm/toetsenbord uit krijg je ook storing. Het lijkt wel of uit iedere kabel een storende frequentie komt. De kast waar de pc nu inzit is opgebouwd vanaf een standaard pc kast die ik zo heb aangepast dat hij in een 19 inch rack te schroeven is. Voorin het ik powercon en tulp aansluitingen gezet (de kabels die van achter de pc naar voor lopen lopen natuurlijk netjes rondom de onderdelen in de pc heen en de stroomkabel is een speciale kabel die afgeschermd is tegen frequenties). Als ik nu een ander setje koop (bijv. com-52) waar de frequenties instelbaar van zijn zou dit helpen en mijn probleem daarmee ook verhelpen? (aangezien ik met 1 draadloze mic niet altijd voldoende heb wou ik er toch nog 1 bijkopen). | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 5-7-2010 23:52 |
Dré schreef: Aarde controleren en goed controleren of alle afschermingen nog deugdelijk vast zitten. Wellicht kabels (van PC uiteraard) vervangen door kabels met ferrietkralen. | |
Berghs eventsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-7-2009 Laatste: 19-10-2017 Berichten: 147 | 6-7-2010 17:12 |
Aarde is gecontroleerd alle afschermingen zijn nog goed en voor zover ik kabel met ferrierkralen heb zaten deze er al tussen (dus op de kabels van het scherm/de adapter van het scherm). De stroomkabels zijn allemaal zelf in elkaar gezet van kabel die frequenties niet door zou moeten laten (extra afgeschermd). | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 6-7-2010 17:44 |
Het kan haast niet anders dan dat dit een kabelfout is. Zijn al je kabels gebalanceerd? Afscherming goed aangesloten? In het verleden heb ik in de 190~200 Mhz band wel veel storing gehad, maar dit probleem moet met kabels te maken hebben... Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
Berghs eventsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-7-2009 Laatste: 19-10-2017 Berichten: 147 | 7-7-2010 21:48 |
Ik heb het probleem opgelost op de simpelste en snelste manier. Ik heb een ander setje microfoons gekocht (in te stellen tussen de 822 en 846mhz). Deze werken beide perfect samen en zonder storingen op de pc. Ik was toch al van plan om een ander setje te kopen en ik heb dit nu maar iets versneld gedaan. Ik heb van nog iemand gehoord dat hij ook problemen heeft gehad met spullen rond dezelfde frequentie. Ik kan nu wel een hele tijd gaan zoeken wat het probleem in mijn pc is en dit oplossen maar hier heb ik momenteel de tijd niet voor. Ik ga alsnog een keer proberen om de soort frequentie uit de pc te halen maar dan wel als ik tijd heb (zal na de zomer worden). Bedankt voor de tips allemaal | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 12-7-2010 18:11 |
Je hebt nu het symptoom bestreden, maar niet de oorzaak aangepakt. Je afscherming is waarschijnlijk niet in orde. Aarding kan dan wel misschien goed zijn aangesloten van je kabels, maar het kan nog steeds zijn dat er een pin 1 fout is die doorverbonden is met het chassis. En die kans geef ik je het grootste voor de oorzaak van je storing. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Berghs eventsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-7-2009 Laatste: 19-10-2017 Berichten: 147 | 12-7-2010 18:19 |
Tom schreef: Je hebt nu het symptoom bestreden, maar niet de oorzaak aangepakt.Je afscherming is waarschijnlijk niet in orde. Aarding kan dan wel misschien goed zijn aangesloten van je kabels, maar het kan nog steeds zijn dat er een pin 1 fout is die doorverbonden is met het chassis. En die kans geef ik je het grootste voor de oorzaak van je storing. Ik ben er inmiddels wel achter dat de harddisk de frequentie vrijgeeft. Als ik bij een andere pc heel dicht op de harddisk ga met de zender/ontvanger dan begint hij bij iedere pc te storen. Dit is echt puur bij de harddisk en geen enkel ander onderdeel is de pc. | |