Pluggen voor in flightcase Dapjes, of toch Neutrik?
(42 reacties. Pagina 5 van 5)Moderator(s): Dré
DjwirelessStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-4-2004 Laatste: 2-9-2014 Berichten: 126 | 28-3-2010 00:58 |
Hier net zo goed alleen neutrik ook in de flightcase(led barren enz ook), heb toch nare ervaringen met slecht contact gehad. | |
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten | |
NijhuisrVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-3-2003 Laatste: 10-9-2024 Berichten: 2195 | 28-3-2010 04:38 |
Ik gebruik in mijn cases ook procab XLRs, deze zijn echt prima en zijn mechanisch hetzelfde als de oudere neutrik zover ik het kan bekijken. Het zijn echt prima connectors, ik zou ze ook kunnen aanraden voor gebruik van kabels buiten de case. Slijten doen alle stekkers en deze niet harder. Wil je connectoren met specs. dan zul je neutrik moeten nemen. Ook neutrik stekkers kunnen storen op den duur. | |
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!... | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 28-3-2010 21:30 |
Wat ik zelf voor low-budget toepassingen nog wel eens doe, is goedkope prefabkabels doormidden knippen (ADJ kabels zijn prima; kosten werkelijk geen fluit en zijn volledig van metaal) en die aan chassisdelen solderen. Dan heb je zowel het voordeel van minder werk (en tijd is geld...), en zit er ook nog een prijsvoordeel in het materiaal. Alles bij elkaar opgeteld is dat nog enigszins de moeite qua besparing. Als je toch al zelf ook de pluggen soldeert (en fatsoenlijke kabel gebruikt) zou je eigenlijk wel gek zijn om niet gelijk Neutrik eraan te bakken. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers |