Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)
(509 reacties. Pagina 36 van 51)Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 16-3-2010 23:04 |
joepurlings schreef: Volgens mij staan veel aggraten van grote verhuurders vaak langer stil dan goed voor ze is. Omdat de uren dan ook niet echt oplopen, wordt er ook niet vaak naar om gekeken.Storingen of bijna defecten komen nooit, na een test start van een paar minuten. Mocht er een defect ontstaan, waarbij je, door de verhuurder, aanzienlijk tijdverlies oploopt. Is er op geen wettelijke manier dat jij moet betalen voor de ongebruikte huur. Wettelijk is het vastgesteld dat een verhuurder aansprakelijk is voor het werken van de apparatuur. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2080 | 16-3-2010 23:26 |
Ik laat ieder aggregaat dat voor zoiets gebruikt wordt sowieso altijd zo´n 2 uurtjes "testlopen". De problemen kwamen echter steeds pas na de eerste optochten. De verhuurders hebben dit wel met de prijs gecorrigeerd, en een servicemonteur langs gestuurd, maar daar ben je weinig mee geholpen als de optocht al bezig is en het aggregaat midden op een wagen staat... | |
Niet goed, wel hard! | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 17-3-2010 07:29 |
Wettelijk is het vastgesteld dat een verhuurder aansprakelijk is voor het werken van de apparatuur. Dit geld ook voor verhuurders van geluid,nochtans zal niemand je geld teruggeven wanneer na enige tijd licht of geluid uitvalt.In alle verhuurvoorwaarden staat dat het materiaal bij levering OK is.Ik heb zelf 8 sroomgroepen in verhuur welke bijna enkel met carnaval buitengaan de enige probemen die ik daar mee gehad heb lagen steeds aan de huurder.Ongelijke belasting bij 3F.groepen waar ook 1 shuko op staat en men dus maar een derde van het vermogen gebruikt.Zonder brandstof laten vallen wat bij diesels ontluchten tot gevolg heeft.En nog erger verkeerde brandstof. | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 17-3-2010 17:44 |
Jeroenstap] schreef: Het vervelende is er een hoop krachtkabels in omloop zijn die eigenlijk een fasedraaier zijn. Het werkt wel allemaal, maar als je net leuk een fase-verdeling hebt uitgedacht, kan het door zo'n fasedraaier goed in de soep lopen. Het zal me niks verbazen als er met carnaval ook van dit soort kabels in omloop zijn.Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2080 | 17-3-2010 18:12 |
Hugo, dat klopt alleen als je maar één krachtkabel in je systeem gebruikt. Als je met meerdere onderverdelers werkt (wat ik zelf praktischer vind), gaat die vlieger niet meer op. | |
Niet goed, wel hard! | |
JeroenstapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-11-2008 Laatste: 14-2-2022 Berichten: 130 | 17-3-2010 18:31 |
Inderdaad. Van een dimmerpack door naar een krachtverdeler oid. Dan kan er al een fasedraaier in de uitgang van het dimmerpack, de kabel of de krachtverdeler zitten. Meestal zijn dit fase 2 en 3, waarbij de zwarte en grijze kabel nog wel eens omgedraaid worden. Kom ze ook nog wel eens tegen met 2 keer zwart. Als je dan te lui bent om de multimeter te pakken heb je een fasedraaier gemaakt zonder dat je het door hebt. | |
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ? | |
KlunzVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 390 | 17-3-2010 20:11 |
Geen multimeter voor nodig! gewoon consequent zijn en altijd b.v. grijs op fase 2 zetten. In het geval van 2 zwarte draden. 1 zit er altijd tussen de nul en aarde even opletten dus. Verder is zo'n fase+0 tester van de ****** natuurlijk een handig hulpmiddel om fasedraaiers te ontmaskeren. Mocht je die niet hebben en toch zekerheid willen. Hoofdzekeringen in je eerste verdeler stuk voor stuk aanzetten (mits aanwezig) en tussentijds even een par in de wcd? klunz | |
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread! | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 17-3-2010 21:50 |
joepurlings schreef: Volgens mij staan veel aggraten van grote verhuurders vaak langer stil dan goed voor ze is. Omdat de uren dan ook niet echt oplopen, wordt er ook niet vaak naar om gekeken.Over het algemeen heeft de nieuwe Reisiger: 2Rent het allemaal erg goed voor elkaar. Alles netjes, schoon en goed onderhouden. Boels is wisselend. Soms goed, soms kom je dingen tegen waarvan je je afvraagt wat ze daar allemaal aan het doen zijn. De lokale verhuurders, zoals Haarhuis, Venema etc. hebben het meestal perfect voor elkaar. Die draaien ook voornamelijk op de stroomvoorziening en hebben totaal geen baat bij een slechte naam. | |
I am a TimeDriver! | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 10-3-2011 14:43 |
Carnaval voorbij en nog niets in dit topic.Kan dat?? | |
CrxtreemStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-1-2004 Laatste: 11-5-2019 Berichten: 164 | 10-3-2011 14:57 |
Alles is ongeschonden door de carnaval gekomen bij mij. Enigste probleem was dat de aggregaat stil viel. in de 3de optocht. Starte weer gewoon en viel dan weer met wat gepruttel stil. Nog een paar keer laten draaien met alleen beweging en elke keer dezelfde problemen. Tank nog 65% vol. Geen verder risico genomen en alles maar uit gelaten. Dus halve optocht zonder muziek en beweging verder moeten rijden. Volgende dag monteur langsgeweest en deze contact gehad met een collega van hem. Schijnt het zo te zijn dat als je tank niet helemaal vol zit hij lucht kan happen in de tank als je een schuin stuk in het parcours heb. In die optoch van een viaduct gekomen en daarna omlaag een woonwijk in. (dus 2 maal schuin met de wagen.) Dag erna weer volgetankt en geen problemen meer gehad. | |