Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 135 van 219)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-12-2009 22:58

dj_mvandis schreef:

Tijd voor een foto! (natuurlijk inclusief movingheads wink ;))
tja die zullen ff moeten wachten want heb hier geen heads ;) maar morgen zal ik foto's maken :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
15-12-2009 08:27

Tom schreef:

koppeling, startmotor, versnellingsbak,

lees
Dat gaat over volledig andere jumpers. Door het budget van Marijn is hij naar de oudere jumper series aan het kijken.
De oude series zijn beide atmosferische diesel (1.9D, 2.5D met respectievelijk 67 en 87pk), ze gaan van geen meter vooruit maar zijn ook onverwoestbaar. Voor de rest werkt alles nog manueel (dus elektronicaproblemen zal je niet hebben).

Volgens mij een betere koop dan de eerste versies van de nieuwere series te hebben (Turbo's en elektronica dragen niet echt bij tot de betrouwbaarheid, wat wel absoluut noodzakelijk is voor een camionnette).

Mvg.
Pieter
PandaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-12-2009
Laatste: 16-12-2009
Berichten: 7
15-12-2009 14:27
Met een verlengde Renault Espace. Past allemaal nog maar net maar straks met de subs moet er toch even een goede oplossing gezocht worden..
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
15-12-2009 21:06
en laat ik nou een kopie van peugeot gehad hebben.

ontzettend veel gezeur mee gehad

250 dkm Voorwarmer van de diesel kapot
255 dkm brandstofpomp kapot
260 dkm radiateur lek en nog wat dingen waar ik nu niet op kan komen reparatie facturen zijn er nog wel meer dan 2500,- euro bijmekaar

en dat na 250.000 km-er. dus mijn mening na die kmer stand even verder zoeken

verder fijne bus, goed te laden door bijna vierkante laadruimte.

als je hem toch wilt, goed op letten of er geen vloeistof onder de auto ligt bij de verkoper, of het blok niet vies is.. of er geen diesel op de brandstofpomp ligt.

die goede oude tijd (pff wat mis ik et)
https://94.100.120.197/79950001-80000000/79987001-79987100/79987041_6_eCVQ.jpeg
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 19-10-2024
Berichten: 391
15-12-2009 21:29
250.000km is best een hoop, zeker voor een bedrijfswagen.
Als er 250.000 km op goedkope diesel is gereden kan de pomp stuk gaan,
Ook is er mogelijk flink aan het gas gehangen 250.000km lang dan vind ik het
niet gek nee.

Een radiateur kan gaan lekken omdat deze wegrot door alle muggen en bladeren en regen
wat er in terecht komt. Ook niet iets geks na 2,5 ton.

Nogmaals onderhoud en rijstijl is zeer bepalend voor de levensduur.
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
15-12-2009 22:38

djp schreef:

en laat ik nou een kopie van peugeot gehad hebben.

ontzettend veel gezeur mee gehad

250 dkm Voorwarmer van de diesel kapot
255 dkm brandstofpomp kapot
260 dkm radiateur lek en nog wat dingen waar ik nu niet op kan komen reparatie facturen zijn er nog wel meer dan 2500,- euro bijmekaar

en dat na 250.000 km-er. dus mijn mening na die kmer stand even verder zoeken

verder fijne bus, goed te laden door bijna vierkante laadruimte.

als je hem toch wilt, goed op letten of er geen vloeistof onder de auto ligt bij de verkoper, of het blok niet vies is.. of er geen diesel op de brandstofpomp ligt.

die goede oude tijd (pff wat mis ik et)
https://94.100.120.197/79950001-80000000/79987001-79987100/79987041_6_eCVQ.jpeg
Welke motor heb je gehad? 2.5D of de 2.8 HDi?

Mvg.
Pieter
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
15-12-2009 23:13
onderhoud kreeg die zeker, en aan mijn rijstijl lag het ook zeker niet,

250 veel voor een bedrijfsauto ben ik het niet mee eens, zeker met de auto's van tegenwoordig niet meer..
ik had een 2.5D
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
15-12-2009 23:51
Afgelopen zomer was ik ook op zoek naar een nieuwe bus. Op Zibb werd er voor elk model in deze klasse (Transit, Sprinter, Master) wel een lijst aan negatieve zaken genoemd. Daarom maar op eigen ervaring afgegaan. De vorige was een Boxer (=Jumper=Ducato) met een 2.8Hdi. Gereden van 30.000 km tot ruim 200.000. Op een afgebroken koppelingspedaal na (het ding is van kunstof shut up :X ) geen buitensporige reparaties gehad en uiteindelijk afgesloten met een zeer gunstige kilometerprijs.

Nu dan het nieuwe model. Gekocht bij 9.000 km en inmiddels 25.000 op de teller. Tot zover geen enkele meter verkeerd en een stuk comfortabeler, stiller, sneller, zuiniger en ruimer (L2H1) dan de vorige. Heb geen glazen bol, maar het eerst gebruik geeft een goede indruk…
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
16-12-2009 08:29
Ik heb ook helemaal geen verkeerde indruk van boxer, ducato, jumpers. Daarenboven lijkt het wel alsof de atmosferische diesels blijven gaan, geen ervaring met de 2.5D maar wel met 1.9D in een berlingo. Ding heeft meer als 350.000 kilometer op de teller en blijft gewoon rijden.

Mvg.
Pieter
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
16-12-2009 19:14
Tja, het is altijd geluk hebben natuurlijk... Over Vivaro's lees ik regelmatig dat de koppeling bij 100.000 km kapot gaat, maar ik heb er inmiddels al zo'n 135.000 km op staan zonder enig probleem...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)