Forum > Geluid

Brom bij HQ-RIAA voorversterker

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DjWoBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2003
Laatste: 9-10-2003
Berichten: 6
3-9-2003 16:03
Hallo,

Ik heb laatst bij new-line een Reloop 4000 besteld met een voorversterker en vandaag is alles geleverd. Het ziet er allemaal perfect uit en de draaitafel doet het perfect. Ik heb er voor gekozen om 1 draaitafel te kopen aan het begin omdat ik dan alvast mijn vader's collectie kan afspelen. Daarom heb ik er een voorversterker bij gekocht omdat ik nog geen mengpaneel heb gekocht. Maar nu is er een flinke brom te horen wanneer ik een plaat afspeel. Hoe is dit op te lossen? Ik zag bij de reviews van de voorversterker wel wat staan over een te sterk signaal, maar er wordt geen oplossing gegeven.

Alvast bedankt,
Ferenc van der Velde
Hey Mr. Marley, sing something good to me YEAH! This world goes crazy!
DjWoBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2003
Laatste: 9-10-2003
Berichten: 6
3-9-2003 16:16
en nog een klein vraagje, hoe stel je het gewicht in van de reloop 4000? De schaalverdeling zit niet vast aan het gewicht hoort dit zo??? Ik heb hem nou zo ingesteld dat ie gewoon goed in de groef ligt, maar toch ben ik er niet helemaal zeker van.
Hey Mr. Marley, sing something good to me YEAH! This world goes crazy!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
3-9-2003 18:02
Waarschijnlijk ben je vergeten je draaitafel te aarden, als het goed is zit er nog een extra draadje aan de draaitafel, of een draaischroef, waarmee je de draaitafel aan de versterker kunt aarden. Dit doe je door het draadje dat vanaf de draaitafel komt te aarden op een chassisdeel vanm de versterker, afhankelijk van de versterker waar je op draait, is dat of een van te voren ingesteld aardingspunt, als deze er niet is, kun je ook het draadje verbinden met een van de schroeven van de behuizing van de versterker, dit heeft hetzelfde effect. Hoe je het gewicht moet veranderen weet ik niet, want ik ken deze draaitafels niet.

JOhn
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
3-9-2003 23:20
BROM
brom ontstaat waarschijnlijk om dat een tulpplugje niet goed met de buitenring kontakt maakt met een van je aansluitingen.
Gewoon even de buitenring van de tulpplugjes iets aanknijpen, en dan er weer in steken.
Opgelost?

NAALDDRUK
De ring met de gewicht getallen moet los zitten.
Ga als volgt te werk:
1/ zet de lift van je arm naar beneden
2/ draai nu net zolang aan het contragewicht tot de arm precies in evenwicht is
3/ Zet nu de losse ring met de nul naar boven, zonder het gewicht te verdraaien
4/ Nu kun je het gewicht instellen door aan het contragewicht te draaien, en het cijfertje wat dan bovenaanstaat op het losse ringetje is de naalddruk.
5/ Voor de meeste elementen is een naalddruk tussen de 2 en 4 gram voldoende.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-9-2003 09:52
Hier nog even het mailtje dat je gekregen hebt bij uitlevering van je zending:
Als je je mening over de RP-4000 met anderen wilt delen dan kan dit op de
volgende pagina: www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=11685

Tijdens transport dienen draaitafels gedemonteerd te zijn. Bij binnenkomst
weer in elkaar zetten, plateau STEVIG aandrukken, arm balanceren volgens de
handleiding. Stel daarna de anti-skating en naalddruk in op 3,5. Tijdens
scratchen dien je de anti-skating op 0 te zetten. De speling is zo goed
mogelijk door mij verwijderd.

Meer over afstelling is te vinden op:
www.new-line.nl/default.asp?i=30

Een tutorial met foto's (gemaakt door een klant van ons) is te vinden op het
volgende adres: home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/

Af en toe zijn er mensen die problemen hebben met wegvallende kanalen (of
brom) bij de RP-4000. Dit wordt veroorzaakt doordat de tulpstekkers van de
RP-4000 een paar tiende mm ruimer zijn dan normaal (en dat dan in combinatie
met een mixer met iets te kleine chassisdelen (zoals bij de PS-626i
bijvoorbeeld) kan zorgen voor een slechte verbinding). De oplossing is
gelukkig eenvoudig. Even de buitenringen van de tulpstekkers een klein
beetje tussen je vingers platknijpen en het probleem is verholpen.

Als je je mening wilt geven over de RIAA versterker dan kan dit op de
volgende pagina: www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=472

Voor de bevestiging van het "aarde draadje" van de draaitafel kun je een van
de schroefjes van de behuizing gebruiken (niet zo netjes maar een massa punt
ontbreekt namelijk op de voorversterker).
Heb je alle gegeven informatie wel rustig doorgelezen of ben je gewoon maar aan de slag gegaan in de gedachte dat je het "allemaal wel wist"???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
4-9-2003 21:41
zoooodan, volgens mij denkt Dré ook aan alles happy :)

Ik kan niet anders zeggen dan dat Dré er alles aan doet om z'n geleverde spullen optimaal te kunnen installeren. Tering wat een perfectionist. Mijn complimenten.

Wat ik me echter wel voor kan stellen is dat er mensen zijn die niet iedereen elke dag hun email lezen (bestaan best wel denk ik). Mischien een tekst op de pakbon met de verwijzing naar je Email. Nou denk ik wel dat er nog veel meer mensen zijn die de pakbon niet eens lezen laugh :D
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
4-9-2003 21:45
Ze gaan gewoon als een dolleman te keer, scheuren de verpakkingen open, douwen overal zo snel mogelijk alle stekkertjes in, lezen maar half wat er bij de plugjes staat, steken stekkers in stopcontakten, drukken op en draaien aan alle knopjes en schuifjes, net zolang tot er geluid te voorschijn komt.

Meestal niet zo'n mooi gluid sad :(
Wegens verkeerde instellingen laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-9-2003 00:13

hans schreef:

zoooodan, volgens mij denkt Dré ook aan alles happy :)

Ik kan niet anders zeggen dan dat Dré er alles aan doet om z'n geleverde spullen optimaal te kunnen installeren. Tering wat een perfectionist. Mijn complimenten.

Wat ik me echter wel voor kan stellen is dat er mensen zijn die niet iedereen elke dag hun email lezen (bestaan best wel denk ik). Mischien een tekst op de pakbon met de verwijzing naar je Email. Nou denk ik wel dat er nog veel meer mensen zijn die de pakbon niet eens lezen laugh :D
Ik kan de schuld ook we een beetje bij mezelf neerleggen. Beter is het dat ik eens een handleiding schrijf en die dan bij elke draaitafel voeg. Het zit in de "pen" maar ik moet gewoon even de tijd hebben om dat allemaal netjes op papier (met foto's e.d.) te zetten.

Maar als mensen het E-mailtje niet lezen dan houdt het voor mij natuurlijk wel hard op. We zijn een webshop en dus helemaal "digitaal" ingesteld ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
5-9-2003 08:49
Kan je geen slipmatten laten drukken met een verkorte handleiding erop, of de tekst "LEES EERST DE HANDLEIDING"? laugh :D laugh :D laugh :D
-- Let's do it my way and get it right the first time --
DjWoBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2003
Laatste: 9-10-2003
Berichten: 6
7-9-2003 17:48
Sorry Dré, vandaag bekeek ik mijn email voor het eerst weer eens en ik zag dat je daar alle info in hebt gezet die ik nodig had. Ik ben dus iets te snel geweest met het posten van mijn vraag. Maar nu weet ik in ieder geval alle antwoorden. Heel erg bedankt iedereen! Trouwens ik ben niet iemand die alle kabels er maar in ramt en dan maar "kijken wat ie doet". Alleen ik moet wel toegeven dat ik al wel een paar platen heb gedraaid (ongeveer een half uur) zonder het goed afstellen van het gewicht, ik hoop niet dat dit heel erg is voor de naald/plaat???? Ja sorry maar ik had gewoon zo'n zin om een plaatje te luisteren happy :)
Hey Mr. Marley, sing something good to me YEAH! This world goes crazy!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)