Forum > Opmerkingen

Suggestie webshop en forum

(351 reacties. Pagina 24 van 36)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
6-11-2009 17:15

Frank9 schreef:

Bedankt voor je vriendelijke en opbouwende reactie. Je speelt natuurlijk niet op de man en brengt de discussie op een hoger niveau.
Laat ik eerst even beginnen met,
Het is natuurlijk super tof dat je tips geeft die in jou ogen goed zijn.

En ik denk niet dat Jeroen op de man speelt, misschien vat je het wat te persoonlijk op?
Jij deelt je ervaringen, ik heb er totaal geen verstand van hoor.. dat moet ik zeggen,
Maar iets over SEO's ofzo, en daar is jeroen het niet mee eens, dus reageert hij erop,

Het blijft een forum, en dat is gewoon dat als Jeroen ergens een andere mening over heeft,
Hoe fel hij die dan ook misschien wel mag uiten, dat dat iets is wat als nadeel van het verhaal ook geld.
En dat is ook belangrijk..

Persoonlijk? Ik denk dat het tof is dat je die tips geeft, maarrr, dat je ook moet kijken naar de klantgroep van een bepaalde webwinkel, in het geval van New-line zijn de klanten gericht op overzichtelijkheid,
En met die kleine subscriptie over wat het is word dat ook gegeven.

Dát is wat ik denk...
If it ain't Dutch it ain't much...
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
6-11-2009 17:20
Frank, ik hoop dat je deze vorm van de herhaaldelijk gegeven uitleg wel snapt: ideeën en suggesties zijn altijd welkom. Soms zitten er goede tips tussen, soms iets minder bruikbare. Jouw post valt echter (sorry dat ik het zo moet omschrijven) in een categorie 'kansloos'.

Zoals gezegd komt jouw wijsheid uit boeken en workshops. Wat voor gerenommeerde bedrijven ze hebben samengesteld, maakt nu even niet uit. Het punt is dat deze site totaal anders werkt en de bezoekers totaal andere verwachtingen hebben dan jij denkt. Je beweert dat je al langere tijd plezier beleeft van New-Line, waarom zie je dan niet dat de site prima werkt zoals die is? Ook is duidelijk uitgelegd waarom jouw suggesties kant noch wal raken en dan nog wil je je daar niet bij neerleggen. Dan komt bij mij maar één woord op: tunnelvisie. Laat zoiets nou juist averechts werken op een forum...

Sorry dat ik hier wèl op de man speel, maar je hebt het ook wel over jezelf afgeroepen. (En de eerste keer dat je dat bij mij hebt geflikt heb ik dat ook door de vingers gezien!)
Lichtje erbij?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-11-2009 09:59

Frank9 schreef:

Maar in hoeverre jij je moet bezig houden met SEO als je website nog in prachtige tabellen op is gebouwd ;-)
Das onzin... ik had al mijn websites tot enkele weken geleden ook uit tabellen opgebouwd, en toen stond ik op dezelfde posities in google als nu, terwijl nu alles via CSS geregeld is. Een document zonder tabellen zal best beter geindexeerd kunnen worden, maar ik merk er nog niet al te veel van. Ik heb mijn websites dan ook niet omgebouwd in het kader van SEO, maar alleen omdat ze in nieuwere browsers niet meer goed werden weergegeven (ondanks dat ze HTML 4.01 valide waren).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-11-2009 09:15

Frank9 schreef:

@dre

Ben jij bent kent met SEO en dan specifiek het longtail gebeuren? Google vindt de eerste woorden in je titel belangrijker dan de laatste.
In de webshop heb ik reeds enige tijd geleden aangepast. In het forum ben ik het een beetje boel vergeten. Zodra er tijd is zal ik het aanpassen.

Edit: Done.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
10-11-2009 13:30
Een principe wat je gemakkelijk kan verbeteren is het volgende:

Zorg er voor dat je het “wayfinding” principe goed (lees beter) toepast. Voornamelijk het gedeelte: information scent. Je maakt je hyperlinks al keurig blauw, de beste kleur voor een hyperlink (externe consistentie). Maar je interne consistentie is nog voor verbetering vatbaar.

Je hyperlinks in de navigatie (links van het scherm aangeduid met de kop: “ForumMenu”) Markeer je als hyperlink doormiddel van een underline. Het is voor een gebruiker duidelijker als je de hyperlinks in de rest van de pagina ook aanduid met een underline.

Je hoeft zelfs de items in je navigatie niet aan te duiden met een underline. Hier wordt al duidelijk gesuggereerd dat je via deze “woorden” kan navigeren.

Verder zou ik beter antwoord gaan geven op de vraag: “waar ben ik al geweest” . Doormiddel van bezochte hyperlinks/topics een andere kleur te geven.

Laatste goede toevoeging zou zijn: Associatieve navigatie. Deze navigatie wordt door gebruikers eigenlijk het meeste gebruikt en gewaardeerd. Een block met “vergelijkbare” topics zou een goede uitkomst kunnen zijn.

hopelijk heb je wat een deze tips ;-)
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
8-12-2009 14:16
Suggestie:

Is het mogelijk dat er bijvoorbeeld een kleine aanduiding bij het mapje van een onderwerp plaatst zodra je als gebruiker daar een post in hebt geplaatst?

Dus bijvoorbeeld. Onderwerp waar jij niet in gepost hebt is rood, geel wanneer gelezen
Onderwerp waar jij wel in hebt gepost is rood met een puntje er achter of een pijltje erbij, geel wanneer gelezen.

Of wordt dat teveel programmeer werk?

Met vriendelijke groet,

Tinjo
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
8-12-2009 16:19
Is, op dit moment, helaas niet mogelijk.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
8-12-2009 20:23
Ok, daar kunnen jullie niets aan doen, in ieder geval bedankt dat je er toch gehoor aan hebt gegeven.
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
8-12-2009 22:17
Nu ben je je een klein beetje aan het vergissen. laugh :D

Dré beheert de code van het forum zelf.
Als ik me niet vergis, is het ooit begonnen met standaard software, wat door Dré zelf verder ontwikkeld is.

In z'n antwoord zegt hij ook op dit moment. sneaky :V

@Dré, nu je dit toch leest.
Is het mogelijk om het knopje terug naar forums, ook boven naast de pagina nummering te plaatsen.
Soms kom ik in uithoeken van de wereld, waarin m'n in-belverbinding van 15 jaar geleden nog sneller was.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-12-2009 09:52

Douwe schreef:

Is het mogelijk om het knopje terug naar forums, ook boven naast de pagina nummering te plaatsen.
Die is er al ;-)

Kijk maar eens goed naar de bovenste blauwe balk.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)