Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 238 van 289)
Moderator(s): Dré
OriginalDutchAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 23-10-2009
Laatste: 25-10-2009
Berichten: 8
23-10-2009 19:55

Twinscan schreef:

OriginalDutch schreef:

- Hardeschijf met ruim 100,000 nummers (sorry!) shut up :X
Ik heb een sterk voorgevoel dat we weer een enorm lange discussie tegemoet gaan...
Liever niet... wink ;) ashamed :$ Het gaat mij slechts om de vraag betreffende dit topic.
OriginalDutchAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 23-10-2009
Laatste: 25-10-2009
Berichten: 8
23-10-2009 19:59

Sgrovert schreef:

OriginalDutch schreef:

- Vraag momenteel ongeveer 12 euro per uur, afhankelijk van de standaard dingen zoals vervoer, aantal personen etc.

Kunnen jullie tot een reële prijs komen voor mij? Bij voorbaat dank!
Daar zit je op (gezien je te bieden hebt)
Oke, bedankt voor je antwoord. Zijn er enige tips om meer geld te vragen? Natuurlijk moet ik beginnen met een legale collectie muziek, die over het algemeen zeer duur is. Ik wil niet teveel kosten, vooral niet omdat ik nu net begin. Maar ik wil ook serieus genomen worden, en niet de markt omlaag halen. Maar goed, laten we het hier nu even niet over hebben. To the Point!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
23-10-2009 21:20

OriginalDutch schreef:

Oke, bedankt voor je antwoord. Zijn er enige tips om meer geld te vragen? Natuurlijk moet ik beginnen met een legale collectie muziek, die over het algemeen zeer duur is.
Het antwoord weet je al. De berekening die achter mijn antwoord zat is als volgt.
De huurprijs van je setje is ongeveer 50 euro voor een avond. Kwa bediening van het geluid kan de kant voor 50 euro 2 dingen doen : Zelf er een laptop op aansluiten, een playlist naar zijn smaak maken, en een leuk feestje vieren
Jou inhuren. Voor 4 uur is hij dan ook ongeveer 50 euro kwijt. In dat geval kom jij aan met een laptop en maakt de "playlist" gedurende de avond voor hem.

Wil je meer vragen zal je moeten zorgen dat je een muziekcollectie bij hebt die je kent. 100.000 nummers is volstrekt belachelijk en heb je eigenlijk helemaal niks aan. Je hebt uiteindelijk dan misschien alle verzoekjes bij, maar helaas. Sommige verzoekjes zijn helemaal niet leuk om te draaien, en kunnen de hele sfeer verpesten. Als je een (beperkte) collectie bij hebt van leuke muziek is de kans op een geslaagd feestje een stuk groter.

Dus eigelijk, zodra je een goede muziekcollectie hebt kan je meer gaan vragen.
Lost in Music
OriginalDutchAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 23-10-2009
Laatste: 25-10-2009
Berichten: 8
23-10-2009 21:36

Sgrovert schreef:

OriginalDutch schreef:

Oke, bedankt voor je antwoord. Zijn er enige tips om meer geld te vragen? Natuurlijk moet ik beginnen met een legale collectie muziek, die over het algemeen zeer duur is.
Wil je meer vragen zal je moeten zorgen dat je een muziekcollectie bij hebt die je kent. 100.000 nummers is volstrekt belachelijk en heb je eigenlijk helemaal niks aan. Je hebt uiteindelijk dan misschien alle verzoekjes bij, maar helaas. Sommige verzoekjes zijn helemaal niet leuk om te draaien, en kunnen de hele sfeer verpesten. Als je een (beperkte) collectie bij hebt van leuke muziek is de kans op een geslaagd feestje een stuk groter.

Dus eigelijk, zodra je een goede muziekcollectie hebt kan je meer gaan vragen.
Oké, bedankt! Vooral dat van de muziek collectie die ik nu moet gaan verkleinen is een goed advies. Op de manier zoals jij het mij nu duidelijk maakt, had ik er zelf niet over nagedacht. Maar ik draai by the way alleen met mijzelf erbij, alleen de set huren is voorlopig nog geen optie. Dit komt later wel natuurlijk!

Dus nu gewoon nog 2 effecten en 1 par setjes met truss kopen en een rookmachine, en dan natuurlijk de ideële LEGALE muziekcollectie en dan kun je een echte Drive-in show wegzetten als het ware.

Ik weet genoeg, bedankt voor de informatie!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-10-2009 22:35
Eerst een legale collectie aanschaffen, dan gaan draaien met evt. gehuurde apparatuur, het geld dat je hiermee verdient zet je opzij voor aanschaf van eigen apparatuur en pas DAN praten we verder over wat je nou mag kosten.

Prima als je eerst apparatuur koopt en muziek steelt, maar dan vraag je dus gewoon niks voor je diensten tot je alles op orde hebt (of je laat de muziek weg en gaat apparatuur verhuren).

Is helemaal geen lange discussie voor nodig verder, is namelijk zo duidelijk als wat.
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
27-11-2009 11:43
Vanaf deze kant ook begonnen als een Marktverziekende drive-in om voor 20 euro met een hifi setje ergens te gaan draaien, heb dat gelukkig achter me gelaten, ben n een serieuzere drive-in die ook de gun factor in het achterhoofd houd met een setje van 2x bass met 1x top perkant, leuk lichtsetje en een pioneer cdj 1000 djm 800 setje.

Al met al een prijs van rond de 400 tot 600 euro voor een avondje.

als ik merk/weet dat ik met mijn setje de opdracht niet kan volbrengen, dan bel ik rond naar andere drive-ins of die het wel kunnen en dan alleen draaien voor 175 euro en dan de app. door een ander bedrijf laten verzorgen.

Leeftijd die meewerkt met de drive: 19 jaar tot 35 jaar.

Ik neem aan dat mijn opzet toch redelijk is in de markt.

Met vriendelijke groet,

Tinjo
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
RuudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2002
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 58
21-12-2009 11:10
wat doen jullie eigenlijk met de prijzen tijdens kerst en oud&nieuw?

dubbele? 150% of gewoon normaal? Ik ben daar toch wel benieuwd naar....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
21-12-2009 11:25
daar is al heel wat over gesproken,
maar grofweg: low budget shows, pakken alles meestal aan voor de normale prijzen en soms een beetje meer,
Pro's: 200% en je hebt er zelfs bij die daar nog eens overheen gaan wink ;)

Je hebt er ook bij die dan gewoon niet werken, en het feest gewoon lekker met het gezin vieren.
Afgelopen jaar ben ik tot drie keer toe benaderd voor oud en nieuw.
Hoogste bod tot nu toe € 1000,- voor een feest met 75 man van 10.00 tot 02.00 uur.
Dan moet je wel een beetje stevig in je schoenen staan om "nee" te zeggen laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-12-2009 12:05
Ik moet eerlijk zeggen dat ik normaal op z'n minst naar 200% ga. Echter sta ik dit jaar zowel met 2e kerstdag als tijdens oud-en-nieuw voor het "normale" tarief op 2 ontzettend leuke evenementen. Is ook de laatste keer dat ik als lichtoperator freelance mag/kan werken. Vriendin + vrienden/vriendinnen gaan gewoon mee met oud en nieuw.

Was eigenlijk simpele keuze: Deze opdrachtgever heeft me bijzonder veel en leuk werk bezorgd de afgelopen jaren en rekent zelf met dit soort feestdagen niet extra aan zijn klanten. Ik wil graag deze (leuke) evenementen doen en al helemaal als afsluiting van deze periode als freelance lichtoperator. happy :)
Light Image
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
21-12-2009 12:33
Welk evenement doe je?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)