Forum > Geluid

Aansluiten insert rack.

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
LErojjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2008
Laatste: 30-6-2015
5-10-2009 16:25
He mensen,

Wij hebben hier dadelijk 8x compressor, 8x gate en 6x eq. Nu zitten we alleen nog met het aansluiten. Het rack wordt met een vaste mixer gebruikt dus een multi is evt. ook mogelijk. De eq's zijn voor de auxen en main, de compressors en gates voor insert van de kanalen.

Dus hoe zouden jullie het doen/doen jullie het?

Alvast bedankt!

Leroy
je zou t maar hebben...
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 21-11-2024
5-10-2009 16:41

LErojj schreef:

He mensen,

Wij hebben hier dadelijk 8x compressor, 8x gate en 6x eq. Nu zitten we alleen nog met het aansluiten. Het rack wordt met een vaste mixer gebruikt dus een multi is evt. ook mogelijk. De eq's zijn voor de auxen en main, de compressors en gates voor insert van de kanalen.

Dus hoe zouden jullie het doen/doen jullie het?

Alvast bedankt!

Leroy
Ligt eraan wat je er mee wil gaan doen.
Wil je per kanaal een compressor EN gate? Dan had je beter een combi apparaat kunnen kopen dat beide kan.
Anders gewoon een snake achter je tafel zodat je op het kanaal waar nodig een compressor of gate kan inprikken.
De eq's op de auzen: hoe bedoel je? groep aux, pre of postfade? Wat wil je eq-en? Een kanaal, subgroep of je monitor kanalen (via aux, pre-fade)
Verder mis ik de effectunits in het verhaal.
Kortom, wat meer info is gewenst.
Zet desnoods voor jezelf eens een stroomschema op van je signaal wat je wil beinvloeden.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
5-10-2009 16:43
Gewoon inserten op het betreffende kanaal,
Als je gate & compressor wilt hebben lijkt me dat je gewoon doorprikt.
Dus eerst in de gate en dan doorlussen naar de compressor en vanaf daar weer terug naar je mixer.
If it ain't Dutch it ain't much...
LErojjStandaard Lid
5-10-2009 16:48
Hee,

We hoeven geen gate en compressor tegelijk te kunnen gebruiken.
De eq's zijn inderdaad voor de monitors.
Het FX verhaal is allemaal al geregeld.
Het gaat er dus om dat we niet voor elke insert een aparte kabel hoeven te trekken, en ook nog netjes willen werken.

@ Daniel, het aansluit verhaal snap ik wel wink ;)
je zou t maar hebben...
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
5-10-2009 16:50
Dan zou ik gewoon een multi trekken van het compressie/gate rack naar je mengtafel ( in case dan neem ik aan.. )
En daar gewoon alles apart inserten..
Je blijft dan toch prikken

Eq's op je auxen?
Just vanuit je aux-out naar je EQ-in en van je EQ-out naar je versterker in..

Dat is zoals ik het zou doen,
Als je verandert van situatie tenminste..
If it ain't Dutch it ain't much...
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
5-10-2009 17:02

Daniel-sound schreef:

Eq's op je auxen?
Just vanuit je aux-out naar je EQ-in en van je EQ-out naar je versterker in..
Waarom EQ's niet inserten dan?

Een multikabeloplossing is heel goed mogelijk, maar kan in verschillende vormen. Je kan een vaste spin maken met een multiconnector in de mengtafel. Of een spin vanuit het rack, die je dus elke keer in zijn geheel moet uitpluggen. Multiconnector aan zowel de mengtafelzijde als fx/ins-rackzijde kan ook nog. Het geheel brengt natuurlijk ook verschillende kosten met zich mee en bij een vaste spin in de mengtafel moet daarvoor natuurlijk wel ruimte voor in de case zijn (doghouse). Als je voor een multikabeloplossing gaat dan moet je het wel gelijk goed doen en ook de fx'en meenemen.

Belangrijkste is altijd: goed ordenen, goed labelen. En zorg dat je de boel netjes en solide in elkaar zet, een storing in de uitbekabeling van je mengtafel en/of fx-rack is heel irritant.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
5-10-2009 17:11
Ik zou zowel op je FX-rack als op je tafel een Harting of LK monteren (ik weet niet wat je momenteel als multi gebruikt?).
Dan heb je tussen je tafel en je FX-rack gewoon een degelijke multikabel met 2 multiconnectoren, geeft mijns inziens de meest betrouwbare en snelst aan te sluiten verbinding.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
LErojjStandaard Lid
5-10-2009 19:14
1 x bewerkt. Laatst door LErojj op 5-10-2009 21:37
Hee,

De mixer zit in case ja, incl doghouse, waar al een 108 polige harting inzit voor naar het podium.
we hebben nu nog alles met losse kabels naar de effecten. maar dit werkt niet fijne en netjes.
Hoe doen jullie het precies met aansluiten? split je de insert kabel voor of na de multi?
Mij lijkt na het makkelijkst na aangezien dat nogal wat aders scheelt.
Qua eq ben ik er al uit. Aangezien het rack toch altijd meegaat met de mixer gaat de aux eerst naar de eq, via multi. dan rechtstreeks podium op.

Leroy
je zou t maar hebben...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
5-10-2009 21:36

LErojj schreef:

Hoe doen jullie het precies met aansluiten? split je de insert kabel voor of na de multi?
Mij lijkt na het makkelijkst aangezien dat nogal wat aders scheelt.
Wat bedoel je precies met splitten?

Ik weet niet wat voor tafel je gebruikt? Heb je gebalanceerde of ongebalanceerde inserties op je tafel?

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
LErojjStandaard Lid
5-10-2009 21:39
nou, de insert gaat van stereo jack naar 1x xlr male en 1x xlr female.
Maar ik bedenk me net dat het het makkelijkste is om eerst naar 1 xlr te gaan en van daaruit door naar de andere.

Ik gebruik de A&H PA 28 wink ;)
je zou t maar hebben...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)