Forum > Newbie Forum

Wanbetalers

(243 reacties. Pagina 21 van 25)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
14-7-2009 16:14
Aldus onze Linux gebruiker.. ( moet ik nog steeds proberen trouwens.. )

Omdat de meeste dingen op IE gemaakt worden.. Misschien is dat nu anders..
Iig... in de tijd dat ik me er nog wel eens mee bemoeide was toch de main browser IE.. ( zijn mijn ervaringen.. )
If it ain't Dutch it ain't much...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 13468
14-7-2009 17:05

joepurlings schreef:

Als er één browser is die brak is (en zonder inmenging van o.a. Mozilla nog veel brakker zou zijn), is het IE wel. Zet je Microsoft zonnebril eens af en kijk de wereld in!
Be that as it may... Als je met Firefox bijvoorbeeld de Conrad site bezoekt (en productdetails wilt bekijken vanuit een zoekresultaat) kom je van een koude kermis thuis. WERKT NIET! Natuurlijk zegt dat niets over Firefox (want dat is gewoon een uitstekende browser) MAAR feit is wel dat "den luie designer" niet weet van een bestaan van browsers anders dan IE (met alle gevolgen van dien).

Niet voor niets is een van de meest populaire plug-ins voor Firefox de IE tab plugin ;-)

Lang kort: Er is geen designer die niet controleert of z'n site werkt in IE. Er zijn ZAT designers die niet controleren of hun site werkt in browsers anders dan IE.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
15-7-2009 10:50

Daniel-sound schreef:

YourLiVe schreef:

Tja, je hebt zo'n contract natuurlijk niet voor niets ondertekend... als de andere partij zijn afspraken nakomt zul je wel een hele sterke case moeten hebben wil je onder jouw verplichtingen uitkomen.
Het is dus mogelijk???? Dát had ik niet verwacht.. Als een van beide partijen zijn verplichtingen niet nakomt..
Is er dan zoiets van dat het contract automatisch verbroken word?
Dat ligt eraan in welke mate de andere partij een verplichting niet nakomt. Als ik bij jou een disco inhuur en jij komt niet opdagen hoef ik niet te betalen, dat lijkt me logisch. Dan wordt het contract dus inderdaad ontbonden. Ook andersom uiteraard, als ik bij jou een disco inboek en met je afspreek die een week van tevoren te betalen en die verplichting niet nakom heb jij ook het recht het contract te ontbinden en dus niet te komen.

Veel van dit soort dingen zijn vastgelegd in algemene voorwaarden. Denk er echter wel aan dat die aan bepaalde eisen moeten voldoen. Gebruik de zoekmachine maar eens.

In het eerder genoemde geval van de partij hout die tegen een veel hogere prijs geleverd werd: als de koper de eerder genoemde prijs op papier had gehad was er niets aan de hand geweest.

Maar goed, ik ben geen jurist natuurlijk...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
21-7-2009 09:42
Wat doen jullie eigenlijk als iemand het een dag van te voren afzegd, s'avonds, terwijl je alles al klaar hebt staan ? Ik had het laatst. Ik hoorde al een week niets meer en besloot een dag van te voren toch nog maar even te bellen want ik had nog geen adres of niets (Twas wel een kameraad van mij, hij had schoolfeest). Ik was in eerste instantie helemaal niet van plan om erachteraan te bellen, want dat vond ik duidelijk een taak voor hem, maarja het zij zo. Ik hem dus bellen, komt ie met een bericht om half 10 s'avonds dat het niet doorgaat. Ik was best pissed off daardoor en heb hem verteld dat ik of de helft van het geld wou of hij moest een nieuwe datum prikken. Dat 2e is gebeurt, en toen ik alles net weer klaar had staan, ja hoor. Komt hij met hetzelfde verhaal aanzetten dat het niet gaat lukken i.v.m de school hun buget. Ik heb toen de helft van het geld geeist (40 euro, want ik zou er voor een vriendenprijsje komen draaien). Heb ik uiteindelijk maar 10 van gekregen :S. Ik kan dan wel heel boos worden, of eisen om meer (dat 2e heb ik natuurlijk wel geprobeert) maar tevergeefs. Nouja jammer dan, de volgende keer betaald hij mij dan maar vooraf, weer een les geleerd!
:)
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
21-7-2009 10:36
volgens mij is dit al meermalen besproken en moet je dit soort dingen in je AV zetten. 24 uur van te voren is gewoon de volle mep betalen.
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
21-7-2009 20:53
Klinkt lullig, maar je bent genekt door je eigen voorbereidingen. Wees in dit geval blij dat het maar om 40 euro ging, als het om 400 ging, werd het al lastiger.

In het vervolg dus een contract sturen met termijnen van afzeggen en welke onkosten erbij horen. Zelfde verhaal als waarin je afdragen van muziekrechten en verhalen van schade aan jouw spullen afspreekt.
Lichtje erbij?
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
31-7-2009 10:36
Zeker (gedeeltelijk) je eigen schuld. Je trapt 2 keer in hetzelfde geintje, dus dat is natuurlijk niet zo heel snugger... Tevens denk ik dat het nabellen van een klus toch echt aan jouw is, aangezien jij degene bent die een dienst verleent en producten neerzet voor een ander.

Maar al spelender wijze leert men met vallen en opstaan laugh :D
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
12-8-2009 09:50
zo heb ik er hier nu 1 lopen, een boxgala,
alles geregeld, meneer zou op de avond contant betalen, best, is al altijd goed gegaan...
midde van de avond: straks heb ik geld en betaal ik meteen...
einde van de avond: nu moet je oprotten, ik betaal je niet

Nu snapte ik er niets meer van, wij hadden alles geleverd, netjes in orde en noem maar op.
Heb er nu een advocaat opgezet, en nu beweerd meneer dat hij niet alles hoefde te betalen van mij... tja bewijs maar dan.

gaat wel om een flink bedrag, waar we tevens ook de arregaat en andere handel voor hebben moeten regelen.
Ik ben helemaal klaar wat dit betreft met de gekleurde medemens. is niet de 1e keer dat zoiets gebeurd met dat soort mensen. En ja ik heb een contract, en ja ook algemene voorwaarde, en ja, helaas ook vaak te goed van vertrouwen.
Echter hebben ze altijd n uitvlucht: het thuisland, en dan zie of hoor je er niets meer van.

Tevens n poos terug 2x cdj-1000 verhuurd, (heb netjes kopie paspoort, enz enz enz) zouden op maandag terug komen, maar nee. Ik gebeld, waar blijven ze, krijg ik doodleuk te horen dat ze uit het tuinhuisje gestolen zijn.... Best, ze zouden het opgeven aan de verzekering, en iets laten weten. ik alvast de rekening opgemaakt (ze hebben tenslotte getekend dat hun bij schade of verduistering aansprakelijk zijn) en opgestuurd. En ik hoorde maar niets..... hoe asociaal kun je zijn als het over andermans spullen gaat! Maargoed, ik de stoute schoenen aangetrokken en daar langs gegaan, en jawel, een contractje gemaakt met automatische incasso, wat ze nog getekend hebben ook. wij afboeken de dag ernaa, en jawel, de 100euro die we per maand zouden incasseren (je moet iets, anders heb je niets) was niet te incasseren, en weer maar niets horen... Nu gaat het naar het incasso buro en doe ik aangifte wegens diefstal tegen ze. Wat moet je anders? je staat helaas nergens, hoe goed je alles ook op papier hebt.

Helaas begind het erop te lijken, dat je met n paar grote jongens die het geld gaan halen (of de TV)verder komt dan op de normale juridische manier, zie beide bovenstaande gevallen...

Hoe denken jullie hierover?
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
12-8-2009 10:09
hallo willem,

Ja hiep hoi lang leve Nederland. Ik krijg ook wel eens het idee dat de schurk beter wordt beschermd als de hardwerkende medemens.

Juridisch sta je wel sterk maar het wordt je zo moeilijk gemaakt om die stappen allemaal te doorlopen.. aan de politie heb je ook vrij weinig want A: die willen niet werken, en B: ze weten niet wat ze moeten doen.

Grote jongens verhaal heb ik hier ook al eens gepost, krijg je vast een hoop commetaar op maar zou idd "de manier" zijn om alsnog je geld te kunnen krijgen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-8-2009 10:55

Watt-Xtra schreef:

Grote jongens verhaal heb ik hier ook al eens gepost, krijg je vast een hoop commetaar op maar zou idd "de manier" zijn om alsnog je geld te kunnen krijgen.
Uiteraard krijg je daar commentaar op, het is namelijk niet de oplossing en kan zover doorgaan dat je je eigen zaakje wel kan sluiten.

Maar de andere optie (of de TV) is natuurlijk een ander verhaal.
Tevens n poos terug 2x cdj-1000 verhuurd, (heb netjes kopie paspoort, enz enz enz) zouden op maandag terug komen, maar nee.
Vraag je geen borg?

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)