USB 50 meter
(49 reacties. Pagina 4 van 5)Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 9-6-2009 15:48 |
Ik moet zeggen dat ik nog maar 1x naast/half op het podium gestaan heb.. Was met een bandje.. regelmatig door de zaal lopen was vereist.. Voor de rest sta ik eigenlijk altijd wel in de zaal.. ( nu moet ik ook zeggen dat dat soms ook niet alles is.. maargoed ) | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 9-6-2009 16:42 |
Nou ik heb zo'n kastje besteld, we gaan eens kijken hoe goed het werkt. | |
AlleznetStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-7-2005 Laatste: 24-5-2012 Berichten: 793 | 12-6-2009 12:23 |
Sta zelf ook regelmatig een tape-artiest af te mixen, met de mixer achter de PA. Maar wat ik wel doe is tijdens de eerste paar nummers even de zaal inlopen en luisteren. Het gaat hier uiteraard wel om kleinere zaaltjes (tot 300 man), uiteraard doe je zoiets in een sporthal minder snel. Mixen vanaf de FOH is ideaal, maar wel een luxe dat er niet altijd is. | |
Bier, Billen, Borsten en Beats! | |
MusicXtraEx Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2009 Laatste: 12-11-2009 Berichten: 168 | 15-6-2009 18:15 |
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Om terug te komen op het nu van op afstand bedienbare audio apparatuur, in de PA wereld wordt dat al een aantal jaar volop toegepast. Met mijn analoge mixer kon ik simpel een RS485 signaal via de analoge multi laten lopen om daarmee mijn processor te kunnen editen. Heel makkelijk om bijvoorbeeld je FOH set in te kunnen regelen, te kijken of versterkers niet overstuurd worden of de hele set na afloop te kunnen muten. Inmiddels in het bezit van een digitale mixer met CAT5 verbinding naar het podium in plaats van die polsdikke multi maar het nadeel is wel dat ik mijn processor signaal niet via deze kabel kan laten lopen. Daarbij wil ik ook van de RS485 af omdat moderne laptops geen RS232 poort meer hebben. Het moet dus via USB, en een USB naar RS232 interface werkt niet. Zit zelf eigenlijk meer te denken of het niet via een simpel draadloos routertje zou kunnen, wie o wie heeft daar de kennis voor in huis om te vertellen of en vooral hoe dit mogelijk is? | |
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack. | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 15-6-2009 22:53 |
Mijn ervaringen zijn nu nog 0,0, het is op dit moment zo druk, dat het allemaal nog in de doos zit. Ook de komende dagen is het nog heel erg druk (juni he), dus het project ligt even stil. Zodra ik meer tijd heb laat ik het zeker even weten. | |
MusicXtraEx Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2009 Laatste: 12-11-2009 Berichten: 168 | 13-8-2009 23:43 |
Ik ben er ook ingedoken hoe je een 50 meter USB verbinding voor elkaar krijgt. Dit schijnt het eenvoudigst te zijn met twee laptops en een draadloze router. Eén van de laptops verbind je met het USB apparaat en de router, de tweede meld je aan bij de router waarna je 'hulp op afstand' geeft en zo dus de ene laptop met de andere kunt bedienen. Nu heb ik alle componenten in huis, alleen krijg ik het niet voor elkaar dat de laptop die met een netwerkkabel met de router is verbonden deze ook 'ziet'. Wie kan mij hier de gouden tip voor geven? Ik wil het gebruiken om mijn digitale mengtafel draadloos op afstanden >10m te kunnen bedienen. | |
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack. | |
DJ JBStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 24-10-2005 Laatste: 17-5-2010 Berichten: 191 | 14-8-2009 03:12 |
Nu is dat Hulp op Afstand een dramatisch verhaal, zelfs Extern Bureaublad draait vele malen beter. (Volgens mij heb je voor Hulp op Afstand een daadwerkelijke internetverbinding nodig.) Het fijnst draait alles op RealVNC: veel meer instelopties, betere beveiliging, beter compressie (dus sneller), stabieler, etc. Gewoon IP-adres en evt. je zelfgekozen poort invullen, pasword invoeren en een paar seconden later kun je alles overnemen op de andere laptop. De RealVNC-client is gratis, voor server moet je wel betalen (neemt niet weg dat je makkelijk een minder legale versie van het net kan pakken om het alvast een keer te testen ). Wat betreft het 'zien': XP en Vista hebben onderling nog wel eens wat problemen. Soms zien ze elkaar, soms niet. Blijft nog steeds een mysterie. Vista is sowieso soms een raadsel waarom het niet wil netwerken. Zorg sowieso wel dat beiden pc's een IP-adres toegewezen moeten krijgen van de router (DHCP moet dan aan staan uiteraard). Uiteraard de LAN-kabel niet in de WAN-poort klikken, maar in de normale LAN. Afhankelijk van de router moet je ook aangeven dat bedraad en draadloos met elkaar mogen communiceren (doorgaans alleen professionele modellen hebben zoiets). | |
Lichtje erbij? | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 14-8-2009 08:48 |
Ik werk inmiddels met usbanywhere en het bevalt prima, ik kan 5 versterkers op 1 kastje aansluiten en vervolgens met een cat5 kabel naar mijn laptop. Tot nu geen problemen gevonden. Voor mij is dit de beste oplossing, binnen kort wil ik nog een usbanywhere kopen zodat ik mijn versterkers niet allemaal meer bij elkaar hoef te zetten, maar dat elke speakertoren een eigen versterker rack krijgt, dat scheelt weer heel wat speakonkabel uitrollen. | |
JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 2080 | 14-8-2009 17:11 |
Als je voor realvnc moet betalen tegenwoordig (is dat zo? onder Linux is hij gratis?) neem je toch gewoon UltraVNC? | |
Niet goed, wel hard! | |
DJ JBStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 24-10-2005 Laatste: 17-5-2010 Berichten: 191 | 14-8-2009 17:34 |
Excuus, alleen Vista en server 2007 werken niet met het gratis pakket. XP, Server 2003 en Unix wel. Zie hun website. | |
Lichtje erbij? |