Forum > PC related Forum

USB 50 meter

(49 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
5-6-2009 21:11
Ik kan mijn versterkers met een USB kabel bedienen (EQ, crossover, limiters etc)

Maar nu heb ik begrepen dat je usb kabel niet langer mag zijn dan 5 meter, om storingen te verkomen. Maar ik wil graag mijn versterkers FOH bedienen en de meters kunnen bekijken tijdens de optredens, zonder naar de versterkers te hoeven lopen.

Maar hoe kan ik een USB uitgang omvormen naar een signaal dat wel langere afstanden kan overbruggen. Ik zat zelf te denken aan een netwerkkabel.

Maar de zoektermen USB en netwerk levert niets bruikbaars op behalve al die dongles die op de markt zijn.

Mijn vraag is dus: is het mogelijk USB om te vormen naar een ander signaal, zoja welk signaal en wellicht ook de naam van een apparataat die dit doet.
Dus hoe doen de mensen dit? Mijn versterker leverancier kon me niks vertellen. (tijd voor een betere dealer)
SkevdudeStandaard Lid
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 15-11-2024
5-6-2009 21:52
Er zijn van die USB-repeaters die inderdaad met een netwerkkabel werken. Deze zet je aan beide uiteinden van je UTP kabel en vanuit daar kan je weer naar USB.

Dit is een goed voorbeeld

Hier nog een beter, van dealextreme. Geen verzendkosten en mooie prijs
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
5-6-2009 22:25
Ik heb het een keer op deze manier gedaan:
2 laptops, met een wifi router er tussen. Dan op 1 laptop de software voor de versterkers/procesoren en deze daar dan natuurlijk op aansluiten. En dan beide laptops aan het draadloze netwerk hangen (of 1 laptop met catkabel aan de router) en dan met Remote software vanaf de foh de laptop besturen die bij de versterkers staat. Werkte prima en stabiel.
De laatste doet het licht uit
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
6-6-2009 01:02
Voor ongeveer 100 euro heb je een "echte" USB network server. Klein apparaatje met netwerkaansluiting en (meerdere) USB-aansluiting(en). Sluit je dus via ethernet aan op laptop/PC en heeft als voordeel dat je met alleen een simpele switch @ stage al meerdere USB servertjes via 1 lijn met je laptop kan verbinden, je kunt gebruik maken van WIFI, etcetera.
Light Image
Dj-bartStandaard Lid
6-6-2009 07:16
de eerste oplossing is wel heel erg goedkoop en wellicht het proberen waard, maar ik heb 4 versterkers plus de monitor versterkers dus is Jeroen zijn oplossing waarschijnlijk beter en scheelt 4 kabels.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
6-6-2009 10:54

dj-bart schreef:

Maar ik wil graag mijn versterkers FOH bedienen en de meters kunnen bekijken tijdens de optredens, zonder naar de versterkers te hoeven lopen.
Waarom zou je de versterkers op afstand willen bedienen en de meters kunnen bekijken?

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
6-6-2009 12:11

KVM schreef:

Waarom zou je de versterkers op afstand willen bedienen en de meters kunnen bekijken?
Nou..
EQ, crossover, limiters etc
En die wil je inderdaad altijd op afstand kunnen bedienen/bijstellen/monitoren. Da's in de pro-audio wereld "standaard" tegenwoordig (netwerklijntje of RS485-lijntje naar stage vanaf FOH voor dat soort zaken).

@Bart: Zelf erg goede ervaringen met deze USB servers. Zeer stabiel, makkelijk te configureren en de bijgeleverde software bevat geen onnodige meuk/zooi maar gewoon de nodige lokale drivers voor het maken van "virtuele USB poorten" die via ethernet met de Ubox verbinden.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
6-6-2009 12:47

JeroenVDV schreef:

EQ, crossover, limiters etc
En die wil je inderdaad altijd op afstand kunnen bedienen/bijstellen/monitoren. Da's in de pro-audio wereld "standaard" tegenwoordig (netwerklijntje of RS485-lijntje naar stage vanaf FOH voor dat soort zaken).
Doel je met "pro wereld" op een mega systeem, of een setje om een bandje te versterken.

Eq regel ik in de zaal, crossover heeft vaste instelling, limiters idem.
Metertjes op afstand bekijken vind ik niet echt boeiend.

Martin.
kvm entertainment
Dj-bartStandaard Lid
6-6-2009 15:01
wij doen geen bandjes versterken enzo, maar als er weer een DJ aan het draaien is, is het wel fijn om te zien, wat en hoe hij aan het oversturen is.

Een crossover veranderd niet per zaal, maar wel per set speakers. En persoonlijk wil ik alles binnen handbereik hebben en niet 1 deel bij de versterkers en 1 deel bij de FOH.
Maar in mijn geval zitten alle bedieiningen in de versterker en is de instelling alleen aan te passen met een laptop.
Dj-bartStandaard Lid
6-6-2009 15:04

JeroenVDV schreef:

@Bart: Zelf erg goede ervaringen met deze USB servers. Zeer stabiel, makkelijk te configureren en de bijgeleverde software bevat geen onnodige meuk/zooi maar gewoon de nodige lokale drivers voor het maken van "virtuele USB poorten" die via ethernet met de Ubox verbinden.
Kan ik ook met een hub extra USB ingangen maken? OF moet ik dan een tweede kastje nemen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)