Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 117 van 219)Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 20-5-2009 20:59 |
Even snel invoegen of je kar ergens anders rap tussen drukken gaat inderdaad niet met de tragere voertuigen. En toch; ik heb een tijdlang een diesel gebakje gereden en werd daar een stuk relaxter van. Wanneer je auto/bus geen ad-hoc beslissingen toelaat, kun je niet anders dan rustiger rijden, rustig afwachten en vooral heel goed vooruitkijken naar en anticiperen op het noodzakelijke gaatje. De overige weggebruikers komen op die momenten ook niet voor onaangename verrassingen te staan, omdat je ken-net dingen uithaalt die ze totaal niet zien aankomen. Als het grijs kenteken voor particulieren nog steeds gedoogd zou worden, nam ik zo weer een traag reutelende diesel. Ik vond het helemaal prima. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 20-5-2009 21:07 |
djhenk schreef: Toch kan je met zo een underpowerd motor ook een gevaar zijn. Zeker als je geen snelheid kan maken, daarbij valt te denken aan het invoegen. Plus dat je motor ook veel harder slijt omdat het veel harder moet werken. | |
I am a TimeDriver! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 21-5-2009 13:13 |
Nah, mijn Transporter heeft een 1,9 TD motor, heeft slechts 68PK en kan geladen en al evengoed prima 130 rijden. Ok, het is geen scheurijzer, maar ik kan prima de snelweg opkomen, en ok hij doet er even over om 130 te rijden. Op de heen weg is het toch altijd druk op de weg, ben je al blij als je "door" kan rijden. Maar 's nachts op de terugweg ben ik altijd vlot thuis Harder als 130 vind ik een beetje onzin in Nederland. Boetes en de volgende rij auto's zijn dan altijd snel in zicht.... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 25-5-2009 12:13 |
Volgens mij zijn dit een aantal reacties onder het motto "ik heb een trage bak dus verzin ik redenen om dit te rechtvaardigen". Dat auto's met een minder krachtige motor financieel beter te verantwoorden zijn, daar ben ik het 100% mee eens. Maar ik denk dat als ik nu jullie allen een krachtiger motor aanbied, dat iedereen "ja!" antwoord. Ik was met mijn 2.5 TDI (125pk) transporter maar al te blij dat hij > 4ton prima voort kon bewegen. En zag het als een bonus dat ik in duitsland prima 150+ kon doen (het hoeft niet, maar het kan!). Overigens vind ik het ook heerlijk dat als ik nog 200km voor de boeg heb, dat ik er voor kan kiezen om heerlijk comfortabel 140 te rijden met mijn sprinter (150pk). Het hoeft niet, en 80 tuffen is inderdaad soms rustgevend. Maar ik kies er liever voor het wel te kunnen. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 25-5-2009 12:37 |
Reemski schreef: Overigens vind ik het ook heerlijk dat als ik nog 200km voor de boeg heb, dat ik er voor kan kiezen om heerlijk comfortabel 140 te rijden met mijn sprinter (150pk). | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 25-5-2009 13:34 |
Reemski schreef: Ik was met mijn 2.5 TDI (125pk) transporter maar al te blij dat hij > 4ton prima voort kon bewegen. En zag het als een bonus dat ik in duitsland prima 150+ kon doen (het hoeft niet, maar het kan!).Als je die ervaring 1x hebt meegemaakt dan wil je geen personenauto of bus meer met een "zwakke" motor. Martin. | |
kvm entertainment | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 25-5-2009 22:37 |
YourLiVe schreef: Reemski schreef: Overigens vind ik het ook heerlijk dat als ik nog 200km voor de boeg heb, dat ik er voor kan kiezen om heerlijk comfortabel 140 te rijden met mijn sprinter (150pk). | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 25-5-2009 23:19 |
KVM schreef: Reemski schreef: Ik was met mijn 2.5 TDI (125pk) transporter maar al te blij dat hij > 4ton prima voort kon bewegen. En zag het als een bonus dat ik in duitsland prima 150+ kon doen (het hoeft niet, maar het kan!).Als je die ervaring 1x hebt meegemaakt dan wil je geen personenauto of bus meer met een "zwakke" motor. Martin. | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 26-5-2009 02:04 |
Ronny B schreef: Dit alleen dan niet vol appartauur maar met vakantie spullen zal ik ook gaan ervaren als ik met met corsa naar oosterijk ga rijden deze zomer, hij zal wel boven komen maar naar mijn verwachten toch wel trug zakken in snelheid. ook al ligt er een 1.6 gsi in. en is dat redelijk voor zo'n klein autotje. maar dat gaan we over een paar maanden ervaren hahaIk hoop voor je dat je auto dat haalt. Je kunt die bergjes makkelijk nemen, ongeladen. Maar als ik me niet vergis, gaat dit topic over het vervoeren van een drive in, zelf heb ik geen drive in maar ik heb zeker meerdere ingeladen/uitgeladen/vervoerd. Momenteel vervoer ik misschien wat meer, voor wat grotere klusjes maar dat maak niet uit. De basis voor vervoer blijft hetzelfde. -zorg voor degelijke transportmiddelen -zet je materiaal altijd vast, zelfs voor 500m. -rij rustig en anticiperend, zonder jouw lading, geen show! (die wil je niet op je geweten hebben, emigreren is dan de enige oplossing) -ben je overbeladen, vermijd de snelweg, ga rustig over N wegen terug, als je dan op de snelweg moet zijn, nooit sneller dan 80 km/h. Je kunt altijd beter te laat aankomen, dan helemaal nooit meer op een productie. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 26-5-2009 08:56 |
Reemski schreef: Volgens mij zijn dit een aantal reacties onder het motto "ik heb een trage bak dus verzin ik redenen om dit te rechtvaardigen".Daarbij komt ook nog, dat de snelwegdichtheid hier in het Noorden lager is dan in de rest van NL. De meeste wegen die we met onze bus onder de wielen krijgen zijn 80KM of 100KM wegen. Dan is het vermogen minder belangrijk, omdat je simpelweg niet harder mag. Begrijp me niet verkeerd...ik houd best van doorrijden (Prive Golf 4 GTI) maar als ik zakelijk van a naar b ga, dan kies ik toch voor de meest voordelige oplossing per gereden kilometer. En, in mijn ogen is dat dan de ongeblazen bus met een lage kilometerstand. (Weinig onderhoud noodzakelijk, minder kans op snelheidsboetes, strakkere bus (in ons geval), degelijke techniek etc.) | |
I am a TimeDriver! |