Forum > Licht

Galabal; lichtplan ?

(72 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
21-5-2009 15:29
Hoe hangt die truss? Heb je die gewoon over de balustrades gelegd of wat? Verder ziet het er leuk uit.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
21-5-2009 15:37

Maarten-square schreef:

Hoe hangt die truss? Heb je die gewoon over de balustrades gelegd of wat? Verder ziet het er leuk uit.
Klopt, truss hangt over de balustrades. Truss zit vastgemaakt aan de balustrade en stond 100% stabiel en veilig.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
21-5-2009 15:48
En hoe weet je dat zo zeker? Balustrades zijn namelijk volgens mij niet echt gemaakt om op deze manier te gebruiken. Statiefje aan allebei de kanten was niet mogelijk?
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
21-5-2009 16:46

Maarten-square schreef:

En hoe weet je dat zo zeker? Balustrades zijn namelijk volgens mij niet echt gemaakt om op deze manier te gebruiken. Statiefje aan allebei de kanten was niet mogelijk?
Ik wist dat hier reacties op gingen komen. Maar geloof me, het stond stabieler dan op een setje statiefjes ;-)
Truss stak langs weerskanten 1m uit en werd stevig vast gemaakt aan de balustrades.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
Jeroen_17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2006
Laatste: 17-5-2016
Berichten: 58
21-5-2009 17:25
Uit de foto's kan ik niet echt halen of je nu nog iets hebt aangelicht van de locatie zelf?

Ik zie een DJ-booth staan die er netjes uitziet. En ik zie een truss hangen.

Was dit het of stonden er nog parretjes op die doeken gericht of bij de pilaren etc?
Avolites Pearl Tiger Touch, K1 hazer, Pixelbar 12, Prolyte truss
CK_SoundMachineStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2009
Laatste: 3-10-2011
Berichten: 3
21-5-2009 20:44
Ik vind dat die moving headjes op de trussen langs de DJ niet echt tot zijn recht komen. ashamed :$

Truss zou ik ook niet bevestigd hebben op de balustrade. Je kan wel zegen dat het stevig hangt maar moest het naar beneden donderen dan ben je de klos.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
21-5-2009 22:33
Ziet er opzich netjes uit, de kleurcombi bij de dj met de ledpar en ledstrip vind ik een beetje twijfelachtig maar okee.

Wat ik wel jammer vind is dat er iemand op de 2e foto met wel heel erg fraaie schoenen staat op te bouwen...

Als je bij mij op klus bent draag je gewoon veiligheidsschoenen, zo niet dan kun je weer vertrekken.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
21-5-2009 22:51

hugovanmeijeren schreef:

Als je bij mij op klus bent draag je gewoon veiligheidsschoenen, zo niet dan kun je weer vertrekken.
Dit hangt heel erg af van de voorwaarden.
Op foto 2 is geen enkel beknellings gevaar te ontdekken, natuurlijk draag je veiligheidsschoenen bij het laden en lossen, ook bij truss-tikken draag ik degelijke schoenen.

Toch blijf ik bij mijn standpunt, iedereen is zelf verantwoordelijk en geen enkele opdrachtgever/chef/leidingevende zou die verantwoordelijkheid moeten dragen. We zijn allemaal mensen met (hopenlijk) een goed stel hersenen.

Sorry Hugo maar als je mij in zal huren, kom ik met mij eigen schoeisel. Dat is zeker geen S3 maar 100% zeker een C10. (C=comfort)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
21-5-2009 23:05
Ja Douwe dat zal ongetwijfeld van de situatie afhangen.

In dit geval lijkt het me dat de truss ook hier getikt is, dat het spul daar is ingehangen en dat de truss straks verplaatst zal worden. Lijken mij zaken waar je ander schoeisel voor nodig hebt.

Enerzijds is het je eigen verantwoordelijkheid, anderzijds is het ook de verantwoordelijkheid van de werkgever. Deze laatste zal namelijk moeten voorzien in de persoonlijke beschermingsmiddelen, hoewel dat bij freelancers vrijwel onbegonnen werk is.

Maar goed, het was een opmerking, ik hoop dat er wat mee gedaan wordt.

Nu ik nogmaals naar de foto kijk valt me nog iets op, waarom zitten de kabels om de truss heen gedraaid? Dat kost toch veel te veel tijd en moeite om weer los te halen? Waarom trek je je kabels niet gewoon door de truss heen? Gaat 100x sneller!

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
22-5-2009 00:28
Zowel het om de liggers van de truss wikkelen, als het door de truss vlechten zijn allebei tijdrovend.

Beter is het om de bekabeling aan de minst gebruikte ligger van de truss te tapen.
Je hangt al je fixtures op hun plek, daarna ga je bekabelen, alle bekabeling vasttapen om de ±50cm, met nooit meer dan twee wikkelingen per keer.

Geloof me, zo werken alle bedrijven die een beetje groter worden.
Vlechten, rijgen, enz. is 'not done' als je een beetje professioneel over wilt komen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)