Forum > Licht

JB-Systems iMove 5S

(42 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
5-11-2004 22:06
kijk, een martin MH koop je niet zomaat voor een drive-in show, daar is het te duur voor. als je puur op drive-in gaat lijkt het me beter dat je een mh neemt met minder functies. wat de sterkte betreft, ik heb ze eens naast een winner scan gehangen en ik vindt persoonlijk dat hij minder lichtopbrengst heeft als the winner. Ik zou persoonlijk opteren voor een mh met minimum een 150 watt HTI met rot. gobo's en aparte shutter. de rest van de functies worden amper gebruikt voor een drive-in.

Dus mijn advies: probeer nog even door te sparen, je zal het je zeker niet beklagen!!!

P.S.: als je iets aanschaft, moet je ook altijd kijken of je er op korte termijn het geld eruit haalt( 2 a 3 jaar). Lukt dit niet, zoek dan een ander alternatief, om toch een leuke lichtshow te brengen.

greetzz,

djbidji
love my sharpy moving-heads!!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
5-11-2004 22:45
Ik denk toch dat gobo's leuk zijn aan het begin van een avond, als de zaal nog (vrijwel) leeg is. Als het wat voller wordt worden de scan's en mh's toch al gauw op standje 'open' op het gobowiel gezet.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
6-11-2004 11:19

djbidji schreef:

kijk, een martin MH koop je niet zomaat voor een drive-in show, daar is het te duur voor. als je puur op drive-in gaat lijkt het me beter dat je een mh neemt met minder functies.
laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D

Dus elke drive-in met Martin moving-heads is dom? Ooit weleens gedacht aan dingen als hogere occasion verkoopwaarde, lagere servicekosten i.v.m. een Showtec MH, makkelijker bijhuren, etc. Lijkt mij dat een Martin MH dan toch een streepje voor heeft.
T-nuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2003
Laatste: 29-6-2006
Berichten: 52
6-11-2004 12:56
Haal ik nog even een ander puntje aan, namelijk het vervoer. Ik neem aan dat je je al bedacht hebt dat een fatsoenlijke kist met inlay's ook nog een aardig bedrag kost? De motoren kunnen over het algemeen niet zo goed tegen "staand" vervoer. Op de kop in een inlay is het beste.
Er is maar één constante factor in de techniek: de verandering
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
6-11-2004 13:45
kijk, als je het budget er voor hebt dan opteer je natuurlijk voor de 'betere' moving haeds zoals martin.

ik heb niet gezegd dat wanneer je martin aanschaft, je 'dom' bent!!

ik wil alleen maar zeggen, als je iets wil investeren, het niet over je kop mag groeien...

i'll hope you understand me.
love my sharpy moving-heads!!
Dj Full HouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2005
Laatste: 22-3-2005
Berichten: 1
8-1-2005 20:17
Heys

Ik zal mij eerst even voorstellen ,
Ik ben zelf nog maar 12 jaar oud , dit wil niet zeggen dat ik geen ervaring heb eh /forum/img/fb_middle.gif
Ik heb zelf de MH paar weekends geleden gaan halen ,
Ik ben er best te vreden over , Over MH op truss zette vind ik echter niet zo goed idee
Ik zet mijn MH alijd op de grond van het podium , daarboven zet ik een brug met scanner lasers en andere effecte
dit geeft een goed totaal beeld ,
The winners scans van JB systems vondt ik wat minder , veel te zwakke lamp
Maar een jaartje gelde kwam JB met 2 nieuwe scanner Af
"The Panter" en "the jaguar"(cilinderspiegel) Deze vielen mij wel echter in de smaak
Deze vindt ik toch wel beter dan die Imove5s , t eingste verschil is dat de MH volledig kan ronddraaien
Nu ik had het dus over die Imove5s
Ik Heb ze uitgetest me de SM1612 DMX controler , ging allemaal zeer goed (oke 5 DMX kanalen is wel niet zo veel ) de gobo's zijn goed en de kleure combinatie zijn ook goed ,
Het enigste wat wat tegenslaagt is de Strobo functie Via DMX sturing dees is niet zo goed

Ma bon , als je denk dat je je geld er makelijk terug eruit kan halen zou ik ze nemen !
Anders zou ik eens gaan zien naar "the panther" van JB deze biedt veel mogelijkheden en kost maar 250 €

Groetjes
DJ Full House
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
8-1-2005 22:01
Laten we even niet vergeten dat The Winner en puur scanner effect is, terwijl de Panther een scan-flower is. Daarnaast hebben ze hetzelfde pitje erin zitten, dus qua lichtopbrengst zal het verschil niet zo heel groot zijn. Het verschil zit hem vooral in het aantal stralen, waardoor de Panther zoveel meer licht lijkt te geven.

Let dus dat de vergelijking tussen deze producten niet opgaat.
Volgende keer Peter!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
6-3-2005 12:31
HHmmzz, ik heb mogen spelen met deze movinghead in een winkel...

+ punten:
Snel
Leuke gobo's
Makkelijk te programeren (maar dat ligt er ook aan welke dmx tafel je gebruikt)
Goedkoop
540 graden draaibaar.
Werkt ook zonder dmx paneel.

-punten:
De look van het apperaat.
weinig lichtopbrengst.
Reageert slecht op muziek (kan ook omdat het in dei winkel niet zo hard stond)

Ik zou zo'n movinghead eigelijk niet nemen, neem b.v. eerder the winner. Daar heb je er 2 van (plus een beetje meer geld erbij leggen) voor de prijs van 1 movinghead. Gewoon even doorsparen dus voor een ECHTE movinghead.
I Love House Music!
MuchunlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2009
Laatste: 3-10-2009
Berichten: 6
28-4-2009 20:42
Inmiddels 4 jaar later.

Wat is nu jullie mening over deze mh?
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
29-4-2009 08:48
Had jij niet zelf deze head?
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)