Forum > Geluid

Luidspreker bevestiging aan lantaarnpaal

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
14-4-2009 18:39
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 14-4-2009 19:37

joepurlings schreef:

kleinere schroefdraad (m3 ofzo) erin tappen, en een klein L-profieltje ertegen schroeven.
Dat L profiel beschadigt zeker niet een stalen paal?
En M3, dat kan niets hebben, als het maar even twijnt, knakt het zo af....

Geloof me, een fatsoenlijke beugel om hoorns (die niet zo zwaar zijn) windvast op een lantaarn paal vast te zetten, is al een stevig ding, boxen vraagt om nog meer "grip" en daarom kans op beschadiging.
Want je hebt ook nog te maken met een stukje veiligheid naar je publiek.....

Ik heb ook gezocht naar een betaalbare oplossing, maar ik ben er achter gekomen, dat statieven het zelfde kosten en soms nog minder, en minder bezwaren geven bij gemeentes.
Nog een bijkomend voordeel: je pakt sneller uit en in.

Neem uiteraard wel statieven die wat hoger kunnen dan een normaal luidspreker statief.
Ik schuif ze met hoorn en al meestal tot een metertje of 3 uit, zodat er ook geen handjes aan de stekkers/ en speakers kunnen komen.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
14-4-2009 19:05
Heb het even opgezocht, wat wij gebruiken is een pijpbeugel met m10 draad.
Leuk voor vlaggen, maar om nu te zeggen dat het ook degelijk is voor hoorns....
pijpbeugel
Hier nogmaals de vlag: klik

Martin.
kvm entertainment
KiebusStandaard Lid
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
14-4-2009 22:34
Die pijpbeugel komt behoorlijk in de buurt van wat ik bedoel. Het concept is hetzelfde, alleen wat ik bedoel is gewoon van staal, en dan gewoon netjes dik en 'zwaar'. Met gaten voor zeker m12/m16 ofzo. (Beetje afhankelijk van de diameter die de beugel moet kunnen omtrekken.)

Als je die bekleed met iets, en ze op een lantaarnpaal zet, en vastdraait, dan kun je daar een olifant aan ophangen.
Alles uit, behalve het licht!
SjoerdiejStandaard Lid
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
14-4-2009 22:42

Kiebus schreef:

Als je die bekleed met iets, en ze op een lantaarnpaal zet, en vastdraait, dan kun je daar een olifant aan ophangen.
Mmmm dat zou ik toch maar niet doen laugh :D , als er een auto tegen aan rijd buigen ze al krom.
HES Hog IPC
Dj NathanStandaard Lid
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
14-4-2009 22:53
Ik hoef me gelukkig niet druk te maken om beschadigingen aan de palen, dit is de verantwoording van de horeca op het plein.
Die zijn namelijk opdrachtgever en vragen specifiek om deze oplossing. En hebben dit me de gemeente in de vergunning opgenomen.

En ik denk dat met een beetje voorzichtigheid een goede trap de kans op lakschade tot een minimum is te beperken.
Ik heb zelf enige tijd geleden met mijn vorige auto tegen een lantaarnpaal aangezeten en er was geen lakschade te bekennen.
Pearl 2000 in da house!!
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
15-4-2009 08:12
Dus je had voorzichtig tegen een lantaarnpaal gereden? wink ;)
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
HugovanmeijerenStandaard Lid
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
15-4-2009 09:17
Over welke luidsprekers hebben we het precies?
Ga je 6 kastjes per lantaarn hangen of is dat het totaal aantal kastjes?

Tussen een TRC 81 van 8kg en een SR6 van 33kg zit namelijk nogal een beetje verschil en daar zul je in de bevestiging ook rekening mee moeten houden.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
15-4-2009 09:23

Tom schreef:

Dat L profiel beschadigt zeker niet een stalen paal?
Je hebt in ieder geval een groter contactoppervlak. Bovendien zou je er nog een stuk rubber van een fietsenband ofzo in kunnen lijmen.
En M3, dat kan niets hebben, als het maar even twijnt, knakt het zo af....
Waarom kan het bij een G-haak dan wel? Hier zit ook soms met een M3 schroefje een plaatje op om de truss niet te beschadigen?
Anders pak je toch M4... in een M12 bout gaat dat ook nog wel.
Geloof me, een fatsoenlijke beugel om hoorns (die niet zo zwaar zijn) windvast op een lantaarn paal vast te zetten, is al een stevig ding, boxen vraagt om nog meer "grip" en daarom kans op beschadiging.
Want je hebt ook nog te maken met een stukje veiligheid naar je publiek.....
De beugels die ik heb laten maken zijn heel stevig, alles 5mm dik warm gewalst staal. Twee M12 bouten voorzien in voldoende grip en drukkracht. Bovendien drukken de luidsprekers zelf het L profiel van hun kant nog eens extra tegen de paal, waardoor er nog meer grip ontstaat. Ik heb geen testgewichten ofzo, maar als je met twee volwassen mannen aan de beugels kunt hangen zonder dat deze een krimp geven, kunnen 2 luidsprekertjes van 15 kg per stuk met gemak.
Ik heb ook gezocht naar een betaalbare oplossing, maar ik ben er achter gekomen, dat statieven het zelfde kosten en soms nog minder, en minder bezwaren geven bij gemeentes.
Nog een bijkomend voordeel: je pakt sneller uit en in.
Als het zou kunnen, zou ik ook statiefjes pakken. De luidsprekers hangen echter midden in een ring met paarden, zodat ik er absoluut geen statieven neer kan zetten.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
15-4-2009 11:10
G haken zijn meestal voor max 5 tot 10 kilo, en dan heb je meestal als je iets aan een g haak hebt hangen deze nog extra gezekerd met een safety. Je boxen zijn ietsje zwaarder en waar ga je ze aan safen?
Nu lees ik dat er paarden aan te pas gaan komen.
Die lopen ook wel ergens (lantaarnpaal) tegenaan. Dus zorg je wel dat het echt heel goed vast zit?
Paardenreparaties zijn heel duur sad :(

Maar je zegt dat de horeca de verantwoordelijkheid neemt voor de beschadigingen?
Laat ze daar dan wel even voor tekenen in jouw contrakt!
Want zoals al vaker is gebeleken, word er bij schade altijd naar elkaar gewezen, en wie heeft dan uiteindelijk de boxen opgehangen?

Zelfs een fietsband kan een lelijke afdruk achter laten in de verf als het zonnetje erop schijnt sad :(

Een normale hoorn zoals die bij pa word gebruikt zal de 5 kilo zelden overschrijden, en daarvoor gebruikt men al steunen met M12/16 bouten en profielen van een milimeter of 4 dik staal.

Om zeker te zijn van geen problemen, zou je de gemeente natuurlijk even kunnen bellen...
die hebben trouwens bij veel openbare werken ook beugels liggen om dingen aan lantaarnpalen te bevestigen.
Misschien mag je die wel lenen happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
15-4-2009 11:38

Tom schreef:

G haken zijn meestal voor max 5 tot 10 kilo, en dan heb je meestal als je iets aan een g haak hebt hangen deze nog extra gezekerd met een safety. Je boxen zijn ietsje zwaarder en waar ga je ze aan safen?
Er wordt gesafed aan een oog dat aan de tentpalen gelast is. Verder zijn er twee klemmen aanwezig, terwijl één klem al voldoende is om het dubbele van de normale last te houden.
Nu lees ik dat er paarden aan te pas gaan komen.
Die lopen ook wel ergens (lantaarnpaal) tegenaan. Dus zorg je wel dat het echt heel goed vast zit?
Paardenreparaties zijn heel duur sad :(
Dat klopt, is ook wel vaker gebeurt dat een paard een flinke bonk tegen zo een paal geeft. Alles rammelt dan wel, maar de beugels verschuiven geen millimeter. De luidsprekers zelf hangen met twee harpsluitingen en 2 M12 oogbouten vast. Ook hier geldt weer, één bout is ruim voldoende om de last te dragen.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)