Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 215 van 289)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
26-3-2009 20:51
tja, als we drukke weekeinden erbij gaan betrekken laugh :D

vrijdag overdag: baan 9 tot 18, daarna 's avonds draaien tot 0200 en helepen opruimen,0400thuis
Zaterdag weer baan 9 tot 1700 daarna weer draaien tot 0200 met uitloop tot 0400, volgende dag weer 1800uur draaien tot 0200.
Maandag eindelijk uitslapen razz :p 5 jaar lang 50 weken per jaar.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
26-3-2009 21:05

abnpranger@home.nl schreef:

Brute dagen Douwe, wat was dat dan voor mega project?
Het was in de tijd dat ik de 2e man bij een podiumbouwbedrijf was.
We hadden op oud en nieuw, drie locaties in Rotterdam. We zijn toen op de 28e begonnen met het bouwen van een stuiterfeest, daar werd ook al het materiaal voor de andere locaties afgeleverd.
Zelf zat ik in een vrachtwagentje voor bijna 14 uur, om materiaal te pendelen.
Toen alles opgebouwd was en ik endelijk thuis, kon ik nog 4 uurtjes slapen, om een oud en nieuw show voor New-Line te draaien, in de buurt van Leeuwarden.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
26-3-2009 21:11
Damn, dat zijn me wel dagen.. Is allemaal mooi om mee te maken, maar je moet ook een punt weten dat het genoeg geweest is..
Mr. Jameson...
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
26-3-2009 21:18
Na een uurtje of 60 begint de wereld een beetje surrealistisch te worden. Ik schijn om dingen heen gereden te zijn, met een heftruck, zonder dat ze er waren. Achteraf absoluut onverantwoordelijk en nu zou ik het waarschijnlijk niet meer kunnen.
Wat ik me nog kan herinneren, is dat een zeer ervaren freelancer, me ergens een keer bedreigde, als ik niets zou eten.

Het maakt niet uit hoe moe je bent, je moet eten als je nog even door moet. sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-3-2009 21:29

abnpranger@home.nl schreef:

Is allemaal mooi om mee te maken, maar je moet ook een punt weten dat het genoeg geweest is..
Ik denk dat iedereen die een beetje "vakgek" is wel doorgaat tot het "einde".
Verhuurtjes tot plm. 4uur s'nachts, en dan nog z'on 2 uur rijden om thuis te komen, uitladen en opruimen, om vervolgens om 10uur "fris" in de winkel te staan waren vrij normaal.

Als je het lichamelijk niet trekt, geeft je lichaam dat wel aan.
Met de carnaval was ik niet 100% topfit, en heb alle verhuur afgezegt.
Het is onmogelijk om 5 dagen een "topprestatie" te leveren als je conditie minder/slecht is.
Carnaval betekent plm. 10uur s'ochtends beginnen en als laatste plm. 4uur s'nachts naar huis. (veelal worden 's'nachts dingen aangepast voor de volgende dag)

Martin.
kvm entertainment
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
27-3-2009 23:43

KVM schreef:

Ik denk dat iedereen die een beetje "vakgek" is wel doorgaat tot het "einde".
Martin.
Volgens mij is idd liefde voor het vak het meest belangrijk, een beetje prettig gestoord zijn is een leuke bijkomstigheid.
Nu even zonder dollen, de reden waarom je doorgaat, is omdat het af moet, wij entertainment tech's hebben geen 9 tot 5 baantje, waar we het werk tot morgen kunnen laten liggen.

Een aantal jaar terug, werkte ik als site-crew op een festival in Duitsland. Valt er 2 uur voor opening iemand uit een scafftoren van 22 meter.
Natuurlijk waren we allemaal geschokt en geschrokken (ik heb het zelf net niet zien gebeuren, ik heb hem wel zien liggen).
Toch was er niemand die ook maar een seconde twijfelde, om de show klaar te krijgen. Over 2 uur staat er 25.000 man binnen, er is maar één ding wat je kunt doen, draai de show alsof er niets gebeurd is.

We worden betaald om mensen een leuke avond te bezorgen, helaas worden we wel een beetje onderbetaald.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
14-4-2009 18:06
Ik heb nu:

Mengpaneel met een dubbele cd speler van numark en een active set van 300 watt rms (ong. tot 60 personen) met een laptopje en de nodige cd's.
Wat effecten (o.a triple derby, moonflower), had een rook machine (komt spoedig een nieuwe)

Er komt bij aankomende zomer:
2 Showtec phantom MKII movinghead(heb al een stuurtafel gekocht, showtec scanmaster MKII)

Mijn prijs in gedachte was 150 euro voor een avond van ong. 4 uur.

Is dit een mooie prijs, of moet ie wat hoger of lager ?

Zit nu 3 jaar in het drive in werk maar heb nog niet zo heel veel ervaring.
Ben 14 jaar btw.
:)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
14-4-2009 19:07
Het probleem is dat wanneer je 14 bent je nog niet/weinig gevraagd zult worden voor wat meer serieuze klussen (bruiloften, bedrijfsfeesten e.d.). Puur omdat men daar vaak geen "broekie" wil hebben staan, hoe goed je ook bent. Voor klassenfeesten, e.d. is 150 euro al weer aan de hoge kant. Je zult je dus vooral moeten richten op de hockeyfeesten e.d. en eens moeten kijken wat die voor een budget hebben. Voor klassefeestjes zou ik niet omhoog gaan, maar ook vooral niet te veel meesjouwen, en dan verder sparen voor wat subjes en parren zodat je ook de vereningen e.d. die leden van jou leeftijd hebben van dienst kunt zijn...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
14-4-2009 19:36
op lage leeftijd word meestal snel afgezien.
toen ik 8 was, heb ik 2 oude pick-ups en een oude roestbak wat een mixer moest voorstellen geerfd.
sindsdien alleen maar aan het sparen geweest om uit te berijden, en als de mensen eenmaal weten dat je een mooi set thuis hebt staan, gaan ze je toch wel wat serieuzer nemen. ben nu inmiddels bijna 16. en doe zon 1 keer per maand een showtje.

ik neem nu mee naar een gemiddeld feest:
2x showtec phantom 150HTI
16 par 56
4 scanners 250watt halogeen
bij dipsko een lasertje

dat aan een 6 meter trussje, of als het even kan rigging op de locatie.

en aan geluid,
EV Gladiator setje,
monitoren,
2x cdj1000 mk2
djm 800
MC2 E25 versterker
meubeltje heb ik (nog) niet, maar ik vraag altijd om tafels, waar dan een rokje omheengaat.

soms komen er artiesten, dan komen er wat monitoren bij, een Dynacord geluidsset, en wat mic's.

ik vraag gemiddelt 300 - 400,- maar vaak zitten er wel kortingen op, omdat ik het nog veel van vrienden, familie of mensen uit de buurt moet hebben.

ik vind dat een redelijke prijs, het kan altijd nog omhoog
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
14-4-2009 19:51
Ik ben het met Roy eens. Ik ben nu 15 en ik heb een redelijke show. Ik vraag per avond 150 euro en ik zet hiermee gemiddeld 3x per maand een showtje weg. Vaak bij verenigingen en af en toe in een kroeg of een zaaltje.

Zodra je hebt laten zien wat je hebt en kunt, word je ook vaker gevraagd. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik in een klein dorp woon en dat ik voornamelijk hier in het dorp draai (ik denk dat dat ook wel verschil uit maakt).

Ik ben zelf begonnen met 50 euro. Ik vond in het begin 150 euro erg veel. Maar toen ik wat vaker gevraagd werd heb ik besloten om mijn prijs te verhogen naar 150 euro.
Ik ben tot nu toe nog nooit afgewezen omdat mijn prijs te hoog is. Vaak zeggen ze zonder enige twijfel "ja" als ik de prijs noem.

Mijn conclusie is dus: als je een nette show hebt en goed kunt draaien (dat kunnen wij vanaf hier niet ruiken), is 150 euro een hele mooie prijs.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)