Forum > Geluid

Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)

(509 reacties. Pagina 25 van 51)
Moderator(s): Dré
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
12-3-2009 18:35

JVS schreef:

djbram schreef:

...Alles was netjes afgesteld, maar als het ingangssignaal al verkloot is, dan is er niets meer te redden.
Amp die er op stond was een PLX3402 voor 4x 2226H...

...Verder, op de MA-5000 met de SP-125 kasten stond stond een DBX en dit gaat toch al een heel tijdje goed...

...Op de set met de defecte drivers stond een behringer x-over met ingebouwde limiters. Ik denk dat dat er ook wat me te maken heeft...
Ik volg het volgens mij niet meer helemaal..

djbram schreef:

...Uiteindelijk nog een 2226 er bij gekomen...

...Alle 3 de defecte 2226H komen uit SP-125 kasten...
Ook hier volg ik 't even niet meer...
Dat is misschien idd een beetje wazig, maar we hebben meerdere setjes Sp-125.

Er is dus een setje ( dus 2x Sp-125 met intotaal 4x 2226H ) dat heeft gedraait op een PLX3402. Hier zijn 3 drivers van defect gegaan en hier stond een behringer X-over met ingebouwde limiters op.

Daarna ging het er over dat de MA-5000 die op een ander setje Sp-125 stond met een DBX er tussen. Dat vonden jullie wat veel vermogen voor deze subs. Maar dit werd netjes door een DBX in toom gehouden, en met deze setup werken we al een jaar of 3 zonder problemen.

We hebben dus in totaal 4x Sp-125.
t' gaat zoals t' gaat
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
8-4-2009 22:14
OK: even een update van onze mackies.

Baskast is hersteld onder garantie. Topkast heeft nog een wachttijd van maar liefst 6 weken!!

Blijkbaar zijn er met de nieuwe serie kasten, zowel bas als toppen, geweldig veel problemen waardoor de herstellingen zich opstapelen en de wachtijden zeer lang worden angry . Het goede nieuws is dan wel dat ook de top onder garantie valt, financieel gezien dan.

Ik ben eens benieuwd wat de oorzaak zal zijn. Ik laat het jullie zeker weten.
love my sharpy moving-heads!!
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
7-6-2009 10:25
Zoals beloofd, de topkast is van gisteren binnen shocked 8O . Zoals je kan zien duurt het wel heeeeeel lang tegen dat hij hersteld is, ben benieuwd hoelang ze het nu volhouden. Moest wel niks betalen laugh :D
love my sharpy moving-heads!!
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 28-11-2024
Berichten: 292
10-6-2009 23:25

djbidji schreef:

Zoals beloofd, de topkast is van gisteren binnen shocked 8O . Zoals je kan zien duurt het wel heeeeeel lang tegen dat hij hersteld is, ben benieuwd hoelang ze het nu volhouden. Moest wel niks betalen laugh :D
Is dit niet al jaren lang een issue bij Mackie, dat de service matig is, zelfs bij problemen die echt niet door verkeerd gebruik zijn ontstaan?

Toen ik mijn eerste set LEM D400's aanschafte, was ik ook aan het denken om de Mackie SRM 450 te nemen. Mackie was toen al bekend, had een echt imago opgebouwd ("blauw ledje aan de voorkant, dan is het een Mackie, dus dan is het goed"). Uiteindelijk heb ik besloten om geen Mackies te nemen, omdat er toen al verhalen de ronde gingen van uitgebrande subs en een belachelijk lange levertijd van spare parts.

Overigens wel fijn dat je set nu weer werkt!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
11-6-2009 07:08
Heb dit jaar 2 keer een SRM450 stukgehad.Beiden onder garantie hersteld,de eerste na een week,de tweede na een dag kunnen ophalen.Ik weet niet hoe het bij djbidj gegaan is maar wanneer je ze terug naar de dealer doet en deze geen haast maakt ligt de schuld niet bij Mackie.Het Service center ligt hier vlak in de buurt en ik ken de zaakvoerder al vele jaren (heeft jaren verhuurbedrijf gehad)ik ben zeker dat de schuld daar niet ligt.Hij moet natuurlijk de spareparts binnen hebben en dat is bij al wat in China gemaakt word soms een probleem.
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 28-11-2024
Berichten: 292
11-6-2009 14:22
Mmm, dat het zo snel kan gaan heb ik nog nooit gehoord. Hier in Limburg verkopen zelfs de winkels je nee als je met een defecte sub terugkomt.... :S
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
11-6-2009 15:38
Beste Eddy, het ligt wel degelijk aan de schuld van het service center (temse). Eerst was er een wachtlijst van herstellingen, dan moesten ze een bepaald stuk bestellen, dan hadden ze het verkeerde stuk gekregen, blablabla, etc...
love my sharpy moving-heads!!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
11-6-2009 16:32
Je zegt zelf een stuk bestellen en een verkeerd toekrijgen wie heeft hier dan schuld aan.Ik heb zaken besteld welke al 6 maand in backorder staan probeer dat maar eens uit leggen aan een klant.Ik kan er moeilijk zelf naar China achter gaan.
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
11-6-2009 18:02
Kan het verhaal van Eddy Wally alleen maar bevestigen; ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met de zaakvoerder van het service center; die ik trouwens ook al heel wat jaren ken.
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
11-6-2009 21:14
tja zo zie je maar, het zijn niet allemaal tevreden klanten, hé wink ;)
love my sharpy moving-heads!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)