Forum > Licht

Martin Lightjockey vragen

(86 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
29-3-2009 20:46
Ik heb nu even geen tijd maar ga er morgen even voor je naar kijken. Wordt vervolgd!
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
29-3-2009 21:43
Wat je misschien kan doen, als niks anders werkt.
Je kan gemaakte ques aanpassen door ze terug te zetten naar een sequence. als je die sequence aanpast en opslaat is de que ook meteen aangepast.

Je zou dus een nieuwe 8 kanaals dimmer kunnen toevoegen, en alle oude ques kunnen overschrijven naar de nieuwe dimmer...

Dit is natuurlijk alsnog niet ideaal, maar je hoeft niet de programma's opnieuw te bedenken omdat je kan zien hoe je ze eerst had, en je hoeft niks opnieuw een naam te geven en aan een queslot toe te wijzen, het bespaart je dus wel een aantal stapjes, mocht je opnieuw moeten programmeren. ideaal is het echter niet.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
29-3-2009 21:46
en hoe wil je de cequence dan aanpassen?
Je zal dan volgens mij toch echt alle stappen weer moeten doorlopen.
als je de nieuw dimmer aanspreekt, is de info voor dat dimpack totdat je iets doet "nul" , nul volgens mij.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
29-3-2009 22:32
You can copy your programming to the new addresses!

Start by adding a second set of fixtures.
If you have 10 fixtures at address 1-100, add 10 more of the same fixtures and set them to an unused address space, 400-500.

Right click on one of the new fixtures, select the "Copy From Fixture" menu item and follow the instructions or read the help that you can access from the help menu in the "Select source fixture".
Do this for all new fixtures.
When you are done you can remove the old fixtures.

Before you do all this I would have started with a new copy of the user library. Then you are able to go back to your default address settings by just selecting an other user library.
Is net zo makkelijk als wanneer ik het hele verhaal opnieuw opschrijf. Dit werkt voor mij meestal prima. Succes!
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
29-3-2009 22:51
duidelijk, ga er mogen mee aan de gang, thanks
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
30-3-2009 19:56

Tom schreef:

en hoe wil je de cequence dan aanpassen?
Je zal dan volgens mij toch echt alle stappen weer moeten doorlopen.
als je de nieuw dimmer aanspreekt, is de info voor dat dimpack totdat je iets doet "nul" , nul volgens mij.
start een que, open je quelist en klik op rechtermuisknop 'edit sequence' als je die aangepaste sequence opslaat is de que ook mee opgeslagen.

Maarja, dat trucje van maarten is veel beter, dit was alleen mijn suggestie als dat van hem niet mocht werken wink ;)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
30-3-2009 20:07
truukje van Maarten heb ik vanmiddag gedaan, en het werkt happy :)
Thanks Maarten!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
30-3-2009 23:09
Geen dank en succes ermee!
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Dj--mjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2007
Laatste: 18-5-2012
Berichten: 4
30-3-2009 23:26
Moet ik dan ook maar eens proberen. ;) alvast bedankt iig...
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
12-3-2010 23:42
Beste mensen,

Ik heb sinds zeer kort Martin LJ met universele dmx usb interface aangekocht. Alles geïnstalleerd en alles werkt qua config zeer goed!
Ik heb op fuiven al 2 malen mogen werken met die software, en aangezien het altijd toch "wennen" is, op een uurtje niet echt leerbaar is, heb ik besloten deze aan te komen om me er verder in te verdiepen.
Ik heb nu enkele flitsprogrammas (seq) aangemaakt alsook enkele kleurenchasen en enkele voorgeprogrammeerde bewegingen.
Wat ik bedien is de roboscan 812 van Martin.
Als ik alle seq in een que zet, kan ik ze met F1 tot F12 allen aan of uitzetten.
Maar als ik nu een kleurenchase en een pinkprogramma geijk wil laten gaan, dat gaat enkel de kleurenchase zonder dat de scans pinken.
Voor de pinkprogrammas heb ik het gobowiel als shutter gebruikt, want een apparte shutter hebben deze toestellen helaas niet.
ik dacht van ah ja, ik moet dan kleurenwiel op "off" zetten , maar dan gaat die continu dicht staan, dus die staat open op snap.

Kan iemand me wijs maken wat ik misdoe?
Alle que zijn transparant opgeslagen.
Ik begin te vresen dat wat ik wil niet mogelijk zou zijn aangezien de shutter niet appart zit, en in andere que op snap open staat ...

Wie heeft meer ervaring en kan me wat tips geven aub?

Dank alvast

Terug naar forum Reageer (zonder quote)