Forum > Licht

Martin Lightjockey vragen

(86 reacties. Pagina 1 van 9)
Moderator(s): Dré
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
9-11-2006 23:16
Een goedenavond allen,

Sinds kort hebben wij op het werk Martin Lightjockey. Nu ben ik hiermee een beetje aan het kloten geweest, maar ik krijg het niet voor elkaar om sequences als que`s te laten afspelen. Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Dus dat ik 12 sequences in een que zet en dat die dan achter elkaar afgespeeld worden.
Is het trouwens ook zo dat een que list een lijst is die que`s achter elkaar afspeeld?
Aangezien dit in een kroeg komt te staan hoeft het maar af te spelen.
Hoe krijg ik in hemelsnaam die macro`s en shapes opgeslagen als sequence?
De laatste: Is er echt geen mogelijkheid om live de kleuren en gobo`s aan te passen? Of moet ik alle kleuren en gobo`s apart als sequence programmeren?

Sorry voor de vele vragen, maar ik heb dit weekend veel te weinig tijd om dit door te nemen. Alvast dank voor hulp! happy :)
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
10-11-2006 06:35
Lees dit eens door: https://www.fairlight.nl/Data/Data_alg/Lightjockey_NL.PDF
De laatste doet het licht uit
Dj compactStandaard Lid
10-11-2006 09:47

martijn0012 schreef:

Lees dit eens door: https://www.fairlight.nl/Data/Data_alg/Lightjockey_NL.PDF
Thnx, deze kon ik nog niet. Ik zal kijken of ik er wat aan heb! happy :)
Maarten-squareStandaard Lid
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
10-11-2006 10:19

dj compact schreef:

Een goedenavond allen,

Sinds kort hebben wij op het werk Martin Lightjockey. Nu ben ik hiermee een beetje aan het kloten geweest, maar ik krijg het niet voor elkaar om sequences als que`s te laten afspelen. Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Dus dat ik 12 sequences in een que zet en dat die dan achter elkaar afgespeeld worden.
Is het trouwens ook zo dat een que list een lijst is die que`s achter elkaar afspeeld?
Aangezien dit in een kroeg komt te staan hoeft het maar af te spelen.
Hoe krijg ik in hemelsnaam die macro`s en shapes opgeslagen als sequence?
De laatste: Is er echt geen mogelijkheid om live de kleuren en gobo`s aan te passen? Of moet ik alle kleuren en gobo`s apart als sequence programmeren?

Sorry voor de vele vragen, maar ik heb dit weekend veel te weinig tijd om dit door te nemen. Alvast dank voor hulp! happy :)
Als je live wil kunnen ingrijpen, en je makkelijk veel verschillende shows wil hebben, kan je het beste transparant programmeren. Transparant programmeren houdt in dat je voor elke functie van een fixture een aparte sequence maakt. Je maakt bijvoorbeeld een sequence voor intensy, movement, colour, gobo en ga zo maar door.
In je cue list kan je elk slot een naam geven. Dat kan bijvoorbeeld op deze manier:
(MH)(INT) lichtsterkte
(MH)(MOV) beweging
(MH)(COL) kleur
(MH)(GOB) gobo

Je laadt telkens 1 sequence in je cue list en zet die op de goede plaats. Als je dus een sequence heb gemaakt waarin een movement zit sleep je die op het (MH)(MOV) slot. Dat save je die cue als een transparante cue (force transparant cues aanvinken) met als naam (MH)(MOV) ......... Op de puntjes zet je dan een naam die je aan die movement geeft zodat je hem later makkelijk terug kan vinden. Als je eenmaal een paar van die transparante cues hebt gemaakt kan je bijna onbeperkt combineren omdat je elke kleur met elke beweging en met elke gobo kan combineren.
Veel succes!
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Dj compactStandaard Lid
10-11-2006 13:50
Bedankt voor de uitleg. Ik ben nu bezig met LJ, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om sequences als que af te laten spelen. Als ik een sequence als que opsla, dan ga ik naar de list of que`s. Het probleem is, dat hij niets doet als ik hem wil laten afspelen. Het is toch de bedoeling dat je in die lijst er dubbel op klikt? Voor de rest kan ik me niet voorstellen hoe het zou moeten, aangezien ik geen play-knop zie staan. Maak ik dan een fout in het programmeren, of wat doe ik fout? De handleiding van fairlight helpt mij ook niet, aangezien hij het niet doet als ik hem opvolg.

Wie kan mij alweer helpen?
Maarten-squareStandaard Lid
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
10-11-2006 14:52

dj compact schreef:

Bedankt voor de uitleg. Ik ben nu bezig met LJ, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om sequences als que af te laten spelen. Als ik een sequence als que opsla, dan ga ik naar de list of que`s. Het probleem is, dat hij niets doet als ik hem wil laten afspelen. Het is toch de bedoeling dat je in die lijst er dubbel op klikt? Voor de rest kan ik me niet voorstellen hoe het zou moeten, aangezien ik geen play-knop zie staan. Maak ik dan een fout in het programmeren, of wat doe ik fout? De handleiding van fairlight helpt mij ook niet, aangezien hij het niet doet als ik hem opvolg.

WE gaan even iets testen. Maak een sequence met daarin een paar stappen (scenes). Je kan bijvoorbeeld iets doen als:
mh1 aan
mh2 aan
mh3 aan
mh4 aan

Dan save je die sequence.

Je opent je cue scherm, en dan sleep je die sequence in een slot. Dan save je die cue.
Je gaat naar je cue list en sleept de cue weer in je cue scherm. Dan selecteer je de cue en klik je op het klokje onder in het cue scherm. Dat klokje betekent dat hij de cue automatisch afspeelt, als je de sequence instellingen niet heb aangepast zou hij dus elke stap 1 seconde laten duren en er een fade van 0.05 seconde tussen zetten. Als het goed is zie je nu dat hij een voor een de stappen uit je sequence doorloopt. Is dit niet het geval zit het probleem bij je instellingen, maar probeer dit eerst maar.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Dj compactStandaard Lid
10-11-2006 15:15
Ik moet nu vertrekken naar klus, maar ik zal het morgen even proberen. Ik laat het weten! happy :)
Dj compactStandaard Lid
13-11-2006 11:12

Maarten-square schreef:

dj compact schreef:

WE gaan even iets testen. Maak een sequence met daarin een paar stappen (scenes). Je kan bijvoorbeeld iets doen als:
mh1 aan
mh2 aan
mh3 aan
mh4 aan

Dan save je die sequence.

Je opent je cue scherm, en dan sleep je die sequence in een slot. Dan save je die cue.
Je gaat naar je cue list en sleept de cue weer in je cue scherm. Dan selecteer je de cue en klik je op het klokje onder in het cue scherm. Dat klokje betekent dat hij de cue automatisch afspeelt, als je de sequence instellingen niet heb aangepast zou hij dus elke stap 1 seconde laten duren en er een fade van 0.05 seconde tussen zetten. Als het goed is zie je nu dat hij een voor een de stappen uit je sequence doorloopt. Is dit niet het geval zit het probleem bij je instellingen, maar probeer dit eerst maar.
Maarten
Hoi Maarten,

Ik ben even aan de gang geweest zoals jij zei. Hij reageert niet op het klokje, wat jij beschreef. Ik had dit al eens eerder zo geprobeerd zag ik net, maar doordat er niets gebeurde dacht ik dat het fout was. Weet jij misschien wat ik dan zou kunnen doen zodat die zo wel werkt?

Sander.

[edit] Vraag me niet hoe, maar hij werkt nu vanuit de cuelist. Toch bedankt voor de tips! happy :)
PartyfishStandaard Lid
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
16-11-2006 19:06
Ik heb ook een aantal vragen omtrent lightjockey waar ik niet uitkom.
Wat wil ik: Ik wil het toetsenbord gebruiken om mijn lichtshow snel te bedienen.
Dat wil ik ongeveer als volgt: de nummers 1 t/m 0 bovenaan om bewegingen onder te zetten, de Q t/m P om gobo's onder te zetten, A t/m L voor kleuren, en de overige toetsen voor andere functies als strobo etc.

Hoe moet ik dit nu programmeren en is het uberhaupt mogelijk? Wanneer ik namelijk een Cue met alleen een kleur toewijs aan een hotkey dan vervalt de cue die ik daarvoor had ingeladen met de movement bijv.

Ik wil dus eigenlijk live de cuelist op kunnen bouwen met sequences dmv het toetsenbord, daar komt het op neer. (denk ik wink ;) )

Hopelijk kan en wil iemand me hier mee helpen. Alvast bedankt!
TimcooijmansStandaard Lid
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
16-11-2006 19:26

partyfish schreef:

Ik heb ook een aantal vragen omtrent lightjockey waar ik niet uitkom.
Wat wil ik: Ik wil het toetsenbord gebruiken om mijn lichtshow snel te bedienen.
Dat wil ik ongeveer als volgt: de nummers 1 t/m 0 bovenaan om bewegingen onder te zetten, de Q t/m P om gobo's onder te zetten, A t/m L voor kleuren, en de overige toetsen voor andere functies als strobo etc.

Hoe moet ik dit nu programmeren en is het uberhaupt mogelijk? Wanneer ik namelijk een Cue met alleen een kleur toewijs aan een hotkey dan vervalt de cue die ik daarvoor had ingeladen met de movement bijv.

Ik wil dus eigenlijk live de cuelist op kunnen bouwen met sequences dmv het toetsenbord, daar komt het op neer. (denk ik wink ;) )

Hopelijk kan en wil iemand me hier mee helpen. Alvast bedankt!
Jouw trefwoord is transparante cue's lees daar eens iets over in je manual (online of die je bij je interface hebt gekregen) of zoek eens op www.martin.com/forum

Terug naar forum Reageer (zonder quote)