Forum > Licht

Martin Lightjockey vragen

(86 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
9-11-2008 19:41
Is inderdaad helemaal correct. Via dmx-in, of via faders (midi programmaatje geschreven door iemand van het Martin forum dat dmx-in simuleert dmv midi, roboscan om precies te zijn) kan je de functies macro speed en macro size toewijzen aan een fader.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
Berichten: 73
28-12-2008 11:54
Hey mensen,
ik zou in lightjockey een cue willen aanmaken met een aantal fixtures in een vaste kleur waar dan random 1 of meerdere fixtures even naar wit verspringen (bv 0,3sec)

Nu, ik doe als volgt:
20 sequences met alle toestellen paars. Dan verander ik alle oneven sequences naar een korte sequence (het minimum) met telkens een ander toestel in wit.
Zo krijg ik dus het gewenste effect: een witte flits over de verschillende toestellen.

Echter wil ik ook graag de cue time extern kunnen aanpassen (in dit geval via wheel op martin fingers) maar als ik dit doe verandert ook de tijd van de korte cue, waardoor het 'flits' effect weg is.
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Het zou me ook helpen bij een andere vraag, zou namelijk ook 'single flash' chase willen laten lopen over 4 atomics, maar wil ook weer de snelheid kunnen aanpassen.
duizend maal dank voor wie me helpen kan :)
Groetjes
It's a jam for the ladiez!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
28-12-2008 15:47

pk schreef:

20 sequences met alle toestellen paars.
Je bedoelt 20 stappen iun 1 sequence.

Als jij de sequencetijd handmatig aanpast past ie natuurlijk ALLE tijden aan in die sequence.
Wat jij wilt is dus niet mogelijk (voor zover ik weet), maar je kan wel een secuence over een (paarse) que laten lopen, die alle fixtures even wit maakt.
Maar dat wil je wss niet?

Bij de acomic's is het hetzelfde, je KAN de sequencetime wel aanpassen maar dan pas je ook de tijd van elke flits aan, die wordt langer. het is dan geen single flash meer.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
19-3-2009 23:42
Nieuwe vraag:
Ik heb in LJ alles prachtig geprogrameerd enz.
sequences, ques (transparant), enz.

Maar nu kom ik erachter dat de kanaal indeling van mijn balkjes en scanners beter is op te zetten.
Als ik dan de kanalen verander zijn alle sequences voor niets gemaakt....
Of is daar een oplossing voor om dat mee te laten verhuizen?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
20-3-2009 08:00
het is gewoon mogelijk bij fixture configuration om het dmx addres te veranderen zonder je fixture data.
Als je opslaat en terug gaat naar je hoofdscheem zal lj wel vragen of hij de data moet resetten voor de nieuwe/aangepaste fixtures. Dit doe je uiteraard niet.

Misschien handig als je eerst een back-up maakt van je lightjockey data. Heet volgens mij user-library....
Doe mij maar Fohhn!!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
20-3-2009 13:14
dat doet hij dus niet, fixtrure dat is iets anders dan een squence.
Fixtrure data is de informatie die opgeslagen is met betrekking tot je fixture zelf.
dmx adressen beginnend bij nul en wat daaronder zit bij welke waarde.

Dat werkt dus niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj--mjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2007
Laatste: 18-5-2012
Berichten: 4
20-3-2009 16:01
Ben bang dat je inderdaad opnieuw kan gaan programmeren als je de kanalen wil veranderen..

ik heb in elk geval nog nergens een functie gezien dat hij het wel zou meenemen..
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
21-3-2009 18:21
Je bedoelt dat je je fixtures op een ander dmx-adres wil zetten? Zolang je maar dezelfde fixtures gebruikt (en alleen hun startadres veranderd) is dat prima te doen. Het is alweer een tijdje geleden dat ik zoiets moest doen maar volgens mij moest je je nieuwe patch maken in een ander universe. En dan 'copy fixture data' van de fixtures uit je originele patch naar de fixtures die je net in dat andere universe geplaatst hebt. Kijk maar even of je er zo uitkomt, anders zoek ik namelijk nog wel even uit hoe het ook alweer precies ging.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
21-3-2009 22:41
copy fixture data, dat zal hem zijn.
Ga het van de week even uitproberen.
thanks!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
29-3-2009 19:03
ik heb diverse dingen geprobeerd, maar toch komt telkens de geprogrameerde cues en back ground cues niet mee sad :( met de adres verandering.
Hij gaat gelukkig ook niet verloren.
Dus als ik weer het oude ardes toewijs, werken alle cues weer.

Het gaat er dus in weze om dat ik een 8 kanaals dimbak wil verhuizen van DMX adres 40 naar adres 1.

wie kan mij een goed stappenplan geven?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)