Forum > Algemeen Forum

Verhuurbedrijven gezocht die last minute kunnen leveren

(62 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
8-2-2009 21:10
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 9-2-2009 10:43
ach ik ik zie het zo:
Standaard setje voor maximaal 200 man, heeft de gemiddeld pro werkende drive-in wel op voorraad.
Waar dat setje uit bestaat is niet zo heel belangrijk, zolang het maar geen skytec (of zo iets) is.......
als er maar net geluid uit komt voldoende voor 100/200 mensen.

Als je daarmee uit de brand geholpen word, zou ik never noit al te kritisch zijn, zeker niet als dat ook nog voor een zacht prijsje moet.
Ik val af en toe ook wel eens last miniute met complete show voor een collega in,
daar reken ik niets extra voor.
Die mensen waar ik dat voor doe, die helpen mij net zo makkelijk uit de brand, of gunnen mij af en toe ook een boeking.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-2-2009 10:28
Er zijn natuurlijk genoeg grotere bedrijven die wel iemand standby hebben zitten voor storingen, maar alleen voor de eigen klussen. Die service willen ze vaak niet verlenen aan concullega's (en dat is ook volkomen begrijpelijk).

Aangezien het gelukkig maar 1 of enkele keren per jaar voorkomt is het ook niet interessant om een service contract af te sluiten waarvoor je elke maand betaalt. Bovendien werken we door heel NL dus zou je zo'n contract met meerdere bedrijven moeten afsluiten.

Ik zoek inderdaad de grotere bedrijven die meestal wel kunnen leveren, en als dat dan een keer niet zo is heb ik pech en dan bel ik de volgende. Maar ik heb er natuurlijk niks aan als ik 20 verschillende drive-in showtjes moet gaan bellen. Dit topic is dus ook zeker niet bedoeld als reclame topic voor kleine hobby drive-in showtjes.

In mijn geval zal het meestal gaan om een geluidssetje tot een mannetje of 150. Welk merk daarop staat zal me een zorg wezen, als het maar zo snel mogelijk bij mij staat en werkt. Ik heb in dat soort situaties helemaal geen problemen met DAP of Behringer. En de klant ook niet, die is allang blij dat een probleem snel wordt opgelost.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
9-2-2009 11:54
ik heb zelf geen drive-in, ik plaats enkel installaties voor externe dj's, als mijn ronde erop zit (tegen een uur of 6 smiddags) zit ik gewoon voor tv/ achter pc te wachten tot de eerste dj belt dat het gedaan is zodat ik daar kan ophalen.
verder heb ik ook meestal een 80% complete reserve set in de dus staan (dj setje, 2 basjes,2topjes, versterker rack en lichtsturing en een fourbar) voor feestjes tot een man of 200.

over het algemeen neem ik dan ook snachts de telefoon op (tenzij alle isntallaties al terug zijn uiteraard)

zo heb ik dit weekend nog iemand een fourbarretje mee gegeven.
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
12-2-2009 14:36

JeroenVDV schreef:

MG schreef:

GulpersPROrent in Limburg en Friesland heeft een 24 uur service voor storingen of uitval bij drive-inn shows.
(geen passieve geluidsystemen)
Dus jij bent 24 uur per dag bereikbaar op 1 vast nummer en kunt op elk moment binnen een X aantal minuten op locatie zijn met Y lijst aan apparatuur?
Ik ben inderdaad 24 uur per dag bereikbaar via 1 nummer. Als ik niet bereikbaar wil zijn, of wanneer ik toch niet weg kan van een klus, wordt het nummer doorgeschakeld naar een medewerker. Mensen met een storing kunnen bellen: als ik aan de hand van hun omschrijving vervolgens kan inschatten of ik een oplossing kan aandragen, kan de persoon in kwestie vervolgens zelf beslissen of hij instemt met de rijtijd en kosten, of dat hij het te lang vind duren voordat iemand te plaatse is of de kosten te hoog vindt. Het zou niet de eerste keer zijn dat een collega aan de lijn hangt om snel een nieuwe mixer, speakerset, volgspot o.i.d. te vragen.
KevVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2006
Laatste: 22-8-2012
Berichten: 11
10-3-2009 00:13
https://www.solution-sl.nl

(jep zelfde bedrijf als mifex)

En zoals tom (cyberdance) al zij je kunt niet alle zekerheiden hebben..
kan natuurlijk altijd zijn dat op het moment dat je belt alle dj setjes weg zijn bijv.. daar doe je niets aan.
maar je kan het altijd proberen.
Bij ons is het vaak wel mogelijk dat er even snel iets gebracht of opgehaald kan worden.
][Kevv][
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
30-3-2009 17:23

YourLiVe schreef:

Er zijn natuurlijk genoeg grotere bedrijven die wel iemand standby hebben zitten voor storingen, maar alleen voor de eigen klussen. Die service willen ze vaak niet verlenen aan concullega's (en dat is ook volkomen begrijpelijk).
Ik ken een aantal grote verhuurbedrijven die een storingsdienst hebben die iedereen kan bellen EN die altijd wat in het magazijn hebben staan...
ik neem aan dat jij deze bedrijven ook kent?
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
31-3-2009 02:35

LJ DaAn schreef:

Ik ken een aantal grote verhuurbedrijven die een storingsdienst hebben die iedereen kan bellen EN die altijd wat in het magazijn hebben staan...
ik neem aan dat jij deze bedrijven ook kent?
Ik werk voor een aantal van die grote jongens, geen van deze staat te wachten op een telefoontje van iemand die wat spullen nodig heeft, buite kantoortijden. Hun 24/7 ondersteuning is voor eigen personeel/klussen en uitstaande dry-hire.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
31-3-2009 02:46
Mijn fout, het klopt inderdaad dat ze alleen een storingsdienst voor eigen apparatuur hebben laugh :D
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
31-3-2009 10:25
Zorgen voor een goed netwerk.

Zo werd ik onlangs nog weer opgebeld op een dinsdag avond. "Wij komen via via aan jouw nummer, heb je tijd, geluid en personeel? wij moeten om half 9 beginnen met tv opnames voor RTV, onze geluidsman komt niet opdagen en neemt niet op." Op dat moment was het 10 voor 7. Aan de ene kant met hun afspreken, aan de andere kant nog een mannetje erbij geregeld, Ik richting opslag hij richting mij.

Incl. eenmaal fout rijden, konden om 21.10 uur alsnog de opnames beginnen, bandje nog nooit gezien of gehoort, gesoundchecked en al. BTW het was 40 min. rijden.

Ik zeg niet dat het altijd lukt. maar met een goed netwerk is er al best veel mogelijk.

owja en vorige week zondag.. Werd ik om 10 voor 3 opgebeld waar ik bleef? Euhm ik zit thuis, wil net gaan skaten, " ja maar ik moet om 3 uur draaien en je geluid staat er niet"! Nee hoor ik heb voor jou voor volgende week een set staan. "maar het is nu!"

Owke.. Ik kom er zo aan. Voordat iedereen binnen was en het bruidspaar had gefeliciteerd stond de muziek ook te draaien, netjes via zij ingang van de zaal.

Was trouwens nog wel grappig, een hoop mensen die aan het bedenken waren wat er nog voor spannends zou komen laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-3-2009 18:48
Daar moet je dan dus wel de tijd (als in tijd zat) voor hebben.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)