Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 287 van 345)
Moderator(s): Dré
Jeroen_17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2006
Laatste: 17-5-2016
Berichten: 58
12-2-2009 09:36
Flightcases zien er top uit.

Wel heb ik nog een vraagje over de sunstrip cases. Aan de rechterkant zit nog een schot met een heel smal vakje daarnaast. Waarom is dit? Lijkt me namelijk erg smal om kabels in te bewaren of met je hand tussen te gaan.
Avolites Pearl Tiger Touch, K1 hazer, Pixelbar 12, Prolyte truss
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-2-2009 09:40

jeroen_17 schreef:

Wel heb ik nog een vraagje over de sunstrip cases. Aan de rechterkant zit nog een schot met een heel smal vakje daarnaast. Waarom is dit? Lijkt me namelijk erg smal om kabels in te bewaren of met je hand tussen te gaan.
Ik gok dat de kisten met die ruimte erbij trucksize zijn wink ;)
Light Image
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
12-2-2009 10:55

CyberDance schreef:

Nope is inderdaad zo bedacht qua kleuren. Alle geluid grijs. Alle licht en rigging zwart.
Je maccen600 zitten toch wel in grijze kisten?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-2-2009 11:20

pietje schreef:

Je maccen600 zitten toch wel in grijze kisten?
Nee, dat zijn "grijs met turquoise, zwarte en witte stipjes" kisten! laugh :D Zal wel van de categorie "tijdgebrek" zijn en zo hard zal het vervangen van op zich prima kisten niet nodig zijn? wink ;)
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
12-2-2009 12:08

Martijn schreef:

Nette cases Tom. happy :)

Geen schuim voor de Sunstrips? Uit ruimtebesparende overweging weggelaten gok ik?
Thanks razz :p Dat schuim, mja, achteraf gezien had ik ook de houten plankjes kunnen laten vervallen en er bredere schuimblokken induwen. Aan de andere kant is de behuizing van de sunstrips verder niet echt kwetsbaar ten opzichte van bijvoorbeeld een led tube, dus dan kan t hout wel prima.
Schuimrandjes op het hout had nog gekund, maar gezien de dunne stroken leert ervaring dat dat toch niet eeuwig blijft zitten. Als t er dan uit is na verloop van tijd wordt het er alleen maar slechter op, want dan zitten de strips niet meer vast in de kist.

jeroen_17 schreef:

Aan de rechterkant zit nog een schot met een heel smal vakje daarnaast. Waarom is dit? Lijkt me namelijk erg smal om kabels in te bewaren of met je hand tussen te gaan.
Kabels is het idd niet voor, daar is ruimte voor onder de strips. vakje rechts komen de haken in. Zit een bout + borgmoer aan vast zodat je ze op alle plekken de strip in kan draaien (zitten diverse bevestigingspunten op) zonder losse onderdelen.

pietje schreef:

Je maccen600 zitten toch wel in grijze kisten?
Jup, 500jes ook, indertijd zo gekocht met de kisten erbij. Om voor al die koppen nieuwe kisten te tikken werd wel een vrij dure aangelegenheid, en de grijze kisten zijn verder nog prima opzich. Vandaar de beslissing om dat zo te laten.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
6-3-2009 19:27
Hier ook weer begonnen met een nieuw partijtje kisten. Dit keer alles maar even groot aangepakt door in plaats van één kist er direct maar 15 tegelijk te bouwen. (10 kisten voor onszelf en 5 voor een collega-bedrijf).

De kisten zijn voor de volgende doeleinden:

-2x geveerd amprack 4 HE (Crest 8001 + Renkus-Heinz subprocessor)
-2x geveerd amprack 6 HE (Crest CA12 + CA6 + XTA DP200 processor)
-1x geveerd amprack 7 HE (Yamaha P2200 en P3500 voor monitor)
-2x stolprack 8 HE (dimmerrack met patchfield bovenop)
-2x stolpcase voor 2x Renkus-Heinz SR6 luidsprekers
-1x mengtafel kist voor een 19" Soundcraft Delta met ruimte voor voeding e.d.

En voor een collega-bedrijf nog:
-2x stolprack 8HE
-1x geveerd rack 7HE
-2x Kabelkist 60x80x60

Partij flightcase onderdelen was 2 pallets vol. 15 platen HPL (zijn ca. 10 nodig, de rest is voorraad) nog eens 5 platen 15mm berken multiplex voor alle binnenracks/wielplaten. En niet te vergeten zo'n 11.000 popnagels.

De eerste 4 kisten zijn inmiddels af (moet alleen nog ethafoam in).

Hier alvast een foto voorproefje:

HPL panelen Alle platen zijn d.m.v. waterstralen op maat gesneden, scheelt ontzettend veel zaagwerk.
150 bolhoekjes
Onderkant SR6 kist
Bovenkant SR6 kist
Complete SR6 kist
Hang en sluitwerk
Diverse kisten
Op de laatste foto, links: 8001 amprack. rechts: soundcraft delta case. boven: SR6 kist.

Meer foto's volgen (indien interesse razz :p).

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
6-3-2009 22:39
ziet er netjes uit....

Maare: 11000 popnagels voor 15 kistjes?? Dat zullen zn 700 popnagels wezen voor een enkele case... lijkt me erg overdreven! laugh :D Of ze zijn echt wel heavey uitgevoerd.. en wegen ook heavey wink ;)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
6-3-2009 22:52

Watt-Xtra schreef:

Maare: 11000 popnagels voor 15 kistjes?? Dat zullen zn 700 popnagels wezen voor een enkele case... lijkt me erg overdreven! laugh :D Of ze zijn echt wel heavey uitgevoerd.. en wegen ook heavey wink ;)
Nee in 15 kisten gaan geen 11000 popnagels, maar tel maar eens vlug: 112 handgrepen, 108 vlinders, 152 bolhoeken, 250 overzethoekjes. Ik zit al op ruim 4000 stuks. wink ;)

Bovendien heb je altijd popnagels nodig, het zullen niet de laatste kisten zijn die ik bouw...

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
7-3-2009 00:35
Ik ben wel benieuwd naar die geveerde ampracken..
Kun je ook fotos maken van hoe je dat doet/gedaan hebt?
Waarvoor veer je ze eigenlijk? Afgezien van de de grote schokken opgevangen worden..
If it ain't Dutch it ain't much...
NBeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2009
Laatste: 3-12-2010
Berichten: 2
7-3-2009 02:02
Zo, dat is een flink project, die pneumatische popnageltang is dan toch wel een must.
Ik ben zelf nog bezig (al een half jaar ofzo) een kist / meubel te maken, maar ik mis 1 onderdeel en ik heb me een beetje vergist in de maten (hij is wel heel groot en zwaar als hij helemaal gevuld is, namelijk: 2 x 12HE naast elkaar met nog wat ruimte ertussen waar een complete pc-kast in zou kunnen)
Ik wil binnenkort weer verder gaan, maar ik moet dat onderdeel nog bestellen (waarschijnlijk tegelijk met de volgende flightcase onderdelen, mocht er nog een 2e project komen)

Maar goed, even terug naar jouw flightcase project, wat kost het om alles op maat te laten zagen (of waterstralen)?

Ohja, foto's van dit soort projecten vind ik altijd wel interessant, dus als je nog tijd hebt om die te posten sneaky :V

Terug naar forum Reageer (zonder quote)