Forum > Algemeen Forum

Bliksem inslag

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
17-2-2009 22:07
Hmm was het nu echt nodig om dit topic te kicken hiervoor wink ;)
Boemboem..
Venlo-soundAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2009
Laatste: 5-3-2009
Berichten: 2
17-2-2009 22:10
haha xd .. ja zag pas later dat het een bericht uit 2002 was.. sorry ervoor ashamed :$
Hoppalakeej :D venlo-sound ;)
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
17-2-2009 22:14
Hier trouwens wel is soort vergelijkbaar probleem gehad als Dre toen der tijd.

Ook heftige onweer, een eindje verderop ingeslagen, maar de TFT van de computer wou gewoon niet meer werken.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
18-2-2009 20:58
Afhankelijk van de afstand van de inslag tot aan je huis / bedrijfspand, kan er ook bij een niet directe inslag een hele hoop apparatuur kapot gaan of rare kuren vertonen. Vooral netwerkapparatuur heeft hier last van. Door de inductie, die bij het inslaan van onweer in de omgeving ontstaat geven vaak netwerkcontacten de geest. Vooral, wanneer er een redelijke afstand aan UTP kabel tussen 2 contactpunten zit. Ook nadat de inslag al weken geleden is, kunnen banen op printplaten alsnog de geest geven, omdat bij de inslag door inductie schade is ontstaan.

Dat ziggo niet weet, dat een ander modem dan je eigen modem werkt op je verbinding is geen verassing. Ik denk, dat dit wel werkt, omdat je kabelmodem niet meer dan een bridge is die het signaal vanaf de Ziggo servers moduleert en demoduleert. Ik vermoed dat de feitelijke identificatie op een andere manier plaatsvindt, dan in het modem. Ziggo is namelijk ook in staat om het gehele signaal van de kabel af te gooien op het moment dat jij niet betaalt. Als de identificatie voor toegang tot het Ziggo netwerk in het modem lag, zou dit betekenen, dat op iedere plek in het kabelnetwerk internet af te tappen is, mits je maar over een modem met Ziggo credentials beschikt. (vermoed ik) Nu ik het zo bekijk, zou het ook andersom kunnen kloppen, maar dan moet het modem dat nu gebruikt wordt wel van een bestaande Ziggo klant afkomstig zijn...

Het 'vechten' met de helpdesks is voor ons een dagelijkse strijd. In sommige gevallen ontaarden de gesprekken in vreselijk irritante gesprekken met eigenwijze callcenter medewerkers die echt alleen maar hun standaardriedeltje af kunnen werken.... sad :(
I am a TimeDriver!
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
18-2-2009 21:28

ideedeluxe schreef:

eigenwijze callcenter medewerkers
He, niks tegen callcenter medewerkers he? laugh :D

Afstanden zijn hier vrij kort.
Modem is hier inderdaad ook wel eens kapot gegaan door onweer schiet me ook nog te binnen.
Toen van een kennis een andere modem geleend (heel ander type) maar werkte zonder problemen.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-2-2009 09:47

ideedeluxe schreef:

*verhaal over identificatie van kabelmodem*
In ELK netwerk-modem dat ik ben tegengekomen (ADSL/kabel) kan (via webinterface) gewoon ingesteld worden welk gebruikersnaam/password (van de klant) gebruikt moet worden bij het maken van de verbinding.... Op basis daarvan wordt identificatie gedaan! shut up :X shut up :X
Light Image
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
19-2-2009 10:47
en toch had ik een livebox, een ruk ding,

toen een sitecom-modem gekocht, zo ingeprikt en het werkte wink ;) niets instellen, ook geen username of password wat bij de livebox wel nodig was.
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
19-2-2009 17:49

JeroenVDV schreef:

ideedeluxe schreef:

*verhaal over identificatie van kabelmodem*
In ELK netwerk-modem dat ik ben tegengekomen (ADSL/kabel) kan (via webinterface) gewoon ingesteld worden welk gebruikersnaam/password (van de klant) gebruikt moet worden bij het maken van de verbinding.... Op basis daarvan wordt identificatie gedaan! shut up :X shut up :X
Je zegt het zelf al...KAN ingesteld worden. Dat wil nog niet zeggen, dat het bij ieder netwerk zo werkt... Ziggo heeft met ongeveer 3 verschillende modemtypes gewerkt, van verschillende merken, waarbij bij 1 zelfs helemaal niets aan te passen viel. De andere waren op zijn best web-based te benaderen. Maar zelfs dan kon je niets. Dus...helaas geef ik je geen gelijk.

Het netwerk van Ziggo identificeerde zijn gebruikers vroeger op basis van een vooringestelde computernaam, maar die tijd is nu voorbij. Het modem pakt nu het eerste de beste mac-adres wat er aan gehangen wordt en geeft daar een ip-adres aan uit.
I am a TimeDriver!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
19-2-2009 19:53

ideedeluxe schreef:

Het 'vechten' met de helpdesks is voor ons een dagelijkse strijd. In sommige gevallen ontaarden de gesprekken in vreselijk irritante gesprekken met eigenwijze callcenter medewerkers die echt alleen maar hun standaardriedeltje af kunnen werken.... sad :(
Urgh zo irritant.. laatst ook weer met KPN is het geloof ik ondertussen.. Internet lag eruit.. ik moest even de nieuwe settings van de router hebben.. gaan ze je eerst naar een standaard menutje toe laten scrollen waarvan je ze al wel 10x verteld hebt dat die bepaalde funtie er gewoon niet inzit..

Kwa blikseminslag.. hier is wel eens een hifi-versterker overleden door inslag in n boom zon 10m van het huis vandaan..
If it ain't Dutch it ain't much...
GeejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-4-2009
Laatste: 4-4-2009
Berichten: 1
4-4-2009 12:33
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag
Ik ga mijn huis beveiligen tegen blikseminslag volgens klasse 4 NEN 62305-2.
Hiertoe zal er ook op mijn Internetverbinding een potentiaalvereffening worden gemaakt. Ik gebruik twee verschillende internetverbindingen, zowel op de kabel als met asdl.
Zullen deze internetverbindingen door het aanbrengen van de spanningsvereffeningen langzamer worden, hetzij zullen zich andere vershijnseleln voordoen?
Voorheen was er altijd een probleem met hubs en spanningsvereffening herinner ik me nog.
Wie weet?
Alvast bedankt.
Geej

Terug naar forum Reageer (zonder quote)