Forum > Algemeen Forum

Bliksem inslag

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-7-2002 19:30
Jawel... Voor het eerst in m'n leven heb ik zelf de resultaten van een blikseminslag (in de buurt) mee mogen maken.

Vanmorgen ergens rond 07:00 onweerde het als een gek. We lagen nog lekker in bed toen ik op een gegeven moment een droge tik uit de TV in de slaapkamer hoorde komen (of DACHT dat ik het hoorde).

Ik heb toen gelijk de TV op een professionele manier getest (door hem aan te doen met de afstandsbediening ;-) maar... Hij deed het nog gewoon. Ik dacht "goh, dan zal ik het me wel verbeeld hebben" (en m'n vrouwdin ook aangezien zij het ook hoorde).

MAAR... Toen ik om 12:00 wilde gaan internetten kreeg ik de melding "netwerkkabel niet aangesloten". Hmmm. Alles nagelopen, geen problemen. Nog steeds geen verbinding. Voor de zekerheid Joke's laptop gepakt en die op de kabelmodem aangesloten... Geen verbinding. Modem uit, 5 minuten wachten en weer aan... Geen verbinding.

Toen begon ik hem toch wat te knijpen. Van ellende AtHome gebeld EN... Ik had geluk dat er iemand bij de helpdesk zat die mij niet als "randdebiel" behandelde (da's dus een UITZONDERING bij AtHome (en vele andere providers overigens)). Toen ik vermeldde dat er die nacht onweer was geweest en dat ik een droge tik hoorde komen uit de TV toen het ergens insloeg verbond ze me gelijk door met de TD. Daar kreeg ik te horen dat ik Dinsdag een nieuw kabelmodem krijg.

Tja, dan zou ik dus een dag of 3 zonder breedbandverbinding zitten. Geen webupdates, geen SQL server verbinding... Ik begon al afkickverschijnselen te krijgen! Gelukkig was een van m'n medewerkers zo vriendelijk z'n kabelmodem aan mij uit te lenen (iets dat volgens AtHome helemaal niet kon...) en nu kan ik gelukkig dus weer gewoon doorwerken.

Vermoedelijke oorzaak: De computer is kneiterhard geaard aan de aarde van het lichtnet (pijp de grond in onder ons huis, zoals het hoort). De kabel is OOK geaard maar dan wel ergens anders (vandaar dat de kabel ook zo'n lekkere bron is van aardlusproblemen). Waarschijnlijk is er, door de blikseminslag in de buurt, een dusdanig hoog verschil ontstaan dat de kabelmodem hieraan is overleden (z'n UTP uitgang tenminste; de rest werkt nog).

Waarom zijn de TV's niet overleden? Omdat TV's ongeaard zijn aangesloten. Tot een bepaald niveau kunnen die dus lekker meezweven op een schommelende aarde. Waarom die droge tik uit de TV? Ik denk dat er toch een spanning is komen te staan tussen de mantel van de coax kabel en de middenader. Een TV heeft een ingebouwde overspanningsbeveiliging tussen deze 2, vaak d.m.v. een ontlaadbrug. Daar springt dan dus een vonk over (en da's denk ik wat ik gehoord heb).

Gelukkig is er, behalve de kabelmodem, dus verder niets overleden (ook niet m'n toch niet goedkope Sony 80cm breedbek met dubbele tuner) en kan ik nu, dankzij Jorrit, gewoon door Internetten.

Het kan verkeren ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
21-7-2002 21:13
>>Ik had geluk dat er iemand bij de helpdesk zat die mij niet als "randdebiel" behandelde (da's dus een UITZONDERING bij AtHome (en vele andere providers overigens))

He he rustig aan he. Ik heb ook nog bij de @Home helpdesk gewerkt. Je kunt er niets aan doen, je moet al die onzinnige vragen stellen. Dat komt omdat er maar een klein persentage mensen met verstand opbeld. De rest kan de taakbalk nog niet vinden. En voordat je hun 'probleem' gaat oplossen moet je wel effe zeker weten dat ze o.a. hun goede login naam gebruiken enzo. De helft van de bellers vult hier een hele originele naam in, en dan nog zeggen ze; 'nee, we hebben niets veranderd!'

Die kabouters ook altijd..........
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-7-2002 21:38

DJ Ardo schreef:

Ik had geluk dat er iemand bij de helpdesk zat die mij niet als "randdebiel" behandelde (da's dus een UITZONDERING bij AtHome (en vele andere providers overigens))
He he rustig aan he. Ik heb ook nog bij de @Home helpdesk gewerkt. Je kunt er niets aan doen, je moet al die onzinnige vragen stellen. Dat komt omdat er maar een klein persentage mensen met verstand opbeld. De rest kan de taakbalk nog niet vinden. En voordat je hun 'probleem' gaat oplossen moet je wel effe zeker weten dat ze o.a. hun goede login naam gebruiken enzo. De helft van de bellers vult hier een hele originele naam in, en dan nog zeggen ze; 'nee, we hebben niets veranderd!'

Die kabouters ook altijd..........
Het is een kleine moeite voor een helpdesk om bij de gebruikerslijst een veld "gebruikersniveau" te gebruiken. Dit kan dan ingevuld worden a.h.v. eerdere ervaringen.

Het verhaal is ook altijd hetzelfde: Ik vertel dat er NIETS gewijzigd is aan de instellingen, dat er GEEN software is toegevoegd of verwijderd, dat de computer al een keer opnieuw is opgestart EN dat alle kabels gecontroleerd zijn etc. etc. En dan NOG komt elke keer (behalve dus vandaag) het hele verhaal van "laten we uw netwerkinstellingen even nalopen, verijdert u dit eens, typed u dit even daar bla bla bla".

Dit was dus de EERSTE keer dat ik goed geholpen was terwijl dit de EERSTE keer was dat de fout daadwerkelijk bij MIJ lag (UTP poort doorgebrand). Alle andere keren was er KEER OP KEER sprake van een AtHome probleem.

"Nee hoor meneer, er is geen storing want er heeft nog niemand gebeld". Vind je het &^%$%^$ raar als je eerst een minuut of 60 in de wacht gezet wordt? De meeste mensen hebben zich tegen die tijd al voor de trein gegooid (als die tenminste niet te veel vertraging heeft opgelopen).

Oh ja... "Dit nummer kost 22 eurocent per minuut... Drukt u eerst even 20 nutteloze opties in zodat we alvast 2 minuten verder zijn voordat we u een half uur in de wachtrij zetten... U kunt deze informatie ook op Internet raadplegen...". Ja, gloeiende gloeiende... Daar kan ik dus NIET bij omdat ik een probleem heb!

Helpdesks... WAARDELOOS!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
21-7-2002 22:43
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 21-7-2002 22:43
Bin there,

Kaput antwoordapp en 1 kaput TV
Kreeg alles van de verzekering vergoed happy :)

En dat van die helpdesk is idd waar, nodeloze nutteloze menu's over inbelnummers en vragen wat je wilt doen. (Planet).

Ze vragen wel 3 keer of je ASDL wilt, of 5 keer dat je het nieuwe 06 nummer moet gebruiken om in te bellen.
En idd dat je via internet de Fac's moet lezen.
Zelfs als je niet online kunt komen angry
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
22-7-2002 00:20
Ik snap de helpdesk frustratie wel maar geloof mij, er zijn maar weinig mensen die eerst zelf hun instellingen controlleren. Heb je iemand met ervaring dan kan die jouw inderdaad meteen verder helpen. Maar er zijn ook mensen die niet zo ervaren zijn, voor hen is het script een goede houvast. Neem het hen dus niet kwalijk ze doen ook maar hen best. De slechte nagelaten natuurlijk!!
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
22-7-2002 00:22
Grappig trouwens dat beide hier besproken helpdesks (@Home en Planet) beide in Enschede worden afgevangen. Dat kan geen toeval zijn.............

Overigens bij verschillende callcentres.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
24-7-2002 19:13
Ik heb zelf ook helpdesk gedaan. Maar het viel me op dat er veel mensen zijn die denken dat ze veel weten terwijl dit absoluut niet zo is.

(dit is geen aanval op de mensen met commentaar op de helpdesk)
BobXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
Berichten: 37
26-8-2002 22:06
Ik moest spontaan huilen toen ik het verhaal van Dré las. Ook ik was voor de 2e keer slachtoffer van de hamer van Thor. sad :( Deze keer was het echt butt. Chello gebeld, ze zouden terugbellen. Week later, geen phone van Chello. Ik kneep em en begon al aardig te shaken van het niet kunnen internetten (buurman nog bedankt voor het email kunnen checken). Weer chello gebeld, een UUR aan de lijn gehangen (á 10 eurocent p/min), en werd van boven naar beneden gestuurd om dan weer dit lampje en dan weer dat lampje te controleren. Uiteindelijk dacht deze Nerd dat kabel een breuk bevatte. Ik 's avonds een andere kabel geprobeerd, maar geen Inet. Dus moest de modem wel weer kapot wezen. Nu, 3 weken later belde dan eindelijk Chello (nadat ik tussentijds nog 3x had geprobeert te bellen). Maandag kwamen ze, en ja. Een nieuwe modem. Ik kon weer rustig slapen...... shocked 8O
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
31-8-2002 03:08

descon schreef:

Ik heb zelf ook helpdesk gedaan. Maar het viel me op dat er veel mensen zijn die denken dat ze veel weten terwijl dit absoluut niet zo is.

(dit is geen aanval op de mensen met commentaar op de helpdesk)
Ach ik heb een lange tijd bij de helpdesk van UPC gezeten en iedereen lulde maar een eind in de rondte. Veel parttimers die er alleen voor het geld zaten, dus het boeide ze allemaal voor geen h*l. Er kwamen ontzettend veel zeikende mensen en je denkt toch niet dat je na 5 keer verrot te zijn gescholden, klantvriendelijk en gemotiveerd blijft om die mensen uit de brand te helpen....?! wink ;)
Venlo-soundAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2009
Laatste: 5-3-2009
Berichten: 2
17-2-2009 22:01
Dit informatie nummer kost 1,30 per minuut...

Er zijn 7 wachtende voor u..

( Tien minuten later )

Er zijn nog 5 wachtende voor u..

( en weer 10 minuten later )

Er zijn 4 wachtende voor u gekropen.
Er zijn dus 9 wachtende voor u.

haha xd ja xd geen wonder dat die helpdesks en die bedrijven niks merken van de crediet crisis..

en wij maar betalen .. hahah
Hoppalakeej :D venlo-sound ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)