Forum > Geluid

Audience Delight

(58 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
SvaerdeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2008
Laatste: 19-2-2011
Berichten: 11
19-1-2009 17:14

djbram schreef:

Sick2 schreef:

djbram schreef:

Ook heb ik voor dit weekend een actieve AD MI set aangeschaft ( voor de carnaval ) ik moet zeggen het klinkt beter dan dat ik verwacht had. Redelijk strak en geeft een goeie kick. Het gaat ook redelijk hard voor het vermogen ( 500 watt sub, 500 watt top )
400 watt top en 400 watt bas.
Het gaat inderdaad redelijk hard, maar ik stond versteld van de zuiverheid van de klank en dit ook nog zeker op
15 meter afstand. Klonk super. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, begin ook al te twijfelen of ik hem wel zou verkopen of opknappen. Wat is ongeveer de meerwaarde in de verkoop als ik er eens met de roller overheen ga.
Nieuwe logo's erop en speakerschuim?
Persoonlijk vind ik dat je app er altijd goed uit moet zien. Als er bij mij ergens een hoekje uit de lak is, dan zal ik dit ook meteen bij lakken. Je kunt natuurlijk niet op een bruiloft aankomen meteen set die maar ahlf in de lak staat.

Maar als jij je set wilt verkopen is het natuurlijk altijd handi om hem even opnieuw te lakken. Potje warnex kost de wereld niet en het ziet er toch echt beter uit!.
even een noob vraagje tussendoor, ik weet dat er warnex lak op die kasten zit alleen heb 1 vraagje daarover: kun je dat gewoon bijwerken zonder dat dat opvalt? of is het verstandiger om het gewoon in een keer helemaal te doen? (met 3 a 4 L zou je wel 2x MI-18 en 2x Mi-15 moeten kunnen doen lijkt me)
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
19-1-2009 18:25
het gaat per kg niet per liter

ik denk dat je met een kg meer dan genoeg hebt voor 4 kasten
t' gaat zoals t' gaat
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
21-1-2009 13:48

djbram schreef:

Verder wat misshien wel handig is om te weten ( voor mensen die een AD-25 system bezitten )

De AD-25BX is een echte fullrange kast, dus als je hem fullrange aanstuurd moet dit ook te horen zijn. Mocht je geen overdonderende bass krijgen dan is waarschijnlijk de Coax verkeerd om aangesloten.

Er is namelijk een levering geweest waar de dopjes verkeerdom zaten, dat wil dus zeggen dat de plus zwart is en de min rood ( DIT IS DUS ALLEEN BIJ DE 15¨ COAX DIE IN DE AD-25 TOPKAST ZIT, DEZE DRIVER ZIT ZOWEL IN DE GEWONE 2WEG ALS IN DE 3 WEG VERSIE ) En het is alleen bij het bass gedeelte van de coax, het hoog zit wel goed.
Zo ondervond ik ook dat bij de AD MI 18b kasten de blauwe draad de + was en de bruine de -.. Ik had hier mijn twijfels over omdat het normaal altijd andersom is. Het filter los gehaald en bekeken blijkt toch dat de blauwe draad op de + zat aangesloten en de bruine op de - ;)

Ook wel handig om te weten. Weet niet of het bij elke kast zo is maar bij die 4 van mij wel.
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
21-1-2009 15:09
Dat word straks de ad mi18 opendraaien, eens kijken wat er in te vinden is.
Het lijkt namelijk alsof er een minimaal verschil zit tussen het geluid wat uit de toppen komt. (kan ook tussen mijn oren zitten)
Dit licht niet aan de toppen, maar eerder aan iets in de de mi18.
Zal straks ook nog even foto's posten.
insomnia
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
21-1-2009 15:29

Sick2 schreef:

Het lijkt namelijk alsof er een minimaal verschil zit tussen het geluid wat uit de toppen komt. (kan ook tussen mijn oren zitten)
Dat is bij mij nou hetzelfde! Dus zit het ook tussen mijn oren wink ;) . Maar komt denk ik ook omdat hij tot 300Hz speelt. Daarintegen heb ik op een afstand best wel aardige druk. Maar had met 2x de LB184 véél meer druk dan 4x MI 18b.
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
21-1-2009 15:33

remcopeters schreef:

djbram schreef:

Verder wat misshien wel handig is om te weten ( voor mensen die een AD-25 system bezitten )

De AD-25BX is een echte fullrange kast, dus als je hem fullrange aanstuurd moet dit ook te horen zijn. Mocht je geen overdonderende bass krijgen dan is waarschijnlijk de Coax verkeerd om aangesloten.

Er is namelijk een levering geweest waar de dopjes verkeerdom zaten, dat wil dus zeggen dat de plus zwart is en de min rood ( DIT IS DUS ALLEEN BIJ DE 15¨ COAX DIE IN DE AD-25 TOPKAST ZIT, DEZE DRIVER ZIT ZOWEL IN DE GEWONE 2WEG ALS IN DE 3 WEG VERSIE ) En het is alleen bij het bass gedeelte van de coax, het hoog zit wel goed.
Zo ondervond ik ook dat bij de AD MI 18b kasten de blauwe draad de + was en de bruine de -.. Ik had hier mijn twijfels over omdat het normaal altijd andersom is. Het filter los gehaald en bekeken blijkt toch dat de blauwe draad op de + zat aangesloten en de bruine op de - ;)

Ook wel handig om te weten. Weet niet of het bij elke kast zo is maar bij die 4 van mij wel.
AD werkt inderdaat met blauwe, bruine en rode draden ( rood voor het hoog bij coax ) Ik bedoelde met zwart en rood de dopjes die op de speaker zelf zitten.

Maar normaal is het inderdaat bij alle AD speakers blauw +, bruin -!
t' gaat zoals t' gaat
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
27-2-2009 16:49
GVD heb ik me zelf nog laten tillen... angry ashamed :$

Die actieve set die ik voor de carnaval heb aangeschaft, ik heb hem vanmorgen even opgeschuurd zodat hij in de warnex kan en nu zie ik dat in een van de 2 topkasten een niet orriginele driver zit!

Bij nader inzien had ik het wel kunnen bedenken want de kasten verschillen ook iets in gewicht. De niet orriginele driver is namelijk een neodymium van het merk sica??
t' gaat zoals t' gaat
KeverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2009
Laatste: 15-6-2009
Berichten: 1
15-6-2009 20:12
gezocht
ik in bezit van een ad2400
wie kan mij helpen aan een gebruiksaanwijzing razz :p razz :p
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
22-6-2011 11:24
Subtiele kick naar boven. shut up :X

Ik ben een beetje aan het oriënteren met passieve speakers. Nu kreeg ik een mailtje van een setje AD-systems met 2x MI-18B en 2x MI-15, alleen passief betekend versterkers. Als ik nu ergens geen verstand van heb is het wel van versterkers. Normaliter werk ik altijd actief. Zou 2x palladium P-1200 hiervoor voldoen met een processor ervoor of gaat dit te kort komen? De speaker vragen 400W per kast en de palladium levert precies op 8Ohm 2x400W.
Als dit niet voldoet, welke versterker kan ik dan beter pakken (en waarom, zodat ik zelf ook nog wat rond kan zoeken). Budget het liefst rond de zelfde prijs als de palladium van 269,- p/stuk, maar ik kan me voorstellen dat dit niet altijd mogelijk is, dus even door sparen wil ik ook best onder ogen zien.

Alvast bedankt! happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)