Forum > Muziek

BREIN pakt Kazaa gebruikers aan!

(153 reacties. Pagina 3 van 16)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
12-8-2003 23:30
Wil de eerste zich ff melden als hij bezoek heeft gehad?
Er zitten hier zat downloadpoppie bij lijkt me laugh :D

Nu zullen ze wel twee keer denken voordat ze weer "de laatste hits" downloaden laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
12-8-2003 23:32

Tom schreef:

Wil de eerste zich ff melden als hij bezoek heeft gehad?
Zelf heb ik er nog geen last van gehad, maar een vriend van me is al wel gepakt tijdens het aanbieden van films. Hij is toen een week afgesloten geweest van zijn adsl verbinding, maar daar heeft hij vreselijk veel geluk mee gehad als ik zo lees wat ze nu van plan zijn.
Keep the Inspirit alive...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-8-2003 23:47

Mr. Edie schreef:

Ik vind dit dus wel de GROOTSTE onzin ooit, wat een flauwekul!!! angry Die artiesten verdienen al GENOEG aan optredens, ik vind dat muziek downloaden WEL moet kunnen anders moeten ze die BELACHELIJKE HOGE prijzen eens wat lager doen in de winkels, je zou bijna zeggen: welke idioot koopt ze nog ? Het is gewoon zielig!
Hoi, mag ik mezelf voorstellen: een zielige idioot! laugh :D laugh :D
Laten we het zo zeggen: jij verdient naar mijn mening ook wel genoeg geld! Ik heb eigenlijk dringend nieuwe platendraaiers nodig... en mijn mengpaneel en versterkers mogen ook wel eens vervangen worden! Dan spring ik snel ff binnen bij jou en plunder ik je installatie! Ow, wat een leuke PC!! Die neem ik ook maar mee! Hmmm, en die eetkamer zou ook wel mooi staan hier thuis! Inladen! Mag ik je aanhangwagen even lenen? Of ik ze terugbreng vraag je me? Vergeet het maar! Je verdient geld genoeg!!
Ow please: kom nu niet af met de opmerking "ik woon bij mama en papa thuis" want dan ben JIJ zielig wink ;)

Ik heb hier ooit op dit forum eens deze vergelijking gemaakt met het kopen van een auto (ma ik vind de thread nie meer sad :().
Iemand zei toen dat hij al maandelijks 100EUR aan vinyl kocht dat hij dus gerust mag een paar CD's kopieren.
Stel: jij koopt een wagen van 70.000EUR, heb jij nu plots het recht om 2PK'tjes te stelen?!?

Muziek downloaden moet kunnen!
Goed: dan moet stelen op andere vlakken ook kunnen!
Dat is niet hetzelfde!
Inderdaad: in dat laatste geval kunnen ze ook geld van JOU afpakken!!
Muziek is veel te duur voor een beginnende DJ/student!
Jammer, dan moet je maar beginnen breien (is ter info óók met naalden hoor!) ofwel moet je stapje per stapje opbouwen en eerst wat meelopen met gasten die wel iets bereikt hebben! Is muziek je leven? Dan ga je dat geld er met PLEZIER tegenaan smijten!
Muziek is veel te duur!
How maar, met deze verkorte zin ben ik het VOLLEDIG eens!! De BTW alleen al! In ons Belgenlandje slagen ze erin om sexboeken bij cultuurproducten aan 6% te plaatsen terwijl muziek een luxeproduct is aan 21%! Val ik in herhaling? Idd, maar het maakt me dan ook PISNIJDIG!

Mr. Edie schreef:

En sharen doe ik niet, ik download wel en brand er ook en draai er mee. Boeie! Ik zag genoeg best grote drive-in's die er ook mee draaien. Vroeger namen ze toch ook op via cassette bandjes via de radio! Als ik ene tegen kwam die daar toch over begon te zeiken van "weet je wel dat je niet mag downloaden?" die ***** ik meteen voor zijn ***.
Laat dit dan duidelijk zijn: deze zielige idioot zegt je heel duidelijk: WEET JE WEL DAT JE NIET MAG ILLEGAAL DOWNLOADEN?
En nu eventjes rustig adem happen want ik begin me op te winden...
Als jij durft te beweren dat je houdt van muziek: dan noem ik je een leugenaar! Als je houdt van muziek, dan koop je het alleen maar al om de muziekindustrie ook te geven waar het recht op heeft! Als jij gaat draaien wens je óók betaald te worden! En het is niet omdat de organisatie vind dat je drankverbruik meer dan genoeg is om je te betalen dat jij hiermee akkoord zult gaan, toch? Want eigenlijk, geef toe: als men je drankverbruik betaald, dan verdien je toch meer dan genoeg?

Mr. Edie schreef:

Niet om het een of ander, maar ik vind het gewoon zielig nogmaals. Doe die cd's dan wat goedkoper ofzo. En ik weet ook wel dat ze als ze de cd's goedkoper maken minder inkomsten zijn. MAAR (en daar komt ie) daardoor zullen véél meer mensen cd's kopen (en niet branden) waardoor het eigenlijk hetzelfde blijft, ofniet? razz :p angry wink ;)
Een full-CD aan 20EUR is idd veel te duur (voor die prijs kan ik zelfs al twee vinyls kopen!!! laugh :D). Goed, laten we ze verlagen naar 10EUR!! Ga jij stoppen met kopieren? VERGEET HET MAAR!!! Want zelf een copietje branden kost nog altijd maar 1EUR dus kun je nog steeds 10 CD's kopieren voor de prijs van 1 kopen! Als je tenminste al niet begint te denken om je lege CD's en de bijhorende doosjes te stelen... win je die kostprijs ook al uit want -geef toe- die kosten toch vééééél te veel geld??
Onthou goed: goedkoper dan stelen bestaat niet!

Ziezo, blij dat ik nog eens mijn gedacht kon zeggen! Eneuh: bedankt aan de gasten die WEL hun muziek kopen! Door jullie idiotisme wordt er nog muziek gemaakt!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
12-8-2003 23:52
als uiteindelijk cds prijs bijv. verlaagd word naar 10 euro zal ik waarschijnlijk zo goed als alles origineel kopen wat ik nu al bijna doe, goede kwailiteit, geen gekut met hoesjes geen gekloot met cds die het niet doen. enz. zul je mischien zeggen maar je koopt ze origineel om de verkeerde manier laugh :D maar toch koop ik ze origineel dus tja
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 26-9-2024
Berichten: 455
13-8-2003 01:23

Tom schreef:

Wil de eerste zich ff melden als hij bezoek heeft gehad?
Er zitten hier zat downloadpoppie bij lijkt me laugh :D

Nu zullen ze wel twee keer denken voordat ze weer "de laatste hits" downloaden laugh :D
Uploaden bedoel je Tom, het is ze vooral te doen om degenen die de muziek aanbieden. Logisch.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
13-8-2003 07:34

Eric schreef:

Uploaden bedoel je Tom, het is ze vooral te doen om degenen die de muziek aanbieden. Logisch.
Ja maar hoeveel Fileshare gasten zetten hun gedownloade file wel niet in een aparte map waaruit je meeteen kunt uploaden.

Ik kan niet meer zeggen dan dat ik het met DSalembier eens ben.

Het is natuurlijk maar een aktie om de downloaders aan te pakken, en hoogstwaarschijnlijk om ze alleen maar aan het nadenken te krijgen.
De download markt is veel groter dan Brein aankan. De echte downloaders/uploders die verzinnen wel weer andere manieren, zo gaat dat op internet.

Wat ik wel erg vind is dat DJ's meer geld verdienen (lees: minder uitgeven) door de muziek van andere te jatten. Ik vind dat een proffesionele DJ dus geen gejatte muziek mag draaien. En ZEKER niet als de opdrachtgever het niet weet of wil.
Als mensen thuis eens wat luisteren dan zal ik daar niks van zeggen, dan had Brein maar de techniek voor moeten blijven. En trouwens..zonder het nederlande Phillips hadden we mischien helemaal niet kunnen branden op CD.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
13-8-2003 10:00
En hadden we wellicht nog helemaal geen cd's gehad (want da's ook grotendeels door philips (en sony geloof ik) bedacht)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
13-8-2003 11:42

DSalembier schreef:

Een full-CD aan 20EUR is idd veel te duur (voor die prijs kan ik zelfs al twee vinyls kopen!!! laugh :D). Goed, laten we ze verlagen naar 10EUR!! Ga jij stoppen met kopieren? VERGEET HET MAAR!!! Want zelf een copietje branden kost nog altijd maar 1EUR dus kun je nog steeds 10 CD's kopieren voor de prijs van 1 kopen! Als je tenminste al niet begint te denken om je lege CD's en de bijhorende doosjes te stelen... win je die kostprijs ook al uit want -geef toe- die kosten toch vééééél te veel geld??
Onthou goed: goedkoper dan stelen bestaat niet!

Ziezo, blij dat ik nog eens mijn gedacht kon zeggen! Eneuh: bedankt aan de gasten die WEL hun muziek kopen! Door jullie idiotisme wordt er nog muziek gemaakt!
Uhm, toch geloven (jullie) je me niet hé! Voor 10 Euro ofzo KOOP IK WEL EEN CD waarom? Je hebt dat gezeik niet met downloaden/cd #1 mislukt/hoesjes die helemaal wazig zijn/9 v/d 10 keer geen namen erbij/verkeerde nummers gedownload.... Dan koop ik hem liever zelf, maar ik vind dat downloaden zeker wel moet kunnen voor een beginner, tja... dat is mijn mening. Ik draai niet met platen maar met cd's b.t.w. En voor de rest: het is gewoon MIJN mening en dit vind ik. Cd's zijn absurd duur en klaar uit. Wie ze koopt: prima, geen problemen mee, maargoed...
NiteAngylStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-8-2003
Laatste: 21-10-2003
Berichten: 1
13-8-2003 12:55
Ik gebruik Kazaa alleen als ik een aantal nummers wil proberen van een band die ik amper ken. Als ik die nummers goed vind, koop ik die CD altijd.
Als je in m'n cdrekjes kijk, zie je alleen gekochte cd's en geen gekopieërde. Het lijkt mij alsof je naar een 'lege' cd luistert ipv. een gekochte cd. Het geeft gewoon een ander 'gevoel'. (slap gezeik, ik weet het, maar dit is m'n standpunt)
The NiteAngyl drew a deep breath and cast himself back into his chair. "I wish I died for the last time," he said
MorpheusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 29-5-2005
Berichten: 31
13-8-2003 15:24
Toch vind ik dat er een heel smerig luchtje rond die platenmaatschappijen.
Wat voegen ze nu eigenlijk toe aan de muziek dat de cd bijna 4 keer zo duur moet worden ?!!!!!!
Is zo'n absurd hoge prijs vragen voor je goederen eigenlijk ook geen diefstal ?
Begrijp me niet verkeerd, als ik een band/artiest echt goed vind koop ik altijd de cd (en maakt het me eigenlijk niet zoveel uit dat hij over de 20 euro kost).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)