Forum > Geluid

wat is een goed mixer voor op de comp?

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Ingie2002Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2002
Laatste: 18-1-2003
Berichten: 40
3-12-2002 18:25
zeker ff van kazaa geplukt of niet?

hahahaha lolz
ingmar online2002
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
3-12-2002 19:01
Ppfff... nou ik heb die programma's weleens geprobeerd voor de fun, maar wat een drama is dat om mee te mixen zeg! Beetje alles bedienen met je muis... GGRRRR Superirritant en onhandig!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
3-12-2002 19:08
Ik denk niet dat mixen met de pc voor drive-in gebruik erg practisch is. Met veel progjes (volgens mij met allemaal) kun je alleen met MP3's mixen of andere opgenomen muziek. Als je vanaf een cd mixt kun je niet pitchen! Voor thuis is het wel leuk om wat te oefenen of te recorden, maar ik zou het voor het echte werk maar bij cd/vinyl houden.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
3-12-2002 19:09

ingie2002 schreef:

zeker ff van kazaa geplukt of niet?

hahahaha lolz
cker laugh :D laugh :D
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
3-12-2002 19:09
Ppfff... nou ik heb die programma's weleens geprobeerd voor de fun, maar wat een drama is dat om mee te mixen zeg! Beetje alles bedienen met je muis... GGRRRR Superirritant en onhandig!

Tja dat is waar..Dit probleem probeert men met de remote controls van verschillende merken wel op te lossen... Vooral het voordeel om voor een pc te kiezen is het opslag medium..Je kunt een paar hondert(duizenden zelfs) mp3s kwijt op een kastje waar veel en dan ook veel minder cds in meegaan...in die ruimte bedoel ik dan...het is dus compact..maarja het is jammer dat je de echte exemplaren ook in je bezit (en erger voor drive ins BIJ moet hebben)..dus ja..Maarja er zijn voorstanders van pcmixen en tegenstanders...en tja ik ben er geen voorstander van maar het heeft wel degelijk zijn voodelen..dus tja...dat moet iedereen maar voor zich wete..
JoopgoudvisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 9-10-2011
Berichten: 84
3-12-2002 19:58

remczero schreef:


Tja dat is waar..Dit probleem probeert men met de remote controls van verschillende merken wel op te lossen... Vooral het voordeel om voor een pc te kiezen is het opslag medium..Je kunt een paar hondert(duizenden zelfs) mp3s kwijt op een kastje waar veel en dan ook veel minder cds in meegaan...in die ruimte bedoel ik dan...het is dus compact..maarja het is jammer dat je de echte exemplaren ook in je bezit (en erger voor drive ins BIJ moet hebben)..dus ja..Maarja er zijn voorstanders van pcmixen en tegenstanders...en tja ik ben er geen voorstander van maar het heeft wel degelijk zijn voodelen..dus tja...dat moet iedereen maar voor zich wete..
Ik ga ook een drive in opstarten en ik ga wel dgelijk een laptop gebruiken aleen dan voor een cd database programma, kan je lekker snel een nummer zoeken en dan zie je ook gelijk op welke cd die staat happy :) is wel handig.
maar dat is mijn mening en meningen zijn verschillend.
Mvg,
joopgoudvis
PSL: Prisma Sound & Light
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
3-12-2002 20:02

remczero schreef:

Ppfff... nou ik heb die programma's weleens geprobeerd voor de fun, maar wat een drama is dat om mee te mixen zeg! Beetje alles bedienen met je muis... GGRRRR Superirritant en onhandig!

Tja dat is waar..Dit probleem probeert men met de remote controls van verschillende merken wel op te lossen... Vooral het voordeel om voor een pc te kiezen is het opslag medium..Je kunt een paar hondert(duizenden zelfs) mp3s kwijt op een kastje waar veel en dan ook veel minder cds in meegaan...in die ruimte bedoel ik dan...het is dus compact..maarja het is jammer dat je de echte exemplaren ook in je bezit (en erger voor drive ins BIJ moet hebben)..dus ja..Maarja er zijn voorstanders van pcmixen en tegenstanders...en tja ik ben er geen voorstander van maar het heeft wel degelijk zijn voodelen..dus tja...dat moet iedereen maar voor zich wete..
idd, deze controlers zijn best handig, helaas nietgoedkoop ....
ik zelf vindt cd's 'leuker' dat maakt het echter (vindt ik ...) dan ben je lekker de hele avond bezig zodat je toch het idee hebt dat je ECHT aan het draaien bent ...
ik zelf heb nu nog ene kleine muziek collectie (ca. 150 cd's) maar zo gauw de collectie super groot wordt (en de drive-in) dan ga ik denk ik een computer/laptop aanschaffen waar ik een database inzet en daa kun je een titel intypen en dan krijg je een nummertje te zien en die op de cd staat zodat je die cd snel kunt opsporen ....
helaas gaat het programmeren weel héél lang duren om alle cd's erin te zetten happy :)
Martijn de JongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2001
Laatste: 2-11-2005
Berichten: 23
4-12-2002 09:43
Hoi,

Nu het toch over muziek software gaat, wat is het beste programma om zelf muziek te componeren, zonder gebruikt te maken van samples. Ik heb nu Cubasis Notation en vindt het geluid van de verschillende instrumenten niet realistisch, bovendien bevat het programma geen dance styles. Ik zoek dus eigenlijk software die de geluiden en mogelijkheden van een keyboard/synthesyzer combineert met de arrangement mogelijkheden van Cubasis Notation...

Groeten Martijn
JoopgoudvisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 9-10-2011
Berichten: 84
4-12-2002 10:03

Martijn de Jong schreef:

Hoi,

Nu het toch over muziek software gaat, wat is het beste programma om zelf muziek te componeren, zonder gebruikt te maken van samples. Ik heb nu Cubasis Notation en vindt het geluid van de verschillende instrumenten niet realistisch, bovendien bevat het programma geen dance styles. Ik zoek dus eigenlijk software die de geluiden en mogelijkheden van een keyboard/synthesyzer combineert met de arrangement mogelijkheden van Cubasis Notation...

Groeten Martijn
Mischien is dit wat:www.propellerheads.se/products/reason/frame.html
Daar heb je echt vanalles inzitten echt heel veel en de geluiden zijn heel realistisch
ik hoop dat je er wat aan hebt.
Mvg,
joopgoudvis
PSL: Prisma Sound & Light
CoenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2002
Laatste: 7-4-2012
Berichten: 27
5-12-2002 22:25

DJ-Psycho schreef:

Ik heb zelf atomixmp3. Lekker simpel progje waar evt ook een controller voor te koop is. Volgens mij geen loop (geen idee wat het is/hoe het werkt). Verder werkt het heel goed. Zeker de autobmp-matching is erg handig. Leuk programma om beetje te leren mixen.

Greetz, Peter
sorry, hier kan ik het echt totaal niet mee eens zijn. Er werd al eerder gepraat over tikken en dit heeft niets met je systeem te maken. Ik heb zelf een duron 1800 met genoeg mb-ram en hij tikt nogsteeds. Dit tikken komt omdat je de toonhoogte veranderd (tempo) en níet de pitch! En omdat bij deze software de technologie nog in de kinderschoenen stond is het tikken echt verschrikkelijk lelijk. Tis niet om lullig te doen, maar een echte DJ levert het liefste het beste werk af, en daar hoort dit absoluut niet bij. Verder is het op het juiste moment instarten van plaat er ook niet bij, en een kromme mix is het gevolg. Wat als klap op de vuurpijl ook nog gebeurd is dat de beats vaak uiteenlopen. Kortom: TROEP!

Wat echter veel beter geschikte software is, is BPMstudio. Laad een mp3 van je playlist beneden en speel hem af. Als je denkt te moeten mixen laad je een 2e mp3 in het andere scherm, zet je de pitch aan. Vervolgens doe je de crossfader naar het kanaal waar je eerste nummer nog op speelt en klik je op het juiste moment op play zodat het trackje begint met spelen. Er nog niet bij-ingooien!! 10/20 seconden laten spelen en dan op het pijltje klikken dat rechtsnaast je "pitch-on" knop zit. Je zult zien dat de pitch van je in te mixen mp3'tje verschuift naar (bijna) de juiste. Nu kun je gaan mixen. Helaas is ook dit niet altijd goed (50%) maar tis al 10 keer beter als atomix. Wanneer je geen goede mix hebt, zul je zelf je pitch technieken moeten loslaten op dit programma. Ook zit er bij dit programma een master tempo, maar deze is ook niet glashelder. Iets beter als atomix, maar nog zekerniet zuiver. Toen ik laatst in een audio winkel was lieten ze mee een cd speler zien met een paneer erop die je kon gebruiken als draaitafel. Toch redelijk nieuwsgierig het ding geprobeert. Op deze cd speler zat ook een master tempo, en zelfs op dit ding werkte het niet zuiver. Jammer, want het ding was ook nog flink aan de prijs..

Dus, geen atomix, wel BPM! happy :)
Vond zijn (oude) account terug!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)