Forum > Geluid

Nieuw: Xilica XP en XD series (speaker management systems)

(70 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
3-9-2008 11:32
Ik schop hem toch nog eens even omhoog.

Zijn er echt niet meer mensen buiten Job om die deze processors gebruiken??

Ik zit nu te twijfelen tussen de dbx 260 en de xilica.
dbx heeft het menu net even anders als de xilica maar heb helaas nog geen mogelijkheden gezien om beide processors naast elkaar te zetten om zodoende tot een klank vergelijk te komen.

gebruikers ervaringen van beide zou ik ook graag horen, lezen!!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
3-9-2008 15:20
Zeker voor de xilica gaan...
Ik kan veel vertellen over allerlei uitgebreide features maar simpel gezegd komt het op het volgende neer: de ontwikkelingen staan niet stil, en in de tijd tussen de 260 en de xp is er veel veranderd, oftewel tegenwoordig kun je voor minder geld betere processoren maken....
MB Audio systems
TechNiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2008
Laatste: 25-3-2018
Berichten: 8
4-9-2008 13:45

Watt-Xtra schreef:

Ik schop hem toch nog eens even omhoog.

Zijn er echt niet meer mensen buiten Job om die deze processors gebruiken??

Ik zit nu te twijfelen tussen de dbx 260 en de xilica.
dbx heeft het menu net even anders als de xilica maar heb helaas nog geen mogelijkheden gezien om beide processors naast elkaar te zetten om zodoende tot een klank vergelijk te komen.

gebruikers ervaringen van beide zou ik ook graag horen, lezen!!
Ik gebruik al enige tijd de dcp3060, die nu wordt opgevolgd door de xp-series. Zeer zeker tevreden, geen klachten.
Menu is duidelijk en overzichtelijk; na enige tijd prutsen krijg je er handigheid in!
Klankmatig zeer goed; ruisonderdrukking en onhoorbare limiters (vergeleken met de behringer proc...).
Kortom; prima apparaat en staat boven de vergelijkbare Driverack uitvoering!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
4-9-2008 14:31

jop schreef:

Zeker voor de xilica gaan...
Ik kan veel vertellen over allerlei uitgebreide features maar simpel gezegd komt het op het volgende neer: de ontwikkelingen staan niet stil, en in de tijd tussen de 260 en de xp is er veel veranderd, oftewel tegenwoordig kun je voor minder geld betere processoren maken....
Nieuwer is zeker niet altijd beter. Bij dit soort dingen juist niet: de 260 heeft zich inmiddels bewezen als een prima processor plus hij is bewezen betrouwbaar (lijkt me toch zo ongeveer de belangrijkste eigenschap van een apparaat dat in het midden van je installatie staat).

Ik hoop van harte dat de paar honderd euro meerprijs bij zo'n belangrijk onderdeel van je installatie bij de meeste mensen niet doorslaggevend is.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1370
4-9-2008 15:08
Nieuwer hoeft niet beter te zijn, maar de eerste Xilica serie heeft zich ook zeker bewezen..

Heb er zo'n 10 door mijn handen laten gaan (DCP-3060 en de DLP-4080), en naast 1tje met een defect lijntje in het display verder geen problemen. Betekend in mijn geval 10% niet helemaal in orde, maar functionaliteit bij allen is goed, en voor een eerste serie niet slecht.

Qua instellen vind ik ze top. Zijn volledig vrij te programmeren. Helaas had ik die volledige vrijheid niet met de Driverack PA, maar heb nooit de rest van de driverack serie uitgeprobeert, dus kan er niets over zeggen. Moet wel zeggen dat de geluidskwaliteit van DBX natuurlijk ook erg goed is.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
4-9-2008 15:22
Driverack PA is inderdaad niet geheel vrij te programmeren (het blijft natuurlijk het instappertje van de reeks), maar alle modellen daarboven inclusief de 260 wel. De 260 is sowieso als totaal veel beter dan de PA. Ik ben natuurlijk ook niet voor niets overgestapt ;)

Overigens zal je mij geen kwaad woord over de Xilica's horen zeggen. Ik ken ze niet (alleen gezien in Frankfurt), maar neem direct aan dat het prima apparaten zijn.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
All-roundsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2006
Laatste: 11-8-2009
Berichten: 19
4-9-2008 20:36
de Xilica 3060 is toch een Kopie van de Sabine of een Void
ik heb ze een paar keer mogen gebruiken en ik ben er zeer te spreken over

zelf gebruiken we nog steeds het DBX PA drive rack voor de kleinere klussen
en voor de grote PA sets de orginele processoren van Apogéé en acoustic-line

m.v.g.
Luke
All-round Sound
MHS soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-3-2013
Berichten: 14
4-9-2008 22:44
Xilica is de originele (OEM) fabrikant. De Void processor is gewoon een Xilica evenals de RCF processor. Ik werk alleen maar met Xilica. Ze klinken geweldig. Software is mooi stabiel en overzichtelijk. Ik ben nooit een fan van de Driverack PA geweest. Driverack 260 is echt een hele grote stap in de goede richting. Deze zijn gewoon goed. Maar zoals hier al vermeld zijn de Xilica's meer dan goed. Voor een processor onder de 1000 euro ken ik geen enkel alternatief.

DCP-3060 is een uitloper. Hiervoor is de XP serie gekomen. Van 2in-4uit t/m 8in-8uit. Wil je echt Hi-fi geluid en gewoon topkwaliteit neem dan een XD.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-10-2008 17:35
nou vandaag dan bij de importeur geweest en een dp meegekregen.

software is inderdaad erg overzichtelijk, snel te bedienen en met een ethernet kaart erbij ben je wel erg flexibel.
Verder pluspunt, de dp serie heeft een 31bands eq op de ingangen. je gewone eq's kunnen dus zo in de prullenbak wink ;) . Scheelt toch weer even 3he in je rack.

Ook deze wordt komende weken uitvoerig getest en dan wordt er besloten of de behringer processors idd allemaal worden vervangen voor xilica.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
4-10-2008 21:02
Van het weekend heb ik mijn nieuwe xd4080 ingezet, klinkt echt superlekker.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)