Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 62 van 146)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
28-8-2008 13:51

Tom schreef:

Geloof me, als er geen dj is, vindt je baas wel een vervanger.
Of jij zorgt er zelf wel voor.
Geloof me, zodra er 1 avond geen DJ staat is volgens de voorwaarden het contract tussen de klant en mijn opdrachtgever beeindigd. Een vervanger is simpelweg niet mogelijk, het zijn persoonlijke boekingen.
Je baas laat jullie denken dat het niet anders kan, om er zo min moglijk omkijken na te hebben.
Zou ik ook doen laugh :D
Die jeugd van tegenwoordig denkt overal anders veel te makkelijk over als er niet een beetje zachte dwang tegenover staat wink ;)
Ik denk dat jij iets te makkelijk (of in ieder geval.. verkeerd) hierover denkt..

Maakt verder ook niet uit, het is een keuze die ik heb gemaakt voor een bijzondere, leuke prestige-klus met daartegenover wel wat "bijzondere" voorwaarden. Hoeven jullie het niet mee eens te zijn.
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-11-2024
28-8-2008 14:45
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 28-8-2008 18:53
Er is natuurlijk wel een verschil of jij dit als bedrijf boekt,
of dat een "baas" jouw persoonlijk in dienst neemt.

Als je dit als bedrijf/buro (met z'n vieren) boekt,
tja, dan is het wel logies dat de opdrachtgever eisen kan stellen.
Maar dan is de stiuatie ook anders.
Als jullie dan alle vier niet kunnen, zijn jullie in de fout gegaan.

En de oplossing zal dan moeten zijn dat een van jullie toch heen gaat en op de opdracht waar die persoon anders zou moeten draaien een vervanger regelt.

Ik heb nog nooit mee gemeaakt dat men het niet eens was met een gelijkwaardige vervanger,
waarbij ik wel op moet merken dat ik dan meestal de vervanger was voor anderen.
Zelfs in het geval dat er een band geboekt was en ik (drive-in show) de vervanging was heeft men het meermaals geaccepteerd.
Wel eens het leuke compliment gehad:
hadden we dat geweten hadden we een dj geboekt wink ;)

Zelf heb ik in 30 jaar misschien twee keer iemand anders moeten laten gaan....
Achteraf geen problemen mee gehad, maar wel natuurlijk in overleg met de klant gedaan!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
28-8-2008 17:55
Tja, een opdracht die 6 dagen per week werk oplevert en waar je maar 1,5 uur hoeft te draaien is natuurlijk leuk om te hebben. Ik snap alleen nog steeds niet waarom er perse niemand anders mag staan als er toch alleen maar een standaard riedeltje platen afgedraaid hoeft te worden. Klinkt niet als iets wat een andere allround dj niet zou kunnen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
28-8-2008 20:59

Watt-Xtra schreef:

Dus jouw opdrachtgever gaat voor je eigen gezondheid?? In dit geval spoor je niet helemaal, ben je geen workaholic meer maar eerder een dwangmatige werker... shut up :X

Niets werken, en jammer dan voor de opdrachtgever, maar dit is overmacht. Onverantwoordt trouwens als de opdrachtgever z'n iemand laat werken!! Gevaarlijk gewoon.
Als ik als enige rondloop voor een opdrachtgever, maakt mijn persoonlijke gezondheid niet uit.
THE SHOW MUST GO ON zelfs als dat betekend dat ik die ongezekerde overstap op 26 meter moet maken.
Zelfs met 90 graden koorts. Ik ben niet ziek! sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
28-8-2008 21:22
Dat je ziek een plaatje opzet kan, licht knipperen kan ook, geluid mixen wordt al kritisch omdat je oren volledig dicht gaan zitten. Maar op 26 meter met een trillend lichaam gaan trusshoppen? laugh :D Dan ben je niet goed bij je hoofd, zelfs kerngezond en nuchter zonder slaaptekort is geen reden om ongezekerd ter aarde te storen. Ik neem aan dat een hoop sarcasme in jouw post zat? sneaky :V
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
28-8-2008 22:08
Nee, gedaan! shut up :X
Als je de enige bent die dat truckje op die plek kan ben je onmisbaar bij een tour. sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
28-8-2008 23:06
Als je de enige bent dan 'moet' jij dit idd wel doen, anders valt de tour in duigen.

Echter, je opdrachtgever is niet al te slim bezig als hij maar 1 personeelslid heeft wat iets kan. stel dat jij 5 minuten voordat je op 26 meter hoogte je kunstje moet doen zwaar je been breekt, botten schieten eruit..

Dan heeft je opdrachtgever een GROOT probleem...

Ik neem trouwens wel aan dat toen jij dit deed er wat extra mensen oplette en je (zoals altijd) goed vast zat en gesafed?
MAW, collega's die je wat extra helpen omdat je je niet helemaal lekker voelt..

Ik moet zeggen, ik heb ook eens met 42 graden koorts een lichtshowtje gedaan, was op oud en nieuw en speciaal voor die nacht hing er een extra laser en werden er videoclipjes gedraait.
Ik moest van 11 tot 7 sochtens werken en ben toen tochmaar om 1 uur komen aankakken en om 5 uur weer naarhuis gegaan...
Mijn baas kon dit avondje ook wel knipperen maar die heeft als baas ook andere dingen aan zijn hoofd op zo een avondje.
Ik heb toen op dat avondje wel ongeveer 3 liter te warme thee naar binnen gewerkt, had 3 vesten aan en zat erbij als een lijk laugh :D laugh :D laugh :D
daarbij rook ik op een normaal avondje een half pakje peuken weg, dat was toen ookniet het geval wink ;)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
28-8-2008 23:38

Douwe schreef:

Watt-Xtra schreef:

Dus jouw opdrachtgever gaat voor je eigen gezondheid?? In dit geval spoor je niet helemaal, ben je geen workaholic meer maar eerder een dwangmatige werker... shut up :X

Niets werken, en jammer dan voor de opdrachtgever, maar dit is overmacht. Onverantwoordt trouwens als de opdrachtgever z'n iemand laat werken!! Gevaarlijk gewoon.
Als ik als enige rondloop voor een opdrachtgever, maakt mijn persoonlijke gezondheid niet uit.
THE SHOW MUST GO ON zelfs als dat betekend dat ik die ongezekerde overstap op 26 meter moet maken.
Zelfs met 90 graden koorts. Ik ben niet ziek! sneaky :V
Neuh dat gaat mij toch iets te ver. Met een griepje werken vind ik nog kunnen, dan presteer je immers toch al niet op volle kracht, maar een ongezekerde overstap? No fucking way. Zelfs niet als ik kerngezond ben.

Ik wil veel doen voor opdrachtgevers en collega's, maar er is een grens en vaak is die lichamelijk.
Vergeet niet te lachen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-11-2024
29-8-2008 00:09
Als je Douwe wel eens van dichtbij hebt meegemaakt, zou je hem zo geloven.

Het is een echte trusscowboy
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
29-8-2008 00:12
Is geen reden om ongezekerd over te stappen.

Als rigger zou je toch beter moeten weten..
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)