subs voor 50 tot 300 man
(50 reacties. Pagina 4 van 6)Moderator(s): Dré
Nick BakkerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2005 Laatste: 20-3-2017 Berichten: 95 | 9-8-2008 22:15 |
mannen, bedankt voor de tips. Misschien is schroeven overbodig, met het vreeswerk is de verbinding nog sterker. De kasten zijn wel super solide nu, erg sterk en massief. Gister avond met zn 2en alle gaatjes geplamuurd met 2k polyester, alles strak weggeschuurd. daarna alles gegrond, splinternieuw niks aan de hand. Baspijpen zie je niks meer van zometeen, ze zitten erg strak vast | |
we smelten de kazen! | |
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 10-8-2008 12:30 |
Wat wordt hier precies verstaan onder 'goede' lijm? Ik lees veel over bruislijm, dit wordt over het algemeen het meest gebruikt? Of zou bijvoorbeeld montagekit ook voldoen (heeft tevens de eigenschap vullend te zijn)? | |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 10-8-2008 13:33 |
Hallo, Dj pacific schreef: Wat wordt hier precies verstaan onder 'goede' lijm? Ik lees veel over bruislijm, dit wordt over het algemeen het meest gebruikt? Of zou bijvoorbeeld montagekit ook voldoen (heeft tevens de eigenschap vullend te zijn)?Goede lijmen zijn o.a. van Menken en Bison. De witte is niet vullend, de bruislijm echter wel. Beide kunnen gebruikt worden tijdens de bouw van bijvoorbeeld een sub. Ik zou altijd de bruislijm nemen, want op die manier heb je het meest kans op een luchtdichte verlijming. Ivo van dit forum zal je hier ongetwijfeld meer over kunnen vertellen. Montagekit is niet de lijm om een sub in elkaar te zetten, de kit is namelijk taai (zodat je de panelen nooit netjes op elkaar krijgt), geeft een zeer rommelig resultaat en is niet te schuren. De naden van de panelen blijven dan ook altijd een beetje werken, omdat de kit in meer of mindere mate flexibel blijft. Niet gebruiken dus... Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 10-8-2008 15:30 |
Bruislijm heeft nog een groot voordeel t.o.v. de normale "witte" houtlijm, namelijk dat deze wel watervast is. Voor veel PA toepassingen toch handig. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
Nick BakkerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2005 Laatste: 20-3-2017 Berichten: 95 | 10-8-2008 15:53 |
ik heb witte houtlijm gebruikt omdat alles strak op elkaar aansluit. De lijm is waterbestendig, staat groot op het etiket. Heb net alles voor de 2e keer in de grondverf gezet. Worden een stel strakke kasten. Warnex staat in bestelling bij Ivo. Ook het schuim aan de voorzijde. Kan niet wachten de kasten af te monteren grondverf | |
we smelten de kazen! | |
Ivo2Ex Lid Uit: Nederland Sinds: 14-7-2003 Laatste: 6-1-2010 Berichten: 693 | 10-8-2008 18:40 |
Zoals(ik)eerder vermeld in een aantal discusies, grondverf is niet nodig. Warnex hecht het best aan blank hout, als je warnex over andere verfsoorten en of andere materiale dan hout wil aanbrengen is er een speciale primer nodig. | |
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen. | |
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 11-8-2008 23:27 |
Webbie schreef: *knipBedankt voor je reactie. De lijm wordt inderdaad gebruikt om 2 subs in elkaar te lijmen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er al eens 2 heb gebouwd, echter toen in elkaar gelijmd met montagekit (ook niks gefreest of iets, gewoon hout op de kopse kant van het hout). Tevens is er destijds een flinke hand vol schroeven in gegaan. Dat wil ik nu dus anders aan pakken door alle kopse verbindingen in te frezen in de 'platte' zijden en het geheel te verlijmen. Zonder schroeven dus. Ik denk dat dat wel moet gaan lukken met bruislijm gr. Thomas | |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... | |
Dj merinosStandaard Lid Uit: België Sinds: 19-1-2005 Laatste: 22-8-2011 Berichten: 110 | 11-8-2008 23:50 |
Kopshout kun je eigenlijk heel moeilijk verlijmen. zeker voor grotere krachten raad ik dit af. en zeker met witte hout lijm. (maar dit is al vele malen besproken). voor de mensen die geregeld boxen maken zou ik graag eens aanraden om purocol te gebruiken van soudal. ik heb dit op mijn werk al schrijnwerker leren kennen. Het is een zeer sterke pu lijm sterker als de bekende gele bison lijm ed. hij is wel moeilijk te vinden, niet in de gewone winkel want hij behoort tot het professionele reeks. | |
Revolution Rental | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 12-8-2008 12:45 |
Soudal lijm is over het algemeen erg goede lijm. Wordt hier ook gebruikt, zowel de bruislijm als ook de standaard witte lijm. Bruislijm heeft als nadeel dat het keihard wordt, plus bijna niet te overschilderen is, bruist het dus aan de buitenkant dan moet je flink schuren! Toch gebruik ik zo nu en dan wel wat schroefjes, ook aan de buitenkant, plamuren is wel effe werk maar tijdens montage van de panelen toch wel erg makkelijk. Panelen worden gewoon strak op elkaar getrokken en kunnen niet verschuiven. De juiste plamuur en je ziet er na de tijd niets meer van. Plamuur altijd met een bultje, na de tijd vlakschuren. Laat de plamuur voldoende tijd om te drogen. De buitenkant gaat snel, echter moet ie binnen in ook effe drogen. Liever 2 maal plamuren als alles in een keer vullen. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
Nick BakkerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2005 Laatste: 20-3-2017 Berichten: 95 | 13-8-2008 17:15 |
inmiddels grilles binnen (70%doorlaat) en de voorkant zwart geschilderd. Ik zit alleen nog te wachten op de warnex en de foam's | |
we smelten de kazen! |