Forum > Zelfbouw Speakers

subs voor 50 tot 300 man

(50 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
8-7-2008 00:34
Vergeet niet dat Dap niet meer helemaal de Dap van vroeger is, ze hebben nu (vooral op het gebied van speakers én versterkers) gewoon goed spul wat ik denk ik als discotheek eigenaar (bijvoorbeeld) ook rustig durf neer te zetten.

Als je de limiter bedoelt van je versterker alleen; dat lijkt me niet voldoende. Ik zou zeker een goede losse processor kopen met voldoende instelmogelijkheden, zo ontkom je bij deze baskisten niet aan zaken als een lowcut e.d. en de meeste degelijke processors hebben ook een prima limiter aan boord.
Philip_JanssenStandaard Lid
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
8-7-2008 10:01
DAP moet je beoordelen per artikel, zoals je dat bij elk merk zou moeten doen. Als ik een DAP X-set tegenover een JBL JRX set zet, dan veegt DAP er de vloer mee aan. Is JBL dan een slecht merk? Nee, JBL is een gerenomeerd merk met heel veel leuke producten en een aantal welke ik persoonlijk liever zie branden dan hoor spelen. DAP idem dito: de X-serie is een keurige serie luidsprekers, echter vind ik de MC-serie leuker in de vuurkorf dan op een statiefje.

Mocht je eens in de buurt van Utrecht komen, dan wil ik je best een setje DAP X-15HL laten horen. Klinkt keurig en er is ook met weinig vermogen redelijk wat uit te halen. Wil je er echt alles uithalen, ruil dan je Palladium om voor een stevige DAP Vision (3500) versterker en je hebt echt wat leuks staan.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Nick BakkerStandaard Lid
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
8-7-2008 17:46
hmm klinkt ook interessant de X-15HL. Alleen ik zit met het probleem, 60kg per stuk en bij ons staat alles op een verdieping boven een auto, ca. op 1.6m hoogte. Ik zie mezelf niet in me eentje 4 kasten daar bovenop tillen.

even een beslissend antwoord, Als je 4 stuks Dap X-15HL tegen 4 beyma 18g50(kast van Dre) zet. Gaan ze dan even hard? welke gaan dieper? welke hebben meer druk?
we smelten de kazen!
Mr. EdieStandaard Lid
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
8-7-2008 17:57
Ik denk dat het verschil niet schrikbarend groot zal zijn, máár de Beyma's kan je natuurlijk wel alleen tillen (niet makkenlijk, maar het kan...) de X-15HL krijg je alleen NIET van zn plek, als je ze ook nog de trap op moet slepen is het helemaal niet te doen.

De X-15HL's zullen wel wat verder dragen, maar er zal niemand zijn die beide baskasten écht naast elkaar gezet heeft en een eerlijke vergelijking gemaakt heeft.

@Phillip; De JRX-reeks is gewoon leuk voor het geld, voor niet al teveel geld krijg je kasten die je niet kapot krijgt, snoeihard gaan én een merk speaker is, dus bij latere verkoop een hoger bedrag terug krijgt. De Dap MC is geen vergelijking waard, maar zelfs die doen wat je verwachten kan voor het geld.
9-7-2008 09:11

Mr. Edie schreef:

De JRX-reeks is gewoon leuk voor het geld, voor niet al teveel geld krijg je kasten die je niet kapot krijgt, snoeihard gaan én een merk speaker is, dus bij latere verkoop een hoger bedrag terug krijgt. De Dap MC is geen vergelijking waard, maar zelfs die doen wat je verwachten kan voor het geld.
Ik had het over de vergelijking met merken en niet zo zeer met types. De meeste mensen kennen de DAP MC-serie omdat deze lekker goedkoop is. Echter, de duurdere lijnen presteren vrij aardig. Om dat in contrast te zetten heb ik de JRX-lijn van JBL gebruikt: het geluid wat eruit komt is hard maar zeker niet aangenaam om naar te luisteren.
Wat ik alleen maar wil aangeven is dat "goede" merken ook matige/slechte series voeren en dat OEMs als DAP en Omnitronic ook wel eens leuk spul ertussen hebben zitten.
Overigens zitten de duurdere (SRX) series van JBL prima in elkaar, ook de subs. Ik weet niet of het boven budget van de topicstarter gaat, maar daar zou je eventueel ook naar kunnen kijken.

Nick Bakker schreef:

hmm klinkt ook interessant de X-15HL. Alleen ik zit met het probleem, 60kg per stuk en bij ons staat alles op een verdieping boven een auto, ca. op 1.6m hoogte. Ik zie mezelf niet in me eentje 4 kasten daar bovenop tillen.
De tilbaarheid van de kasten zal zowiezo een probleem worden bij de X-15HL en de Beyma kast. Beiden zijn vrij groot en zwaar. Wat dat betreft zou ik eerder kijken naar het voorgestelde EAW SB-150 kopietje. De EQ instellingen zwerven vast nog wel over internet of het forum (SiS..?). Ze zijn compact, licht en er komt best een bak geluid uit.

Wellicht dat Ivo nog een idee heeft voor een compacte en niet al te zware sub?
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
9-7-2008 18:09
de 18G50 van dré zou ik niet echt groot noemen (60 op 60 op 54) en zwaar ook niet echt schat iets rond de 30 kg, in men eentje stappel ik ze zelf makkelijk 3 hoog. Wel moet je bij deze kast er rekening me houden dat ze redelijk wat vermogen lusten, zelf gebruik ik er een ram audio BUX 5.0 voor en 2 ram audio DQL 7.0 . ik heb er nu 22 staan dus denk dat ik wel weet waarover ik mag spreken razz :p
Nick BakkerStandaard Lid
9-7-2008 18:40
oke ik ben er uit, 4x beyma 18g50 komen er aan
dat aangesloten op een vintage-3500. Simpele kisten om te bouwen, lekker vermogen.

vintage komt in een eigen case, 4HE
we smelten de kazen!
9-7-2008 18:46
Zijn leuke kasten: gefeliciteerd met je keuze! Post je nog even wat foto's als je ze af hebt?
Nick BakkerStandaard Lid
9-7-2008 18:57
zal ik in dit topic het hele process posten? en als ze ingezet worden razz :p

ik kan niet wachten te gaan bouwen en vooral te beluisteren
we smelten de kazen!
Nick BakkerStandaard Lid
13-7-2008 14:56
inmiddels heb ik 2x beyma 18g50 ontvangen. Erg indrukwekkend zo'n 18'' woofer als je 15" gewend bent.
De bouw van de kasten zullen even duren ivm vakantie. Ik wil ze alle 4 in een dag gebouwd hebben met z'n 2en.
Heb ook het ontwerp van Dré ontvangen.

Zaterdag heb ik een Dap vision 3500 opgehaald (nieuw). Wat een zwaar apparaat zeg! shut up :X
Gelijk gemonteerd in een 4He Dap case waar ie net in past.
we smelten de kazen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)