verdeeld licht ophangen?
(28 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
DJ BartjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-6-2006 Laatste: 5-11-2024 Berichten: 569 | 29-6-2008 11:28 |
roystraver schreef: kan t niet gewoon met spanbanden ofzo? | |
StekelvarkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-12-2003 Laatste: 2-8-2014 Berichten: 713 | 29-6-2008 12:34 |
roystraver schreef: maar hoe knoop je dat vast? touw? ijzerdraad? ti-rips? safety's?roystraver schreef: kan t niet gewoon met spanbanden ofzo? | |
exit night into LIGHT | |
SjoerdiejStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-2-2008 Laatste: 16-8-2018 Berichten: 176 | 29-6-2008 14:38 |
Huur een truss bij een verhuurbedrijf en ook gelijk wind-up's en vraagt om een belastingstabel dan moet het wel lukken. Sjoerd EDIT: Ik heb even snel iets getekend: Klik Dit is een prima oplossing parren kan je naar allebij de kanten van de zaal richten en moving heads hebben ook groot bereik. Statieven heb ik niet echt goed getekend maar dat spreekt voor zich. | |
HES Hog IPC | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 29-6-2008 16:04 |
zijkstra schreef: Klik | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
KlunzVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 390 | 29-6-2008 16:35 |
Gezien deze vraagstelling: roystraver schreef: dat is wel een idee!, maar hoe knoop je dat vast? touw? ijzerdraad? ti-rips? safety's?roystraver schreef: kan t niet gewoon met spanbanden ofzo? [citaat van zijkstra schreef:Huur een truss bij een verhuurbedrijf en ook gelijk wind-up's en vraagt om een belastingstabel dan moet het wel lukken. De meest gevaarlijke die je kan maken. Het wordt absoluut, maar dan ook heel absoluut geen stuk veiliger door ergens wat te gaan huren, als je geen idee hebt waar je het over hebt. Natuurlijk zijn er verhuurbedrijven die zonder blikken of blozen wat truss en een paar statieven verhuren. Misschien zelfs wel met belastingstabel Maar als je geen idee hebt waar je mee bezig bent zoals duidelijk blijkt uit de twee meest onzinnige opmerkingen die ik sinds lange tijd hier op dit forum lees. Dan heb je dus al helemaal geen idee dat je eerst (komt hij weer) moet wegen, dan de lengte van je truss moet gaan bepalen, daarna rekening houdende met de oppik/aanslagpunten met behulp van een tabel het juiste type/soort truss voor het door jou gewenste project gaat zoeken. Hier houd je natuurlijk ook nog even rekening met de vf die je moet toepassen, afhankelijk van hoekstukken enz. Daarna moet je natuurlijk nog even weten wat de door jou gevonden truss weegt. Dit optellen bij je eerdere resultaat, en dan pas kun je, weer met in achtneming van de juiste vf, bepalen wat voor statieven of takels je eventueel nodig hebt. Domweg wat huren en een papier er bij vragen wat je naar alle waarschijnlijkheid niet eens kunt intrepeteren, is het zelfde als net 2 dagen je rijbewijs hebben een auto huren, vragen of de papieren er bij zitten, en dan maar proberen of je in de spits van Almere naar Amsterdam ook volgas achteruit kunt rijden! Misschien kan het en lukt het. waarschijnlijk gaat er ergens iets fout Het enige serieuze wat ik deze persoon aan kan raden wegens zijn duidelijke gebrek aan kennis, is: Of het inhuren van die kennis (maar dat kost behalve materiaal nog meer €) Of een hoop vloerkruizen huren. Dan weet je tenminste zeker dat er niks omlaag komt En voor iedereen die nu weer denkt van het zal wel weer Bovenstaande manier geldt in princiepe al voor een t4 op een simpel statiefje. Eerst rekenen, dan plaatsen. klunz. | |
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread! | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 29-6-2008 17:42 |
maar iedere keer dat je een statiefje pakt voor ene t4 erop. ga je dan opnieuw bereken? jeb hebt toch 2 statieven gekocht waar je dat t4tje op kan plaatsen. (met alle juiste waardes etc) of zie ik nu iets doms over het hoofd? | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Philip_JanssenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-10-2003 Laatste: 9-3-2013 Berichten: 532 | 30-6-2008 09:41 |
1 T4tje met 4 parren kan op de meeste statieven prima, maar denk daarbij wel aan de nodige veiligheidsfactoren (vf=5 als er niemand in de buurt kan komen, vf=10 als er wel mensen in de buurt kunnen komen). Plus: ik zou een simpel 3 pootje met een lier niet graag midden in het publiek zetten. Als dat ding omdondert of als iemand aan die lier zit ben je de l*l. Het punt dat Klunz (en ik) wil maken is dat je altijd rekening moet houden met de veiligheid van jezelf, van anderen en van je apparatuur. Als je er geen verstand van hebt, moet je het dus niet doen. Trussing en lifting zijn dingen die je niet "even" doet. Er komt veel bij kijken en het laatste wat je wilt is dat er ergens een debiel z'n truss heeft vastgezet met Ty-wraps, zoals onze topicstarter min of meer van plan was. Wil je er serieus mee aan de gang, lees je dan heel goed in op het forum, volg seminars (staat ook ergens op het forum) en ga wat mij betreft experimenteren/oefenen in de achtertuin. | |
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is! | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 30-6-2008 10:07 |
Philip_Janssen schreef: 1 T4tje met 4 parren kan op de meeste statieven prima, maar denk daarbij wel aan de nodige veiligheidsfactoren (vf=5 als er niemand in de buurt kan komen, vf=10 als er wel mensen in de buurt kunnen komen). Plus: ik zou een simpel 3 pootje met een lier niet graag midden in het publiek zetten. Als dat ding omdondert of als iemand aan die lier zit ben je de l*l.echter een vraagje, vooor een musical (geen feest ofzo mensen zitten rustig in een zaal) wil ik aan de zijkanten een statief met t4 neer zetten welke veiligheids marge te gebruiken? vf=5 neem ik aan? of toch de vf=10 omdat er mensen in de buurt zijn, niet onder zitten. | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Philip_JanssenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-10-2003 Laatste: 9-3-2013 Berichten: 532 | 30-6-2008 11:46 |
Opzich zou vf=5 moeten voldoen in dat geval. Als je maar zorgt dat het goed stabiel staat en dat er niemand tegenaan kan lopen. | |
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is! | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 30-6-2008 15:11 |
Philip_Janssen schreef: Opzich zou vf=5 moeten voldoen in dat geval. Als je maar zorgt dat het goed stabiel staat en dat er niemand tegenaan kan lopen. | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen |