Wat kosten jullie nou?
(2883 reacties. Pagina 191 van 289)Moderator(s): Dré
DJ BartjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-6-2006 Laatste: 5-11-2024 Berichten: 569 | 24-6-2008 18:10 |
Tom schreef: DJ Bartje schreef: en volgens mij doet Tom het ook gewoon voor de lol. (correct me if I'm wrong..)Maar rijk ga je er zéker niet van worden.. (heb het hier over de hobby drive-in shows hé, voor de duidelijkheid) | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 24-6-2008 19:42 |
Maar waaneer doe je iets als hobby en waneer als broodwinning? bijvoorbeeld: je bent 17 jaar, zit op een middelbare school en wil wat bijverdienen 5 uur in de week werken bij de kaas boer levert je (ong)€3,00 het uur op dat is een maandloon van 163,65 (bruto minimum jeugloon voor 40 uur werken; in een maand) houd je netto ongeveer 122 euro over. als men dus voor ene feestje van 5 uur 50 euro vraagt, zit je dik boven het minimum loon. want omdat het je hobby is heb je de spullen toch al.. het is dus vrij moeilijk te zeggen wanneer men het voor de hobby doet en waneer voor broodwinning je kunt beter zeggen; een zichzelf betalende hobby. dit komt beter over bij je vrienden, die snappen dan zelf ook wel dat je die apparatuur moet kopen. en als het zichzelf betaald, dan is het ook allemaal niet zo duur :) Tom heeft vaak lol tijdens zijn werk maar heeft het drive-in gebeuren toch als een redelijk stuk van zijn broodwinning... ik hou meer van saucijzenboordjes ;) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 24-6-2008 19:51 |
Als je op school zit werk je natuurlijk niet voor je broodwinning.. | |
Light Image | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 24-6-2008 20:19 |
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 25-6-2008 10:40 dj-ozz schreef: Ok 50 euro is té weinig,Maar ik vindt dat 100-150 euro op een avond voor een echt pure hobby drive-in best kan. En ja dan stop er ook geld bij, maar dat is toch met alle hobby's zo? Maar zolang je maar niet rond dezelfde prijs blijft hangen, dan schroef je 1 keer in de zoveel tijd je tarieven op. Blijft staan dat wanneer er weinig binnen komt (lage inkomsten uit feesten en het geld wat een veelal jong iemand aan een hobby kwijt kan/wil) betekent dat er weinig geïnvesteerd kan worden, met dito show als gevolg. Nog steeds allemaal niks mis mee, leuk om te doen, en voor mij precies de reden dat ik niet ga lopen blèren dat zulke hobbyisten marktverziekers zijn. Mijn drive is altijd hobby geweest naast een baan in loondienst. Ik kwam er al snel achter dat een beetje sloopvaste, duurzame, goed functionerende en representatieve show een redelijk bakje met geld kostte. Om nog maar te zwijgen over het kapitaal dat ik in een legale collectie heb gestoken. Maar, ik ontdekte ook hoe snel investeringen zich terugverdienden, want ik kon meer vragen voor een showtje. En er is een tijd geweest dat ik het geld dat ik er uiteindelijk aan overhield érg goed kon gebruiken naast mijn schamel inkomentje, dus in weze essentieel voor beleg op het brood op mijn plank. En dat is inderdaad heel iets anders dan een bijbaantje naast school. Broodnwinning is er de huur van betalen, je ziektekostenverzekering, gaswaterlicht, avondeten etc. Ik had het misschien wel zonder gered, maar bepaald niet eenvoudig. | |
Dj-ozzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-1-2008 Laatste: 31-3-2012 Berichten: 123 | 24-6-2008 20:52 |
Ok goed, misschien wat verkeerde formulering. Broodwinning was nogal wat sterk uitgedrukt ja. Maar ik wil even verdedigen dat er ook mensen zijn die 100 euro voor hun show willen vragen. En iedereen heeft door zo zn redenen voor he. Jullie snappen wel wat ik bedoel | |
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor" | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 25-6-2008 01:02 |
YourLiVe schreef: Ik heb meer problemen met shows die een professioneel tarief rekenen maar wel amateuristische kwaliteit leveren, dat is pas slecht voor de markt.Lijkt mij juist een reden om jouw show te nemen. Martin. | |
kvm entertainment | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 25-6-2008 10:06 |
YourLiVe schreef: Ik onder anderen... maar ik heb geen problemen met hobby drive-in showtjes die voor 100 euro gaan draaien hoor. De meeste klanten snappen ook wel dat een flink verschil in prijs over het algemeen ook een flink verschil in kwaliteit betekent (apparatuur, ervaring enzovoorts). Ik heb meer problemen met shows die een professioneel tarief rekenen maar wel amateuristische kwaliteit leveren, dat is pas slecht voor de markt.Wat veel erger is, en in mijn ogen marktverziekers: Jongens die groeien en worden gevraagt voor de steeds grotere klussen waarmee zij helemaal geen ervaringen hebben, deze klussen aannemen tegen net kostprijs van inhuur en vervolgens de meest knutselachtige taferelen ontstaan. En dat zijn ook bandoptredens en tentfeesten met meerdere honderden bezoekers. Ik heb al vele constructies gezien welke absoluut erg onveilig waren... tot aan levensgevaarlijk aan toe. Dit zijn de marktverziekers. Als bedrijf zijnde incl. gekeurde spullen, de richtlijnen proberende te handhaven, is het gewoon niet te doen om hier tegen te concureren. Ik wens het niemand maar laat het toch eens heel goed mis gaan in deze branche.. dan zullen de regels worden aangescherpt en blijven vanzelf de jongens over die de zaken wel in orde hebben, wel verzekeringen betalen en denkt aan de veiligheid van mens en dier! Dat het eerst zover moet komen is vervelend maar helaas gaat het hier in NL niet anders. Ps: het is ook mijn broodwinning, (huur, verzekeringen-gas water licht en vriendin ..enz) Niet specifiek drive-in.. wel totale verhuur support enz | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 25-6-2008 10:43 |
YourLiVe schreef: Ik heb meer problemen met shows die een professioneel tarief rekenen maar wel amateuristische kwaliteit leveren, dat is pas slecht voor de markt.Een dj / drive-in show is nog steeds een opkomende branche. Heel veel mensen hebben geen idee wat ze zich bij een drive-in show voor moeten stellen, en denken dat een dj alleen house kan draaien. Als ze dan een slechte ervaring hebben met een dj wordt dat beeld bevestigd en zullen ze dus niet snel een dj voor een eigen feest inhuren. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 25-6-2008 22:21 |
YourLiVe schreef: Als iemand op een bruiloft is waar een waardeloze dj staat te draaien voor 400 euro zal diegene niet snel een dj meer inhuren voor zijn/haar feest.Bovendien wat ik een waardeloze DJ vind hoeft een ander nog niet te vinden. Een "slechte" band is ook niet slecht voor de markt. Veelal wil een bruidspaar vooraf eerst de band of disco zien. Aan de hand daarvan bepalen zij wat ze willen hebben. Martin. | |
kvm entertainment | |
TBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-5-2003 Laatste: 14-1-2018 Berichten: 463 | 3-7-2008 00:28 |
Wij vragen nu nog 225 euro per avond (of dagdeel), excl reiskostenvergoeding. Maar dat moet fors omhoog (is eigenlijk puur onkostenvergoeding nu), zeker met onze nieuwe, nog aan te schaffen lichtset. Punt is dat we stapje voor stapje duurder moeten (willen) worden ivm vaste klanten, die je niet ineens een fors duurdere rekening wilt presenteren. Korte schets apparatuur: - Stanmax tops + subs (evt w-bin Beyma indien nodig) - 3 x Crest 4001 - PC, virtual DJ, numark DMC2, Denon DN-2100f - Reloop RMX-40 BPM - Nu nog standalone lichtset, maar straks DMX met LED-parren, Winner scans etc. | |