Forum > Geluid

Mackie SRM 350

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SearchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2004
Laatste: 29-3-2005
18-3-2005 19:35
Ik zou graag wat meer horen over de nadelen van de Mackie waarover Luc het heeft..

Dat Mackie kwaliteit bied weet ik, ben alleen niet zeker of het op mijn kamertje ook goed zal klinken.. Iets wat bij studiomonitoren misschien wel zo zal zijn?

En Rutger, zoals ik al zei weet ik de SRM 350 staan voor 395€, binnen mijn budget dus!
LucStandaard Lid
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
18-3-2005 19:40
Ja mag PA nooit vergelijken met studio/hifi kastjes. Op alle vlakken verschillen ze van elkaar. Daarvan is natuurlijk de geluidskwaliteit (detaillering enz.) een groot punt, als mede de spl. max.

Ik zou in alle gevallen (zeker in jouw geval met een kamer van 3 bij 3) voor een setje monitors gaan, bijv. de behringers. Stereo en een prima klankbeeld (dat bewijs is er, zie reviews/topics enz.). Zo'n mackie is wellicht leuk voor dj-monitoring met klussen...
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Victor JuniorStandaard Lid
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
18-3-2005 19:42
Studiomonitoren zijn gemaakt om het geluid zo mooi en neutraal mogelijk weer te geven, speakers zoals die mackie zijn gemaakt om hoge SPL's te halen, mee te slepen en een zo mooi mogelijke klank weer te geven. Gezien je voor op je kamer geen hoge SPL´s nodig hebt en er ook niet mee sleept lijken studio monitors zoals bijvoorbeeld de behringer truth me een beter idee.
Waar zit de cut op dit apparaat?
SearchStandaard Lid
Sinds: 24-8-2004
Laatste: 29-3-2005
18-3-2005 19:49
Ok bedank iedereen, het zullen de behringers worden!
RemcopetersStandaard Lid
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
4-6-2008 11:50
kickje,

Nu we 3 jaar verder zijn denk ik dat er al wat meer ervaringen zijn met deze speaker. Ik sta op het punt om er 2 aan te schaffen. Heeft iemand toevallig nog voor of nadelen van deze speaker? Hoe doet deze speaker het tegenover z'n concurrenten in z'n prijsklasse (of zijn die er simpelweg niet?)

ben benieuwd!
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
4-6-2008 13:52

remcopeters schreef:

kickje,

Nu we 3 jaar verder zijn denk ik dat er al wat meer ervaringen zijn met deze speaker. Ik sta op het punt om er 2 aan te schaffen. Heeft iemand toevallig nog voor of nadelen van deze speaker? Hoe doet deze speaker het tegenover z'n concurrenten in z'n prijsklasse (of zijn die er simpelweg niet?)

ben benieuwd!
En nu wil het net lukken dat deze niet meer verkrijgbaar zou zijn (buiten misschien ergens een stockoverschot), en dat deze vervangen is door een nieuwe versie, de SRM350 v2. En omdat deze nieuwe versie gloednieuw is zullen er wellicht niet veel mensen iets over kunnen zeggen.

Ikzelf heb de oude versie van de SRM450 en ben er best tevreden mee, maar ik moet zeggen dat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb in die prijsklasse. Ik heb vooral hiervoor gekozen vanwege de mogelijkheden tot inhuur als ik extra nodig heb ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)