Forum > Licht

Lichttafel voor Ledpars en scans

(43 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
LuxusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2007
Laatste: 12-6-2008
Berichten: 6
8-5-2008 15:43
Hey iedereen,

Ik wil binnenkort een verlichtingsset gaan kopen voor een drive-in showtje. Ik heb al wat lampjes op het oog, maar de mixer blijft nog een moeilijk verhaal voor mij als beginner wat betreft licht.

Dit wil ik op de tafel aansluiten:

- 8 ledparren (elk 4 channels)
- 4 scans

Mijn oog is al gevallen op de Lightdesk Pro 136 van Showtec, maar vraag mij af of ik het Par gedeelte van die tafel ook voor ledparren kan gebruiken, of is deze voor normale parren bedoeld?

Welke tafels zouden er verder nog meer geschikt zijn naast de Lightdesk Pro 136 met een budget tot 300?

Alvast bedankt,

Grtz Luxus
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
8-5-2008 15:53
DMX = DMX, dus je kunt de 136 gewoon gebruiken voor LED-parren.

Nog mooier zou zijn een systeempje via de PC, maar dat zal al snel boven je budget uitkomen denk ik...
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
8-5-2008 16:05
Is 2x een scanmaster geen optie??

Mvg
AC
Omdat het kan
LuxusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2007
Laatste: 12-6-2008
Berichten: 6
8-5-2008 17:52
Sowieso ben ik niet op zoek naar een PC systeempje op dit moment. Ben niet in het bezit van een laptop, dus dat wordt sowieso een duur geintje dan. Bovendien lijkt een hardware lichtsturing me veel leuker, dan dat muisgeklik.

Verder komt het er dus op neer dat ik met een Scanmaster 3 het ook makkelijk red?
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
9-5-2008 08:57
Scanmaster 3 zal het ook doen.
Maar ik zou toch gaan voor de 136.
Simpele reden, op de 136 kun je je pars en scanners appart aansturen (dus ook elk een appart programma laten lopen).
Bij de scanmaster moet je je parren mee programmeren met je scans en verlies je al snel een stuk dynamiek in je show.
Het nadeel is wel dat je je pars per 4 moet hangen, want er zijn maar 8 par kanalen.
Nu in hoevere dat dat een probleem is hangt natuurlijk af van hoe je het wil gaan gebruiken.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
LuxusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2007
Laatste: 12-6-2008
Berichten: 6
9-5-2008 12:40
Ik heb nu een scanmaster besteld. Het niet apart kunnen aansturen van scans is wel minder idd, Maar dan zou ik in de toekomst altijd nog een tweede scanmaster aan kunnen schaffen, dan ben ik ook niet gek veel duurder uit als dat ik een pro 136 koop.
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
9-5-2008 12:47

Luxus schreef:

Ik heb nu een scanmaster besteld. Het niet apart kunnen aansturen van scans is wel minder idd, Maar dan zou ik in de toekomst altijd nog een tweede scanmaster aan kunnen schaffen, dan ben ik ook niet gek veel duurder uit als dat ik een pro 136 koop.
Met een 2de scanmaster heb je inderdaad meer mogelijkheden qua programeren.
De tweede hoeft niet perse een scanmaster 3 te zijn..
Scanmaster voldoet ook prima.
Voor ledparren is ook geen joystick/wieltjes nodig.

Mvg
AC
Omdat het kan
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
9-5-2008 14:41

Luxus schreef:

Ik heb nu een scanmaster besteld. Het niet apart kunnen aansturen van scans is wel minder idd, Maar dan zou ik in de toekomst altijd nog een tweede scanmaster aan kunnen schaffen, dan ben ik ook niet gek veel duurder uit als dat ik een pro 136 koop.
Daar heb je wel gelijk in, maar nu moet je wel 2 dmx lijntjes trekken ook.
Niet dat dit zo'n groot probleem is maar persoonlijk heb ik liever 1 tafel waar alles op zit.
Maar ieder zijn ding natuurlijk hé
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
9-5-2008 14:51

dj pyro schreef:

... op de 136 kun je je pars en scanners appart aansturen (dus ook elk een appart programma laten lopen).
Bij de scanmaster moet je je parren mee programmeren met je scans en verlies je al snel een stuk dynamiek in je show.
Het kan aan mij liggen maar is dat juist niet wat je wil als je een show programmeerd? Naar mijn idee moeten de kleuren van de parren toch wel afgestemd zijn op de scanners. Als je het aan mij vraagt zou ik dus juist kiezen voor een controler waarmee ik de parren en scanner juist wel gezamelijke programma's kan geven.
Cyberlights in the house :D
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
9-5-2008 15:10

dj pyro schreef:

Daar heb je wel gelijk in, maar nu moet je wel 2 dmx lijntjes trekken ook.
Niet dat dit zo'n groot probleem is maar persoonlijk heb ik liever 1 tafel waar alles op zit.
Maar ieder zijn ding natuurlijk hé
Wat dacht je van een merger razz :p
En in dit budget zijn er weinig sturingen die echt alles in 1 zijn
Voor alles in 1 ga je al richting een PC systeem

Mvg
AC
Omdat het kan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)