versterker of eindversterker
(14 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
Dj nightblasterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-3-2008 Laatste: 15-2-2012 Berichten: 27 | 16-4-2008 18:42 |
haha, ja oke je kan wel vanalles instellen, maar ik vind hifi algemeen niet zo goed:P. foutje zinsformulering:P | |
StijnSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-9-2007 Laatste: 26-2-2017 Berichten: 255 | 16-4-2008 21:02 |
dj nightblaster schreef: haha, ja oke je kan wel vanalles instellen, maar ik vind hifi algemeen niet zo goed:P. foutje zinsformulering:P | |
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???" | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 17-4-2008 07:50 |
StijnS schreef: dj nightblaster schreef: haha, ja oke je kan wel vanalles instellen, maar ik vind hifi algemeen niet zo goed:P. foutje zinsformulering:Palles maratnz, luxman bla bla bla maar wel cool ;) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 17-4-2008 10:08 |
kevinos91 schreef: Dat klopt niet helemaal, je kunt versterkers altijd doorlussen ( bijvoorbeeld 2 versterkers op 2 speakers ) dacht ik !Het grote verschil tussen een geintegreerde versterker en een losse eindversterker is de afwezigheid van een volumeregelaar op de laatste. Ook onzin, heel veel eindversterkers hebben wel degelijk een gain/volume regelaar, zowel in hifi als in pa.Verder zijn pa en hifi gewoon twee verschillende toepassingen. Er worden naar verschillende dingen gekeken. Groffe shifting: Bij hifi is het de bedoeling om een zo goed mogelijk geluid binnen een budget neer te zetten, bij pa is meer de bedoeling om zoveel moglijk geluid binnen een budget neer te zetten. Niet gezegt is dat er bij bijvoorbeeld pa geen goed geluid zou kunnen zijn | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
TCMCVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2003 Laatste: 21-12-2014 Berichten: 1193 | 17-4-2008 11:06 |
Tom schreef: Groffe shifting:Bij hifi is het de bedoeling om een zo goed mogelijk geluid binnen een budget neer te zetten, bij pa is meer de bedoeling om zoveel moglijk geluid binnen een budget neer te zetten. Niet gezegt is dat er bij bijvoorbeeld pa geen goed geluid zou kunnen zijn Vele PA sets hebben toch ook erge Hifi trekjes tegenwoordig. De kunst is alleen om in het hele luistergebied een goed geluid te hebben, en daar wordt m.i. door de vele B-merk fabrikanten te weinig rekening mee gehouden. Bij de betere merken zit dat vaak wel goed. Ook belangrijke is om voldoende basdruk te hebben. Vergeleken met Hifi betekent dit dat je vaak 12 dB meer in het sub bereik (30 - 120 Hz) hebt, terwijl het bij Hifi meestal tussen 0 en +6 dB ligt. TCMC | |