Forum > Geluid

Sennheiser Freeport 2 handzenders 1 ontvanger

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DjdeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 12
13-4-2008 20:03
Is het mogelijk om 2 handzenders(op de zelfde freq.) van de freeport te gebruiken op 1 freeport ontvanger?? Ik denk dat het niet kan maar kan het nergenst vinden.

Kan iemand dit vertellen??
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
13-4-2008 20:56
Staat volgens mij in de handleiding, dacht dat het niet kon.
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
14-4-2008 21:31
twee zenders die elk tegelijk op de zelfde frequentie zenden werkt niet.
De een drukt de andere weg.
Meestal wint de geen die het dichste bij is, en als je pech hebt hoor je een hoop geruis en gesis.
Waarom zou je het willen?
Mensen gaan dan toch alleen maar door elkaar praten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
15-4-2008 12:46

djdee schreef:

Is het mogelijk om 2 handzenders(op de zelfde freq.) van de freeport te gebruiken op 1 freeport ontvanger?? Ik denk dat het niet kan maar kan het nergenst vinden.

Kan iemand dit vertellen??
Dit is perfect mogelijk, zolang je ze niet samen gebruikt ;)

Bijvoorbeeld, je doet bandoptredens... Artiest X gebruikt handheld 1 en artiest Y gebruikt handheld 2. Als artiest X gedaan heeft en de mic heeft uitgeschakeld, kan artiest y met de andere handheld beginnen zingen. Je gebruikt zo maar 1 kanaal op de menger, en 1 ontvanger... Maar ik zie er persoonlijk het nut niet van in.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
15-4-2008 14:38
hij weet vaak niet eens hoe dat moet en zet hem op een ander kanaal, of de mute aan laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
15-4-2008 16:22
Ja, inderdaad, vandaar dat ik er dus het nut niet van inzie... Maar het is een mogelijkheid.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
16-4-2008 20:46

AMX_Pete schreef:

Kan niet.
Andersom wel, 1 zender met 2 of meer ontvangers.
Inderdaad. Ik heb hier over ook nog ergens een topic lopen..
Afgelopen zaterdag nog op deze manier gedaan.
Zet je er dan een tweede zender bij aan dan is het een en al gepiep, gekraak etc.

Beetje nutteloos. Gewoon 2 complete sets ieder apart. Je hebt zeker nog een tweede zender over van een defecte set ofzo?

(Off- topic: om deze rede zenden radio stations met landelijke dekking ook uit met Of 1 zware zender of meerdere zenderlokaties die net een paar MHz verschoven liggen. Zo zit bijv Sky Radio ook op verschillende frequenties. De meeste moderne auto radio's vergelijken de verschillende ontvangsten aan de hand van de mee gezonden RDS en selecteren daaruit de beste. Je hoort m dan ook wel eens erven verspringen als je op de rand van verschillende frequentie gebieden zit)
DjdeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 12
17-4-2008 09:22
Okee. Dat is duidelijk. Het leek me al onmogelijk maar denk vraag het toch even.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
15-2-2011 12:38
Gezien dit hier het meest aanleunde bij mijn vraag, plaats ik het hierbij dus:

Ik heb gisteren bij New-Line een freeport 35E besteld (en al de overschrijving geregeld! razz :p )

(Gebruik: wat ik ervan verwacht: een speech, een amateur-zanger(es), dj, ...)

Nu was ik vanochtend nog even op de site van Sennheiser aan het rondkijken en stelde vast dat ze 3 Freeport-modellen hebben: de handsfree micr, de dasspeld micro en de gitaarzender.
Ik stelde ook vast dat de receiver in alle gevallen dezelfde was (SKM 3).

Vandaar enkele vraagjes die mij oprezen:
- Zitten deze 3 modellen allen op dezelfde 4 frequenties, m.a.w. kan ik - als ik bijvoorbeeld een bodypack (SK 2) aanschaf dezelfde receiver gebruiken ipv de handheld micro? (Natuurlijk niet allebei te samen)
- Is dit (gitaar)bodypack (SK 2) ook volledig hetzelfde als dat van de dasspeldmicro (SK 2 + ME 2-2)?
- Kan je die afzonderlijke items (bodypack en dasspeldmicro) dan afzonderlijk ook kopen?

Lijkt mij handig om zo polyvalent mogelijk te zijn (als het allemaal aanvaardbaar is in prijs natuurlijk) om bv. ook een bodypack met micro te hebben. Ik heb nog een andere draadloze micro en dan kan je bijvoorbeeld een zanger met gitaar volledig draadloos opsturen happy :)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-2-2011 13:53

Timothy schreef:

Vandaar enkele vraagjes die mij oprezen:
- Zitten deze 3 modellen allen op dezelfde 4 frequenties, m.a.w. kan ik - als ik bijvoorbeeld een bodypack (SK 2) aanschaf dezelfde receiver gebruiken ipv de handheld micro? (Natuurlijk niet allebei te samen)
Als ze allemaal dezelfde frequentiecodes hebben (en in Nederland is dat volgens mij het geval) dan wel. Zie ook de handleiding
- Is dit (gitaar)bodypack (SK 2) ook volledig hetzelfde als dat van de dasspeldmicro (SK 2 + ME 2-2)?
Ja. Ingangsimpedantie wordt ingesteld met een schuifschakelaar in het bodypack (zie ook handleiding).
- Kan je die afzonderlijke items (bodypack en dasspeldmicro) dan afzonderlijk ook kopen?
Nee, helaas. Volgens Sennheiser (want deze vraag is al gesteld bij het uitkomen van de reeks) zou in dat geval een onderdeel net zo duur worden als een volledige set. Wie weet verandert dat nog in de toekomst (maar vooralsnog staan ze niet in de super dikke en uitgebreide prijslijst vermeld).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)