Forum > Algemeen Forum

Goede afsluitbare koffer

(27 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
ThijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 11-4-2008
Berichten: 18
28-3-2008 20:08
Ik ben opzoek naar een handzame aflsuitbare flightcase koffer.

Deze koffer komt een eind in de buurt:

www.new-line.nl/v/13144

Echter is het zo dat iedereen deze sleuteltjes wel ergens heeft liggen en de koffer dus zo open is gemaakt.

Ik zo graag een koffer als deze:

www.new-line.nl/v/14747

hebben maar dan met goed afsluitbare mini vlindersloten.

Ik zou koffer 1 eventueel aan willen passen met vlindersloten weke een sleutel hebben, een hangslot is echt geen optie.

De koffer moet handelbaar zijn en sloten moeten niet "even" open gewipt kunnen worden, enig geweld, wat dus zichbaar zal zijn zou een betere optie zijn.

Wat zijn mijn opties voor een dergelijke handelbare koffer ?
Ik ben ik !
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
28-3-2008 22:50
Zelf een net slot op maken?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
28-3-2008 22:54
Waarom is het zo belangrijk dat de koffer heel stevig op slot te draaien is? Als iemand er echt in wil zijn zal hij eerder de koffer stelen dan hem ter plekke open te maken.
Ik heb zelf een case zonder merk waarop verzonken vlindersloten zitten die met en hangslot dicht kunnen. Dat lijkt me even handig als vlindersloten met slot als je per sé een afsluitbare koffer wil.
En Gaan!!!
ThijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 11-4-2008
Berichten: 18
29-3-2008 00:50

dj smilfit schreef:

Waarom is het zo belangrijk dat de koffer heel stevig op slot te draaien is? Als iemand er echt in wil zijn zal hij eerder de koffer stelen dan hem ter plekke open te maken.
Ik heb zelf een case zonder merk waarop verzonken vlindersloten zitten die met en hangslot dicht kunnen. Dat lijkt me even handig als vlindersloten met slot als je per sé een afsluitbare koffer wil.
De reden waarom ik dat zou willen doet er niet toe. er kan een verhuur apparaat in zitten welke geen daglicht hoeft te zien.

Slot er zelf op maken, prima, hangslot is echt geen optie, en kleine vlindersloten met goede sleutels zijn er niet mijn inziens.
Ik ben ik !
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
29-3-2008 01:05
Als je aan onbreekbaar (bijna) wilt denken, denk eens aan een Peli-case.
Ze hebben ook afsluitbare modelen, het is niet goedkoop!

Pelican Cases link
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
29-3-2008 08:27

Thijs schreef:

De reden waarom ik dat zou willen doet er niet toe. er kan een verhuur apparaat in zitten welke geen daglicht hoeft te zien.

Slot er zelf op maken, prima, hangslot is echt geen optie, en kleine vlindersloten met goede sleutels zijn er niet mijn inziens.
Dan zou ik overwegen van zelf de case van mijn dromen te maken, en toch ook wat ventilatie te voorzien.
En Gaan!!!
ThijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 11-4-2008
Berichten: 18
29-3-2008 12:07

dj smilfit schreef:

Thijs schreef:

De reden waarom ik dat zou willen doet er niet toe. er kan een verhuur apparaat in zitten welke geen daglicht hoeft te zien.

Slot er zelf op maken, prima, hangslot is echt geen optie, en kleine vlindersloten met goede sleutels zijn er niet mijn inziens.
Dan zou ik overwegen van zelf de case van mijn dromen te maken, en toch ook wat ventilatie te voorzien.
Dromen ? Moet gewoon productief zijn, ik ben die leeftijd ontgroeid ;)
Ik ben ik !
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
29-3-2008 17:14
Oké dan is het toch heel simpel, mail een flightcase boer en je hebt je case over een weekje op de mat staan. Dan zie ik hier totaal geen probleem!
ThijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 11-4-2008
Berichten: 18
29-3-2008 17:39

joepjuh7 schreef:

Oké dan is het toch heel simpel, mail een flightcase boer en je hebt je case over een weekje op de mat staan. Dan zie ik hier totaal geen probleem!
Het euvel is dat ik dezelfde cases nodig heb en exact als leverbare fabriekscases.

Niemand, ook new-line niet, zit blijkbaar te wachten om hier sloten in te monteren.

Als ik zo'n case moet laten maken kost hij minimaal al 8x zoveel en dat is kostentechnisch niet slim.

Wordt er in de PA wereld niet gerekend ;)
Ik ben ik !
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
29-3-2008 18:15
Nee ben zo dom als een ezel, als ik een productieve kist nodig heb en zelf geen zin heb om een kist te bouwen bel ik de flightcase boer. Als je wel zin en tijd hebt om een fabrieksflightcase aan te passen is het waarschijnlijk slimmer zelfs iets inelkaar te bakken. Fabriekscases zijn overigens meestal wel makkelijk open te buigen/gooien, of vallen bij zeer intensief (waar ik in dit geval van uit ga) uit elkaar.

Anders is er altijd nog de magische site waar men een koffer compleet voorgezaagd kan laten leveren, en zelf alleen nog maar alles in elkaar hoeft te poppen, is altijd nog goedkoper als de flightcase boer, kun je er lekker veel popnagels inschieten inplaats van de 4 in die koffer die jij aangaf.

Edit, Een kist is hier altijd berekend op de waarde van het te vervoeren apparaat, lite-8 en lite-12 sturingen zitten hier gewoon in dap kistjes, omdat het apparaat niet goedkoper moet worden als het kistje. Een Midas venice'je zit daarintegen wel weer in een nette flightcase custom made! Weet dus niet wat er in jou kist komt te zitten maar een apparaat wat niet gezien mag worden acht ik als duur zijnde, daar doe je dus een fatsoenlijke kist omheen die het apparaat maximaal beschermd.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)