Forum > Licht

Welke moving head voor tour set?

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-3-2008 16:09
Met 8 Ypocs en een aantal parren (8 fourbarren (300W 56 Rood/Oranje) (waarvan 6 tegen) was het niets gedaan.. Ga er maar even vanuit dat het 'goed gebruikt' werd.. Open wit, geel & en lichtblauw gaat dan nog maar rood/blauw kun je vergeten.

Ja, een krypton/entour geeft absoluut meer licht... Heb ze naast elkaar gehad.

En alle verhuurbedrijven weer wel.. Dat zijn dan bands die een paar headjes meenemen (prijs/mate van betrouwbaarheid/verhuurmogelijkheid aan merkengeile klanten) zijn dingen die meewegen.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
16-3-2008 16:56

KVM schreef:

Allemaal afhankelijk van "hoe" je kan inkopen.
Vreemd genoeg zie ik bij veel bands met eigen apparatuur vrijwel geen Martin.
....misschien toch niet zo vreemd......

Martin.
Helemaal niet vreemd, t mag gewoon niks kosten in dat soort gevallen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
16-3-2008 17:04
De oude mac 250 geven minder licht dan de GLP Ypoc dit hebben wij getest.

Mocht je voor de Y pocs gaan let er dan wel op dat je de nieuwe versie koopt.
Deze hebben namelijk beter kappen.
De oude type's bij ons op het bedrijf zitten namelijk vrij snel vol met stof.
De nieuwe type's worden maar een aantal keer per jaar schoon gemaakt.

Laatst zijn er hier nog een aantal Ypocs occasions bij gekomen via een ander bedrijf.
Zijn in perfecte staat en ik weet dat hij er nog 12 heeft staan. (tussen de 40/100 gedraaid)
Mocht je intresse hebben stuur maar even een mail.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-3-2008 19:24

CyberDance schreef:

Helemaal niet vreemd, t mag gewoon niks kosten in dat soort gevallen.
Het is en blijft een rekensom. Naar mijn idee heeft het niets te maken met "het mag niks kosten". "Slechts" 35/60 optredens... met te dure heads moet er geld bij.

Dat (grote)verhuurbedrijven wel met Martin draaien is niet vreemd.
Die koppen draaien op jaarbasis vaker, bovendien praat je meestal over andere aantallen.

Martin.
kvm entertainment
BjornskiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2008
Laatste: 9-6-2008
Berichten: 3
17-3-2008 17:12
Bedankt voor al jullie reacties! Zeer verhelderend! happy :)

De futurlights zijn inmiddels afgevallen. Dit zijn qua features wel hele gave heads, maar ik heb ook niet veel en vooral negatieve berichten over deze heads gehoord.

Mac 250 Krypton of Entour is simpelweg te duur. Voor de prijs van 1 Mac koop ik twee Ypocs.
Ook de Robe 250 AT gaat toch wel iets boven budget.

Ik heb een aantal keer gewerkt met (oude) Ypoc 250's. Daar was ik erg tevreden over, alleen qua kleuren / gobo's wat beperkt.

Vanwege de features en lage prijs lijkt de Explorer Pro het meest interessant. Een kennis heeft die dingen in de verhuur, dus ik ga ze binnenkort ook even uitproberen. Als je ervaring hebt met deze heads (en dan vooral de betrouwbaarheid ervan), laat dan ff wat horen.
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
17-3-2008 22:17
Wat betreft de explorer pro kan ik het volgende zeggen:

Heb er noodgedwongen een feestje mee moeten doen, dit ter zijde. Eigenlijk heb ik altijd Coef kopjes bij me, maar ik moet zeggen dat ik wel verrast was door de explorer kopjes. De lichtopbrengst is netjes te noemen, qua snelheid doen ze het goed. De gobo's zijn niet heel erg bijzonder, maar voldoen prima. Wat denk ik belangrijk is, misschien dat andere forumbewoners ervaring hebben, hoe houden deze kopjes zich op de lange termijn. Want laten we duidelijk zijn, het prijsje is gunstig. Maar ja goedkoop is (soms) ook duurkoop.
Mr. Jameson...
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
17-3-2008 22:37
Bedrijf waar ik werkte hadden we 8 explorer 250pro koppen. Opzich zeer netjes voor het geld. We hadden echter 1 maandagmorgen model, welke om de zoveel tijd gebreken vertoonde, telkens weer van andere aard. De andere 7 leverden geen problemen op. Leuk is dat de kop beschikt over 2 gobowielen waardoor je leuk kunt combineren. Output is ook netjes te noemen. Een klus gedaan met mac250 kryptons en de explorer koppen, de explorer koppen kwam een klein beetje minder licht uit, maar zeker niet opvallend minder.
Hmm, vind net op youtube filmpje van dat feest klik. Het gaat om de koppen achter de dj booth, in de halve cirkel en op de hoeken van de booth. De koppen hingen aan een zero88 Fatfrog
Waar zit de cut op dit apparaat?
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
18-3-2008 17:10
Is de tweede head van links kapot ofzo? Valt me op dat die niet aanstaat.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
18-3-2008 17:16
Dat was de maandagmorgenhead inderdaad, begaf het wederom voor de klus shut up :X .
Waar zit de cut op dit apparaat?
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
18-3-2008 23:40
Steeds wisselende problemen wijzen soms op een mainboard probleem.

De rest is aan jou.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)