Forum > Newbie Forum

Behringer UCA-202 U-CONTROL

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-2-2008 12:15

Dré schreef:

Zet de latency van de kaart wat hoger (indien mogelijk) zodat de kaart een grotere buffer kan gebruiken. Voor normaal afspelen is latency niet boeiend (en dus is er ook geen enkele reden een extreem lage latency te kiezen). Als je de latency niet kunt instellen dan kun je overwegen een standaard ASIO driver te gebruiken. Daarnaast is er een kans dat de kaart zelf amper een hardwarematige buffer heeft (en dan houdt het gewoon op onder het mom van "goedkoop is duurkoop").
Buffer-instellingen heeft hij niet (valt niet eens onder consumer, eerder onder My-first-toy-spul). Heeft de UCA-202 een beetje een eigen hardwarematig buffer? Dan is dat wellicht het proberen waard. Reviews zien er goed uit en 't zou gaan om het afspelen van geluid bij lasershows (dus ook ingeprikt in een PA). Of kan ik dan beter een stapje hoger gaan?
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-2-2008 10:55
Ik heb zelf een tijd een UCA-202 thuis gebruikt omdat ik groundloop problemen had met de laptop z'n eigen uitgang. Ik had wel eens last van storingen in het geluid (maar dat werd vooral veroorzaakt doordat het systeem toen nogal met zichzelf overhoop lag (buggy videodrivers en zo) EN bij het weergeven van video je niet een al te grote latency in de audio kunt gebruiken omdat audio en video dan niet meer synchroon lopen ;-)

Bij het weergeven van audio heb ik op m'n mediacenter GEEN problemen gehad met de UCA-202.

Ik roep al tijden dat ik eigenlijk geen ECHT slechte geluidskaarten meer tegenkom (maar volgens mij heb jij er toch nog een gevonden ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-2-2008 11:05

Dré schreef:

Ik roep al tijden dat ik eigenlijk geen ECHT slechte geluidskaarten meer tegenkom (maar volgens mij heb jij er toch nog een gevonden ;-)
Ik zal 'm eens aan m'n laptop hangen en dezelfde dingen proberen, als dat hetzelfde resultaat heeft kan dit kaartje terug naar de winkel en koop ik een UCA of misschien een stapje hoger (en yes, dat is puur om de naam - ze kijken je zo raar aan als je in een Midas Verona wilt inprikken met je Behringer geluidskaart).
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-2-2008 20:08
Tja... Zo lang mensen blijven horen met hun hersens en met hun ogen zul je dat soort dingen wel houden... Zou toch fijn zijn als voor de verandering de oren eens gebruikt werden voor dit doel (want voor zover ik weet zijn dat juist de zintuigen die daarvoor zijn ontworpen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KittyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2008
Laatste: 28-2-2008
Berichten: 1
28-2-2008 04:48
hey, kan ik deze interface gebruiken om met men platenspelers timecode vinyl te draaien? volgens de info dat Ik vind moet je en asiosoundcard hebben met 2 stereoinputs en 2 outputs .als ik al In bezit ben van de juiste software en timecode vinyls zou dit hier dan bij lukken.Of weet iemand een soundcard niet te duur waar ik dit mee zou kunnen doen.zou graag een final scratch kopen maar omwille dat ik en auto ook gekocht heb zit ik nu wat krap bij kas Mvg kitty
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
28-2-2008 11:41

kitty schreef:

hey, kan ik deze interface gebruiken om met men platenspelers timecode vinyl te draaien? volgens de info dat Ik vind moet je en asiosoundcard hebben met 2 stereoinputs en 2 outputs .als ik al In bezit ben van de juiste software en timecode vinyls zou dit hier dan bij lukken.Of weet iemand een soundcard niet te duur waar ik dit mee zou kunnen doen.zou graag een final scratch kopen maar omwille dat ik en auto ook gekocht heb zit ik nu wat krap bij kas Mvg kitty
De behringer is 1x stereo in, 1x stereo uit. Als je dan wilt mixen moet je twee van die dingen nemen, op voorwaarde dat jouw software met twee kaartjes tegelijk kan werken.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
12-3-2008 23:08

JeroenVDV schreef:

Dré schreef:

Ik roep al tijden dat ik eigenlijk geen ECHT slechte geluidskaarten meer tegenkom (maar volgens mij heb jij er toch nog een gevonden ;-)
Ik zal 'm eens aan m'n laptop hangen en dezelfde dingen proberen, als dat hetzelfde resultaat heeft kan dit kaartje terug naar de winkel en koop ik een UCA of misschien een stapje hoger (en yes, dat is puur om de naam - ze kijken je zo raar aan als je in een Midas Verona wilt inprikken met je Behringer geluidskaart).
Ik maak al jaren gebruik van een usb kaartje van een paar tientjes. Als ik mijn pc zwaar belast heb ik totaal geen problemen met kraken of haperen van muziek. Enige probleem wat ik er de afgelopen jaren mee gehad heb is slecht contact van USb-kabel naar het kaartje. Dit is opgelost door een ander kabeltje te pakken.

Waarschijnlijk heb je gewoon pech met je kaartje gehad.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)