Forum > Newbie Forum

Behringer UCA-202 U-CONTROL

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Funky robotStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-5-2005
Laatste: 14-7-2007
Berichten: 3
25-8-2006 22:16
Hello,

Ik heb via de webshop de Behringer UCA-202 U-CONTROL gekocht met de bedoeling hiermee mijn vinyl collectie te digitaliseren.

Ik krijg het product echter niet aan de praat. Toch niet wat betreft het opnemen op pc. Ik heb via behringer.com reeds de driver gedownload, maar nog steeds krijg ik nergens een signaal op de pc. De handleiding biedt ook geen hulp (ik begrijp al de termen mss niet goed???). Iemand die ervaring heeft met dergelijke producten?

Bedankt!
Funky robotStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-5-2005
Laatste: 14-7-2007
Berichten: 3
26-8-2006 00:57
Ik heb het ondertussen kunnen oplossen met wat gepruts aan de windows instellingen.. Op het eerste zicht een goed product alleen had de handleiding toch een pak beter gekund laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-8-2006 12:34
Vreemd dat ik dat nu pas hoor (terwijl er al absurd veel van verkocht zijn). Mogelijkheden:

1. Al die andere personen hebben het apparaat in de kast gedonderd en gebruiken het nooit (geloof ik niet zo in).

OF

2. Je hebt de handleiding wellicht niet zo goed doorgelezen als je zelf denkt (klinkt eerlijk gezegd aannemelijker ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjnickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 2-5-2018
Berichten: 12
28-8-2006 16:13
na enig zoek werk: Handleiding in het nederlands

gevonden op Behringer.com

sneaky :V
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-8-2006 17:15
Zoekwerk niet nodig.

1. Zit bij het apparaat.
2. Staat nota bene in de webshop bij het product vermeld.

...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjnickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 2-5-2018
Berichten: 12
28-8-2006 20:33
klopt hij staat op internet, das dom van me.

Ik durf de baas niet aan te vallen maar hij zit niet bij het apparaat zelf, shut up :X (ik heb hem zelf namelijk ook)
wel in het engels, maar sommige mensen kunnen niet zo geweldig engels..

[edit: laat ik het beter zeggen, de handigste versie zit niet bij het apparaat in begrepen laugh :D ]
Funky robotStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-5-2005
Laatste: 14-7-2007
Berichten: 3
29-8-2006 02:41

Dré schreef:

Vreemd dat ik dat nu pas hoor (terwijl er al absurd veel van verkocht zijn). Mogelijkheden:

1. Al die andere personen hebben het apparaat in de kast gedonderd en gebruiken het nooit (geloof ik niet zo in).

OF

2. Je hebt de handleiding wellicht niet zo goed doorgelezen als je zelf denkt (klinkt eerlijk gezegd aannemelijker ;-)
Wat heb ik nu aan dergelijke reactie? Niets toch? Het komt alleen maar denigrerend over, al kan het ook de Nederlandse directheid zijn waarmee deze Belg last heeft...

Natuurlijk heb ik de handleiding doorgenomen, anders zou ik de vraag niet op het forum stellen. En ja, mijn Engels is zéker goed genoeg.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-8-2006 10:09

funky robot schreef:

Wat heb ik nu aan dergelijke reactie? Niets toch? Het komt alleen maar denigrerend over, al kan het ook de Nederlandse directheid zijn waarmee deze Belg last heeft...
In eerste instantie gaf je aan een probleem te hebben. Kort daarop gaf je aan het probleem opgelost te hebben MAAR je hebt daarbij niet vermeld wat de oplossing was. Hierdoor kan dit topic dus helaas niet behulpzaam zijn voor anderen die een soortgelijk probleem tegenkomen (en da's best jammer aangezien het WEL een van de doelen is van een forum).

Verder: Van de verkochte items (en dat zijn er best veel (niet zo gek als je ziet wat het ding kost)) is er (voor zover mij bekend) nog niemand geweest die een probleem had bij het installeren (en er zitten zelfs Opa's en Oma's tussen de eigenaren van de UCA-202 ;-)

Ik vind het dan nogal ver gaan om zo maar te zeggen dat de handleiding slecht is, temeer daar je niet vermeld hebt WAT er precies slecht is aan de handleiding.

Dus:

1. Wat heb je precies gedaan om je probleem op te lossen?

2. Wat is er precies slecht aan de bijgeleverde handleiding?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-2-2008 11:56
Ik kaap even dit topic. Heb een el-cheapo USB geluidskaartje (20 euro, Trust, 5.1) voor simpelweg muziek weergeven op een PC waar ik geen extra PCI-kaarten in kan stoppen. Leuk idee, werkt prima, tot je een USB-stick in een andere USB-poort stopt, of intensief aan de gang gaat met de harddisk, of met de onboard-videokaart. Kortom, de kaart werkt leuk tot je iets met je PC gaat doen (en die PC is niet gekocht als MP3-speler, ik wil er wel wat mee kunnen doen). Dan begint het gekraak, het geglitch, kortom, de kaart gaat helemaal over z'n nek en er is amper muziek te luisteren.

Kan dit liggen aan het goedkope simpele kaartje, of ga ik dit ook met een willekeurige andere USB audio kaart hebben omdat het aan m'n systeem ligt?
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-2-2008 12:12
Zet de latency van de kaart wat hoger (indien mogelijk) zodat de kaart een grotere buffer kan gebruiken. Voor normaal afspelen is latency niet boeiend (en dus is er ook geen enkele reden een extreem lage latency te kiezen). Als je de latency niet kunt instellen dan kun je overwegen een standaard ASIO driver te gebruiken. Daarnaast is er een kans dat de kaart zelf amper een hardwarematige buffer heeft (en dan houdt het gewoon op onder het mom van "goedkoop is duurkoop").
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)