Forum > Newbie Forum

prijs voor vinyl

(104 reacties. Pagina 5 van 11)
Moderator(s): Dré
DtaleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2003
Laatste: 16-1-2004
Berichten: 2
25-7-2003 16:29
das waar er zijn maar weinig sites die dat doen, ben ik de naam toch kwijt..shit.
Thuis maar ff kijken, zit nu op mijn werk wink ;)

maar online waar kopen de mensen dan het meest?
(zoals ik al zei ik kom vaker in winkels..)
Never underestimate the predictability of stupidity...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
25-7-2003 16:31
ik koop het altijd bij www.recess.nl maar soms in een muziek winkel want bij mij in de stad zit geen vinyl shop sad :( angry bij dancegrooves is het zo: dat wel bijna elk nummer op de site staat maar niet op voorraad, bij recess is het altijd op voorraad tenzij uitverkocht.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-7-2003 16:36

dtale schreef:

das waar er zijn maar weinig sites die dat doen, ben ik de naam toch kwijt..shit.
Thuis maar ff kijken, zit nu op mijn werk wink ;)

Aha, dus je riep 3 minuten maar nu ben je toch ff de naam kwijt van de desbetreffende site? wink ;)
maar online waar kopen de mensen dan het meest?
(zoals ik al zei ik kom vaker in winkels..)
Ik denk dat de bekentste sites Dancegrooves, Hard to find Records, Only djs, Juno en Recess Records zijn.

Ik denk dus dat er daar voornamelijk gekocht wordt. Trouwens, platenshop.nl is ook wel een goeie site, alleen met sommige dingen iets duurder.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
27-7-2003 22:30
Wij hebben hier in alkmaar een CD winkel die er naast een aantal vinyltjes verkoopt. Verder is er hier helemaal NIX. Ik ben dus genootzaakt om of elke keer naar A'dam te gaan of om ze bij het internet te kopen. Ik haal mijn platen van www.only-djs.com .
Makkelijk want je kan de plaat al helemaal beluisteren(mits je realplayer hebt). Dat dancegrooves vind ik niks. Ze spoelen zelf door en welk remix het nou is is me ook niet duidelijk. Het bestellen gaat ongeveer net als op new-line. En je hebt het na 3/4 dagen binnen. happy :)
Ik begin nu ongeveer(heb mijn gear compleet) met platen te kopen. Ik denk dat ik er zo'n 10 per maand koop als max. Meer heeft het budget niet laugh :D .
En met 16 jaar draai je niet in discotheken(aangezien de toegang meestal 18+ is).
Dus buiten me baantje komt er niets binnen.

De opmerking van als mijn vinyl meer dan 10,50 kost koop ik hem niet is wel de meest DOMSTE opmerking die ik ooit gehoord heb. Als er een week 2 vette tracks uit komen de een van 13 en de ander van 14,50 maar je WEET gewoon dat het hits zijn of classics worden dan ben je dom als je ze niet koopt. Je moet wel een max instellen wat je gaat besteden per maand. Ga je er een maandje 4 euro over ga je de maand daarna proberen een net niet goeie plaat maar niet te kopen.(Zo doe ik het dan).

Het verhaal met de verzendkosten. Als je op www.only-djs.com kijkt dan zie je dat de prijs van de vinyls ongeveer rond de 7/8/9 euro zit. De verzendkosten zijn ongeveer 10 euro. Als jij 2 platen van 7 euro koopt. 2 van 8 en een van 9 zit je INC. verzend kosten nog maar op € 49 dat is dus €9,20 per plaat. Hoe meer je koopt hoe hoger je voordeel dus. laugh :D

MVG,
DJ-Ipkiss
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
27-7-2003 23:43
Wij hebben een tijd gehad dat we € 200,- per maand uitgaven aan muziek shocked 8O
Nu koop ik af en toe een verzamel cd wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
28-7-2003 10:45

Tom schreef:

Wij hebben een tijd gehad dat we € 200,- per maand uitgaven aan muziek shocked 8O
Nu koop ik af en toe een verzamel cd wink ;)
Maar jij hoefd de top 40 niet bij te houden omdat je geen scholen/jongeren meer doet.
Je hebt al de gouwe ouwe natuurlijk al binnen. Ook vinyl DJ's zullen dat bedrag wel per maand uitgeven aan platen. happy :)
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
28-7-2003 12:19

DJ-Ipkiss schreef:

Tom schreef:

Wij hebben een tijd gehad dat we € 200,- per maand uitgaven aan muziek shocked 8O
Ook vinyl DJ's zullen dat bedrag wel per maand uitgeven aan platen. happy :)
Per week zelfs sad :( **snif**

Online koop ik niet, gewoon omdat het interessanter is een band op te bouwen met je vinylshop. Dan krijg je al snel iets extra's in de vorm van korting of van gratis promo's en zo. Ook gaat die persoon dan al sneller eens een "specialleke" aan de kant leggen. Ik herinner me zo Summerjam die ik al een week vroeger liggen had dan de meeste andere DJ's, believe me: zoiets komt je naam ten goede happy :)

Ik kijk ook niet naar de prijs van een vinyl. Meestal luister ik er naar en klikt het, dan komt hij op het hoopje "kopen" terecht. Klikt het niet, dan luister ik verder en probeer me in te beelden in welke set hij zou kunnen gedraaid worden en hoe het publiek erop zou reageren. Lijkt het me wel wat, dan gaat hij mee naar huis, anders terug de bak in!
Pas als ik écht twijfel of het zin heeft om dat nummer te kopen, check ik de prijs even en laat ik me hierdoor leiden... maar das dan enkel maar als ik twijfel!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
15-2-2004 19:37
Hallo,

Ik heb een gemini cdj 20 en ben van plan een american audio psx te kopen.....(dan heb ik dus 2 cd spelers wink ;) )Daarna wil ik eiglijk 2xq30 gaan kopen.....Als ik alles heb wat ik hier opnoem dan ben ik denk ik 14 jaar
Mijn inkomen is dan rond de 20,-(los van de optredens van onze drive in happy :) )...hoeveel raden jullie dan aan om per maand aan vinyl uit te geven?, of is het beter om te wachten met de q30's en m'n geld in cd's te steken omdat ik toch niet genoeg geld heb voor vinyl???
*Quukske*
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
15-2-2004 20:22

DSalembier schreef:

Online koop ik niet, gewoon omdat het interessanter is een band op te bouwen met je vinylshop. Dan krijg je al snel iets extra's in de vorm van korting of van gratis promo's en zo. Ook gaat die persoon dan al sneller eens een "specialleke" aan de kant leggen. Ik herinner me zo Summerjam die ik al een week vroeger liggen had dan de meeste andere DJ's, believe me: zoiets komt je naam ten goede happy :)
Een week vind ik nog niet eens zo speciaal , als het nu eens om maanden ging wink ;)
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
15-2-2004 20:26

Patrick van Vugt schreef:

Hallo,

Ik heb een gemini cdj 20 en ben van plan een american audio psx te kopen.....(dan heb ik dus 2 cd spelers wink ;) )Daarna wil ik eiglijk 2xq30 gaan kopen.....Als ik alles heb wat ik hier opnoem dan ben ik denk ik 14 jaar
Mijn inkomen is dan rond de 20,-(los van de optredens van onze drive in happy :) )...hoeveel raden jullie dan aan om per maand aan vinyl uit te geven?, of is het beter om te wachten met de q30's en m'n geld in cd's te steken omdat ik toch niet genoeg geld heb voor vinyl???
helaas zijn dat 2 platen in de platenzaak, ik zou nog ff wachten totdat of je meer geld te besteden hebt of dat je echt zeker weet dat je met platen wilt gaan draaien.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)