2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900
(172 reacties. Pagina 10 van 18)Moderator(s): Dré
MartyndegraafStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-9-2003 Laatste: 23-10-2023 Berichten: 159 | 28-12-2007 20:11 |
Gewoon voldoende overhead nemen in je voeding. Vergeet niet dat de klant de lokatie bepaald en zolang daar niet genoeg vermogen ter beschikking is kun je bijv. de aggeregaat en dergelijke kosten (diesel/kabels/verdelers) gewoon doorbereken. Vooraf heel duidelijk zijn in dit soort zaken voordat de opdracht geplaats wordt. Als argument geef ik altijd aan dat wij voor kwaliteit gaan, niet alleen voor maar zeker ook achter de schermen. Laat die mensen maar eens indenken wat er allemaal voort kan komen uit een ondeugdelijke stroomvoorziening. Vaak begrijpen ze het dan wel en draaien ze bij. Als je maar duidelijk en open bent tegenover de klant. En het gebeurt overal hoor. Laats een opening gehad van een pand. Compleet met catering en verzorging door de Arjan van Dijk-groep. Deze vroegen vriendelijk of er 125kVA ter beschikking was. Zo niet, hoppa dikke aggeregaat achter de tent en een regel extra op de factuur | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 6-1-2008 13:02 |
hallo, omdat ik niet ene nieuw topic wou openen en dit topic ook over aggregraten gaat had ik een vraag; hoe kan ik zien of deze aggregraat gestabiliseerd is of niet. er komt het volgende op: dap p1200 soundlap sp6 (2X300W) daarnaast ene laptop en een klein mengpaneeltje voor een microfoon er extra bij. (draadloos) met vr groet martin | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Marc EbbersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2005 Laatste: 17-1-2023 Berichten: 598 | 6-1-2008 16:11 |
watje schreef: hallo,omdat ik niet ene nieuw topic wou openen en dit topic ook over aggregraten gaat had ik een vraag; hoe kan ik zien of deze aggregraat gestabiliseerd is of niet. er komt het volgende op: dap p1200 soundlap sp6 (2X300W) daarnaast ene laptop en een klein mengpaneeltje voor een microfoon er extra bij. (draadloos) met vr groet martin Ik heb inmiddels een 7,5 kw aggregaat gehuurd, ik weet niet 100% zeker of hij gestabbiliseerd is. Maar er komt alleen een t amp 2400 op te hangen. | |
Focus on the customer and the rest will follow. | |
WsxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-9-2006 Laatste: 24-1-2012 Berichten: 73 | 6-1-2008 21:16 |
Voor jullie beiden dus watje en marc ebbers kan ik jullie vertellen dat ze NIET gestabbiliseerd zijn. Stabilisatie van Aggregaten begint pas vanaf plus minus 70kva. @ Watje jou aggregaat is wel heel licht zoals je ziet levert hij maar 3.2 kw. continu. Even kijken wat je p1200 vraagt. Zou met een laptop wel uitkijken weet niet of die goed bestand zijn tegen verschillen in spanning. Staat me iets van bij van niet maar durf dit niet met zekerheid te zeggen. | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 7-1-2008 07:45 |
hallo, maar zoveel is nergens voor nodig, het is op een carnavals wagen.. dus is misschien een stabilisator een idee? of is er een andere mogelijkheid om dit op een zo veilig mogelijke manier te doen? over de laptop, zat ik inderdaad ook aan te denken, ik denk dat dit een extra accu word gezien er geen andere mogelijkheid is. of misschien toch aantal verschillende mp3 spelers. dat kan natuurlijk ook. (ik wil geen cd/dvd spelers gebruiken omdat de kans groot is dat ze op een wagen gaan overslaan) in afwachting op andwoord, met vriendelijke groet martin (en NU kom ik te laat op school ) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
WsxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-9-2006 Laatste: 24-1-2012 Berichten: 73 | 7-1-2008 20:10 |
Een losse stabilisator is helaas geen oplossing die zijn er niet. Enige advies wat ik je kan geven en wat ook al vermeld is hier, is overhead zoveel mogelijk. Ik werk al een jaar of 8 met aggregaten zonder stabilisator en bij ons is er nooit een probleem geweest. Paar simpele regels. 1. Aggregaat levert volgens het boekje 6kva doe dat keer 0.8 en je weet hoeveel watt hij plus minus constant kan geven. 2. Max. verbruik van de apparaten tellen. En dan altijd nog iets over houden. 3. Licht en geluid op aparte aggregaten zetten. Wij hebben er 1 voor het licht en compressor en rookmachine. En dan 2 voor de muziek. ( afhankelijk van hoeveel geluid je hebt natuurlijk) 4. Misschien ten overvloede maar aggregaat eerst even 10 min. warm laten draaien en dan 1 voor 1 de versterkers inschakelen. 5. Kom NIET zonder benzine te staan want dan gaat ie stotteren en dus pieken en dalen. Sommige mensen zetten ook wel eens een bouwlampje van 250w erbij zodat die de pieken een beetje opvangt. Hoop dat je hier wat mee kan. Het is geen 100% garantie maar als je deze regels aanhoud dan is de kans klein dat er iets mis gaat. Wat betreft je laptop wij werken zelf met discmans en die zijn nog nooit overgeslagen. Wel gaan wij dit jaar waarschijnlijk met een mp3 stick werken. Enige nadeel hiervan vind ik dat je met batterijen werkt terwijl een discman altijd een adapter heeft en dus zonder batterij kan spelen. ( Tenzij jij een mp3 stick weet met adapter dan houd ik me aanbevolen ) | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 7-1-2008 21:16 |
neem een ipod, met oplader? dan is hij met adapter... of is dat te makkelijk gedacht? zolang de mp3 speler maar een interne accu heeft. en geen batterij lijkt het mij geen probleem... | |
WsxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-9-2006 Laatste: 24-1-2012 Berichten: 73 | 7-1-2008 21:18 |
Ipod is een beetje prijzig voor 4 dagen carnaval per jaar. Waar het om gaat is dat je mp3 speler met interne batterij wel eens op is. En dan heb je toch een probleem als dat midden in de optocht gebeurt. En er is bijna geen mp3 speler te vinden met een netstroomadapter en als die er wel bij zit dan staat er in de gebruiksaanwijzing dat je hem niet mag gebruiken als hij aan de lader zit. Heb er een gevonden met een vrij lange gebruikstijd en een losse adapter die je erbij kan kopen. Weet alleen niet of je hem kan gebruiken als die aan de adapter zit. | |
KiebusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-10-2007 Laatste: 3-4-2014 Berichten: 154 | 8-1-2008 15:50 |
Aan alle mensen: Ikzelf gebruik met de carnaval altijd een 2.7 kva aggregaat, met daarop een p1200, verschillende lichtdingetjes, 2 x dvd speler, mengpaneel en een tostieapparaat. Dit werkt gewoon perfect en nog nooit problemen gehad. Hier zit een 20 liter tank op, waarmee je makkelijk een hele dag kunt draaien. Allemaal dat 'gediscusieer' over wel of niet stabiliseren enz, is naar mijn idee (en ervaringen) helemaal niet nodig. (Natuurlijk is dit wel beter, maar gewoon niet noodzakelijk). Laptop op aggregaat gaat ook prima, zit toch een trafo tussen. Mijn ervaring met dvd spelers is ook perfect. Als je hier gewoon mp3 cd's op afspeeld, gaan ze vanzelf bufferen, en dus kunnen ze niet overslaan. (En dan praat ik over dvd spelers van 30E ps) Maar ook gewone cd's hebben hier weinig last van in dvd spelers. | |
Alles uit, behalve het licht! | |
Haas2Standaard Lid Uit: België Sinds: 5-1-2007 Laatste: 23-11-2013 Berichten: 107 | 10-1-2008 22:54 |
wsx schreef: Wat betreft je laptop wij werken zelf met discmans en die zijn nog nooit overgeslagen. Wel gaan wij dit jaar waarschijnlijk met een mp3 stick werken. Enige nadeel hiervan vind ik dat je met batterijen werkt terwijl een discman altijd een adapter heeft en dus zonder batterij kan spelen. ( Tenzij jij een mp3 stick weet met adapter dan houd ik me aanbevolen )Er zijn adapters met een usb uitgang (zoek maar even in google, ik zie er al 1 voor €7,95) Goedkoper kan ook als je al een usb hub hebt staan waar een adapter aan zit. Op deze manier laad ik mijn ipod op 's nachts, anders moet de hele pc draaien. edit: ik had 2 jaar geleden ook een usb-mp3-speler waarmee dit ging, denk dat dit ding toen €40 koste, en die werkte ook zonder batterij vanuit de usb hub. Helaas heb ik deze omzeep geholpen door er zéér veel bestanden op te laden, sindsdien is zelfs formatteren geen optie meer. | |
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse |