Forum > Off-Zone

Hoe klant gegevens verwerken?

(37 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 11-11-2024
Berichten: 387
21-12-2007 08:22
Goedendag,

Het is kerst, dit is het drukste jaar bij ons. Maar zoals ik al had verwacht raken de klant gegevens op een berg, en gaan er verkeerde informatie naar de klant toe. Vorige jaar zelfs naar een feest geweest was op de 30e kom ik daarna aan, niemand aan wezig. Was het feest een maand later op de 30e.

En ik kom er vanacht (toen ik in bed lag) achter dat ik nog (3 weken geleden) een bevesteging van een feestje moest sturen naar de klant.

Wat gebruiken jullie, hoe gebruiken jullie, of wat doen jullie om alles bij elkaar te houden en nooit iets vergeet. en zeker niet naar het verkeerde feest moet gaan.

Ik hoor van jullie.

Kristian
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
Berichten: 9490
21-12-2007 10:08
Wel een gehoord van een agenda?
En een Database?
Nog een goeie tip: altijd meteen doen wat je niet hoeft uit te stellen.
En anders: maak notities!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
21-12-2007 10:47
Komt ie dan: Alexion Relatie Manager

Klein CRM systeem, gratis voor de eerste user licentie en je kan er prima klantgevens, offertes en facturen in bij houden. Eerste keer is even pielen om het zo te krijgen zoals je het hebben wil, maar vervolgens wil je niet meer zonder. Zit ook een koppeling in met office en outlook, zo kan je met 1 druk op de knop een orderbevestiging sturen naar een klant, je kan werken met verschillende projecten, je uren bij houden en ga zo maar door.

Nee, ik heb geen aandelen maar ik ben er enorm tevreden over
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
21-12-2007 10:52
Dit is wel een leuk stukje software, ook om financieel de zaken op een rijtje te hebben.
Focus on the customer and the rest will follow.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
21-12-2007 14:23
RMSPlanning samen met een online intranet-systeem.
Werkt wel aardig alhoewel RMS25 toch nog regelmatig ergernis is. Daarom nu druk de plannen aan het uitwerken voor een volledig custom systeem (php/mysql) met alles erop en eraan.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
21-12-2007 14:25
Gewoon heel simpel een Access database, maar wel 1tje met alle mogelijke toeters en bellen en dat zijn er best veel. Prima overzicht voor mij en ook simpel facturen ed uitprinten.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-12-2007 14:29
Ik heb het een hele tijd in Office gedaan. Gewoon een kwestie van je administratie op orde hebben.

Ik heb alle contracten (gewoon word documenten) in 1 (windows) map, en alle facturen (ook word documenten) in 1 map. Alles netjes invoeren in de agenda van outlook, en de klant ook in het adresboek opslaan. Vervolgens kun je de contracten en facturen opslaan bij je contactpersoon in het adresboek, en die contactpersoon kun je weer koppelen aan je agenda. Lekker alles bij elkaar. Natuurlijk ook even alle contracten en facturen afdrukken en in ordnertjes, en regelmatig controleren of alles wat in de ordner zit ook in de agenda staat en vice versa.

Sindskort is het aantal opties en boekingen een beetje teveel geworden om het op die manier te blijven doen dus heb ik Artwin aangeschaft, een plannings en beetje CRM systeem speciaal voor artiestenbureaus. Maar dat is een pakket van meer dan 3000 euro...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJ-XLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 148
21-12-2007 15:56
Ik heb een eigen geprogrammeerd klantensysteem! Werkt wel handig, en precies zoals ik het wil hebben.
Is nu nog in beta fase, maar nu heb ik vakantie en hoop ik hem voor nieuwjaar af te hebben ;-).
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
21-12-2007 16:30

dj krissie schreef:

Het is kerst, dit is het drukste jaar bij ons. Maar zoals ik al had verwacht raken de klant gegevens op een berg, en gaan er verkeerde informatie naar de klant toe. Vorige jaar zelfs naar een feest geweest was op de 30e kom ik daarna aan, niemand aan wezig. Was het feest een maand later op de 30e.
Niet om het één of ander, maar elk zichzelf respecterend 'bedrijf' heeft dit toch wel redelijk op orde. Hoe wil je ooit tegen je klant verkopen dat je een maand te vroeg op z'n stoep staat? Welk beeld laat dat achter van je bedrijf?
Een bedrijf runnen is niet zo simpel als het lijkt (zeker als je in een groeifase zit)!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
21-12-2007 16:48
Ach ja,
zo werd ik afgelopen maand gebeld wanneer ik de huurauto op kwam halen. Had het autoverhuur-bedrijf zich ook een maandje vergist. (contact was ook nog per mail verlopen, dus zeker geen fout van mijn kant).
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)