Forum > Geluid

Geluid op carnavalswagen

(54 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
HeatsideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 164
5-12-2007 17:14
Geluid op een carnavalswagen dient eigenlijk om je creatie net dat beetje extra te geven. Eigenlijk is het mooiste je muziek af te stemmen op het thema van je creatie. Dit doen wij zelf echter ook niet meer, we zorgen dat we een mooie wagen hebben met carnavals/feestmuziek en we houden altijd in gedachte dat het leuk over moet komen en zeker niet irritant mag zijn voor het kijkende publiek.
Naar voren gericht staan 2 JBL TR225 kasten naar achteren gericht staan 2 panasonic ramsa (12"+1")kastjes en aan iedere zijkant 3 zelfbouwkastjes met oude Fane disco80 speakers. het zijn gewoon allemaal fullrange kastjes en hebben daarom ook geen baskasten die lomp ver dragen. Het geluid is in een straal van zon 40 meter gewoon goed te horen in de optocht. andere verenigingen hebben dus helemaal geen last van ons.
Ook hier heeft wel eens een wagen met erg veel geluid gereden (nexo toppen en de bassen waren 'l acoustics kopiën) maar hier is meer commentaar dan positieve reacties op geweest.
Ik denk dat het er om gaat dat je veel plezier beleefd aan je wagen, of dat nou een platte kar is waar je op je gemak van je biertje kan geniete met erg veel geluid of een wagen waar je bijna een half jaar aan hebt gewerkt.
Alaaf!!
't komt goed
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
5-12-2007 17:34
Het fenomeen van stamp-wagens kennen we hier ook. Zeg maar 4 dorpsgemeenten waarvan er 1 een limiet heeft van 80dB(A) welk streng wordt nageleefd, de andere hebben officieel 90dB(A), maar daar wordt nooit iets van gezegd als je met 120dB met pieken richting 135dB op de meter rondrijdt. shocked 8O Moet wel bekennen dat alle mensen op die wagen dan ook met oordoppen rondsjouwen, dus het is ook wel een beetje show... sneaky :V Moet zelf zeggen dat het echt heel hard gaat en best lekker klinkt, maar wel wat lastig voor de rest van de optocht die lastig hoorbaar is. razz :p
Bier, Billen, Borsten en Beats!
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
5-12-2007 18:30

JeroenVDV schreef:

Lekker nuttig.. ik zou het op rookdozen, blinders, ACL/Open wit parren, strobo's (idd Atomics) en washlights houden (de rest zie je niks van overdag)..
Die lichtstoet is hoogstwaarschijnlijk s`avonds sneaky :V
Meh me lêpke!!!
Dj masaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2006
Laatste: 5-1-2009
Berichten: 8
5-12-2007 23:22
versterkers op generators zeer slechte ervaringen mee gehad. veel mensen nemen een te lichte generator. waardoor hoge tonen weg vallen als er een flinke bas komt. een generator gaat enorm tekeer in zijn hz gebied en zijn voltage. waardoor een versterker nog al eens een goeie opdonder kan krijgen. dus even een goeie tip voor mensen die hiervan wel gebruik maken. pak de max consumptie van de versterkers en doe dit maal 3 dan kan je hier weinig last van krijgen

of pak net als ons een generator met condensators er in die vangen dit probleem op
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
5-12-2007 23:28

dj masa schreef:

versterkers op generators zeer slechte ervaringen mee gehad. veel mensen nemen een te lichte generator. waardoor hoge tonen weg vallen als er een flinke bas komt. een generator gaat enorm tekeer in zijn hz gebied en zijn voltage. waardoor een versterker nog al eens een goeie opdonder kan krijgen. dus even een goeie tip voor mensen die hiervan wel gebruik maken. pak de max consumptie van de versterkers en doe dit maal 3 dan kan je hier weinig last van krijgen

of pak net als ons een generator met condensators er in die vangen dit probleem op
Kijk, dit is nog eens advies waar we iets aan hebben razz :p
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
5-12-2007 23:37

dj masa schreef:

of pak net als ons een generator met condensators er in die vangen dit probleem op
Condensators in een AC generator?
Kun je hier de werking van uitleggen?
brabantse nachten zijn lang
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
6-12-2007 00:41
Met alle respect, maar ik heb een heel stuk (uitleg) geschreven over de werking van generators in het newbe forum. (Ook in combi met condensators) (Weet even niet uit mijn hoofd welk topic het is, maar het is niet erg oud, ging ook over geluid op een wagen als ik me niet vergis). Kijk hier eens naar.

Opgenomen vermogen van de versterker, maal 3. Ja dan zit je altijd goed natuurlijk, maar tevens ook onzinnig.....

Punt blijft wel, ik blijf het onzinnig vinden van die wagens die gewoon meerijden voor hun muziek hoeveelheid. Gelukkig hebben wij hier in Roermond (Limburg) hier maar van 1 wagen last van (tot zo ver). Dat is de wagen van een 'discotheek' uit Echt. Dit heeft ook gewoon echt niets meer met de vastelaovend te maken.... Een oplegger vol met geluid en lekkere wijven..... (Lekkere wijven vind ik natuurlijk niet zo erg.... laugh :D razz :p )

Voor de rest, elke wagen kan en mag zijn eigen geluid hebben, maar het moet een toevoeging hebben, geen hoofdmoot.

Terug on topic, met een gewoon redelijk tot goed setje, heb je aan 4 keer top, met min 2 keer sub, tot 4 keer sub, meer dan voldoende. En daar heb je ECHT GEEN 20 kva bij nodig...... angry
Alles uit, behalve het licht!
Dj masaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2006
Laatste: 5-1-2009
Berichten: 8
6-12-2007 15:00
de werking weet ik niet precies
maar die generator die wij hebben komt uit een ziekenhuis en is speciaal voor spanings gevoelige apratuur
zijn regel kast is bijna 2x zo groot als de generator zelf echt een onding
maar het werkt echt schitterend
WsxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2006
Laatste: 24-1-2012
Berichten: 73
6-12-2007 17:17
Oftewel een gestabiliseerd aggregaat. Is voor de gemiddelde carnavalsgroep niet te doen omdat de meest aggregaten pas vanaf 70kva gestabiliseerd zijn. En die zijn over het algemeen vrij prijzig.

hier een link van Boels.

vanaf pagina 153

https://www.boels.nl/Sites/Files/0000001991_H09_Energie%20en%20verlichting_2007_NL.pdf

Prijs is 235 euro voor een week maar dat is exc de BTW exc verzekering exc verdelerkast exc borg a minimaal 500 euro.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-12-2007 17:18
exc. brandstof.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)