Forum > Licht

live concerten en mooie licht shows

(57 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
ArjenHStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 9-2-2006
Laatste: 7-1-2014
Berichten: 11
5-12-2007 17:06

DeMennooos schreef:


Pulse is niet zozeer de verplichte kost als je iets wil doen in het wereldje, maar Spinal Tap. En dan niet alleen de quotes leren, maar ook snappen sneaky :V
''This one goes to eleven!'' laugh :D
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
5-12-2007 19:01

dj Jasper schreef:

De turn it on again tour, is nog niet zolang afgelopen. Als het goed is, is de dvd van het concert in Rome te koop.
De CD is al verkrijgbaar, de DVD kun je echt nog vergeten sad :( als je hem weet te bemachtigen mag je mij een mailtje sturen.
Vooral het nummer I Can't Dance hadden ze heel mooi gedaan met de video-wall.
Wat dacht je van home by the sea en Dominowink ;)
brabantse nachten zijn lang
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
5-12-2007 20:36
Geen echte concerten maar ik vind het wel vermelden waard: de shows van de misteryland-reeks door de jaren heen, vette lichtshows en spetterende vuurwerkshows. En er zijn meerdere feesten van ID&T het vermelden waard.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
5-12-2007 21:43
volgens mij slaat dit topic wel aan,
en daarnaast is het inderdaad mischien handig dat als je een show zegt er even een link bijzet naar bijvoorbeeld youtube dat we hem meteen kunnen bekijken zodat iedereen welke show en vooral welk deel van de show jij bedoeld,

om nog een show in het topic te gooien,
underworld-live moscow
https://www.youtube.com/watch?v=RCD2z7vmMmE&feature=related
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-12-2007 22:15
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 5-12-2007 22:26

TNT schreef:

Vooral het nummer I Can't Dance hadden ze heel mooi gedaan met de video-wall.
Wat te denken van Phil Collins met de tambourijn?
Op de achtergrond het filmpje van jaren geleden, en op de voorgrond Phil Collins die duidelijk ziet zien dat hij na al die jaren het "trucje" nog steeds volledig onder controle had.

Een Video wall is gewoon "hot", en bij velen zie ik een zeer goed en doordacht plan.
Wat te denken bij Paul de leeuw Symphonica in Rosso waar Rene Klein "live" meezingt met het orkest? Of Elvis die nog steeds optreed met zijn eigen orkest?

TNT schreef:

de DVD kun je echt nog vergeten sad :( als je hem weet te bemachtigen mag je mij een mailtje sturen.
Voor zover ik weet is er nog geen DVD, maar ja al zou die al uit zijn zal het toch niet echt het "amsterdam" gevoel geven.

Ik heb de first farwell tour van Phil Collins (Ik meen opnames uit frankrijk), en op een of andere manier is het toch anders.
Wat wel grappig is, is het aparte filmpje, waar hij alle mensen voorsteld ...en jawel ..Nederlandse lichtnichten.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
5-12-2007 22:20
Hallo Martin,

Die René Klein was toch die jongen die zwaar ziek een duet heeft gezongen jaren geleden met Paul de Leeuw?
En vrij kort daarna is overleden?

Familie van de meiden van Loïs Lane?

Was zelfs een hit, toch?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-12-2007 22:28

Webbie schreef:

Die René Klein was toch die jongen die zwaar ziek een duet heeft gezongen jaren geleden met Paul de Leeuw?
En vrij kort daarna is overleden?
Inderdaad, hit: Mr Blue.
Een klein mager/tenger ventje met petje zittend in een grote stoel.
René Klijn
[edit] zie overigens net dat je de achternaam met een lange ij schrijft.

Martin.
kvm entertainment
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
5-12-2007 23:17

KVM schreef:

Voor zover ik weet is er nog geen DVD, maar ja al zou die al uit zijn zal het toch niet echt het "amsterdam" gevoel geven.
Gelukkig niet sneaky :V de akoestiek in die Arena is ronduit bagger.
Heb de The First Farewell tour van phil ook bijgewoond (waar de sound ook slecht was), en uiteraard de dvd gekocht(toevallig deze week nog van zitten te genieten wink ;)) .
Van de dvd geniet ik zeker zo hard, maar idd wel anders.
Bij Genesis heb ik meer van de licht/beeld-show genoten dan van de muziek, terwijl Genesis toch een van me grootste favorieten zijn, er was van de muziek gewoon geen donder te verstaan.
Dit soort concerten moeten gewoon openlucht,liever in de regen dan slecht geluid.
Het best geluid wat ik ervaren heb was in 1989 bij pink-floyd in nijmegen (openlucht)
brabantse nachten zijn lang
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-12-2007 23:40

TNT schreef:

Gelukkig niet sneaky :V de akoestiek in die Arena is ronduit bagger.
Heb de The First Farewell tour van phil ook bijgewoond (waar de sound ook slecht was.
Waarschijnlijk afhankelijk van waar jij zat of stond.

Naar mijn idee was bij beide concerten het geluid goed te noemen. (misschien zou je het een tandje harder willen hebben, maar dat is gelukkig bij vele concerten/bands "not done")
Totaal anders dan bij de Toppers waar men duidelijk wel klaagde. Zowel het concert van phil Collins als Genesis hadden ook een andere geluids opstelling. Toppers/Froger werken vanuit het midden van de Arena.

Martin.
kvm entertainment
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
5-12-2007 23:43
Stond jij in het veld zeker? Ik jammergenoeg niet, boven in die ring is het één brei van de galm.
Toppers/Froger ben ik niet geweest,en zal er zomaar niet komen ook laugh :D
brabantse nachten zijn lang

Terug naar forum Reageer (zonder quote)