Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 29 van 31)
Moderator(s): Dré
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
25-9-2007 13:02
Beste allen,
sinds gister ben ik in het bezit van een smx 2,
nu wilde ik me vandaag registreren via de synq site voor updates e.d.
Edit: Het serienummer stond op de doos,

Ben overigens zeer tevreden over de mixer.
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
Daan86Standaard Lid
26-9-2007 17:38
Excuses voor m'n dubbele post, ik kon helaas m'n vorige post niet meer editten.

Ik ben opzoek naar een sd-card voor mn smx 2.
Nu heb ik al heel wat websites afgezocht naar een goed kaartje (volgens de handleiding Sandisk ultra II 512 mb). Ik kon echter nergens deze specifieke kaart vinden. Iemand die me kan vertellen waar ik eventueel wel nog zo'n kaartje kan vinden? Op bijna alle sites beginnen de Sd kaartjes met 1 Gb.
Indien de naam van een ander bedrijf/webwinkel niet gepost mag worden, wat begrijpelijk is, is mailen ook mogelijk.

Bij voorbaat dank,

(indien de mods van mening zijn dat dit verzoek, het vragen naar een andere winkel voor een product wat hier bij new-line niet verkocht word, niet door de beugel kan, snap ik dat deze post verwijderd word.)
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-11-2024
27-9-2007 09:07
Ik kan me vergissen maar volgens mij zou een 1GB kaartje ook gewoon moeten werken (en zo niet dan zijn de programmeurs wel erg krom bezig geweest). Maar wellicht kan Marky daar nog wat licht op werpen.

Pas wel op dat je geen SDHC kaart neemt (want die zijn NIET backwards compatible!!!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
27-9-2007 11:27
Bij het schrijven van de handleiding hebben we een voorbeeld van een goede kaart gegeven maar je kan natuurlijk ook een ander merk gebruiken. Belangrijk is wel dat het een "high speed" SD-kaart is anders riskeer je problemen. De samples zijn namelijk "non compressed" zodat de datastroom vrij groot is en dus een snelle kaart nodig is om die data tijdig te kunnen doorschuiven.

Bij de ontwikkeling van de SMX-2 waren de SD-kaarten 128MB, 256MB en 512MB nog erg populair.
Je kan inderdaad enkel kaarten tot max. 512MB gebruiken. De oorzaak ligt bij de mannier waarop die dingen geformatteerd worden. De cluster grootte verdubbelt namelijk bij kaarten boven 512MB. Bij het editeren (op maat snijden) van de samples kan je niet kleiner dan een cluster gaan, een verdubbeling van de clustergrootte betekent dus een halvering van de precisie waardoor de loops in vele gevallen niet meer naadloos zijn...
DréAdministrator
27-9-2007 11:55

Marky schreef:

Bij de ontwikkeling van de SMX-2 waren de SD-kaarten 128MB, 256MB en 512MB nog erg populair.
Maar sinds jaar en dag is er al sprake van een bepaalde ontwikkeling (en dat is dat die dingen elk jaar minstens verdubbelen in capaciteit). En het lijkt me dat er ten tijde van de ontwikkeling van de SMX-2 geen reden was om aan te nemen dat deze trend ineens doorbroken zou worden... Ook lijkt het me dat Synq toch wel een beetje de visie had dat de SMX-2 een aantal jaren in het assortiment zou blijven en daarna nog een aantal jaren levensduur zou hebben (dus 5 jaar vooruitdenken is een must). En na 5 jaar is de 128MB weg, de 256MB weg, de 512MB weg en, als we nog even wachten, de 1GB ook weg. De grootst leverbare non SDHC kaart is 4GB. Ik zou toch vooral proberen om het apparaat (dmv een firmware update) DAAR compatible mee te maken.
Je kan inderdaad enkel kaarten tot max. 512MB gebruiken. De oorzaak ligt bij de mannier waarop die dingen geformatteerd worden. De cluster grootte verdubbelt namelijk bij kaarten boven 512MB. Bij het editeren (op maat snijden) van de samples kan je niet kleiner dan een cluster gaan, een verdubbeling van de clustergrootte betekent dus een halvering van de precisie waardoor de loops in vele gevallen niet meer naadloos zijn...
En wanneer komt de firmware update die een einde maakt aan deze beperking? Of levert Synq ook SD kaartjes?

Ook vind ik het vreemd dat er schijnbaar gekozen is een "laagje" (abstraction layer) weg te laten (want bij de meeste file systemen lukt het gelukkig echt om een bestand op te slaan dat veel kleiner is dan de clustergrootte (gelukkig maar...)).
Daan86Standaard Lid
27-9-2007 20:22
Het kaartje wat in de handleiding staat, daar was ik van op de hoogte, net als het maximum van 512mb. Maar niemand een idee waar ik dan wel zo'n kaartje kan vinden? Want het zou toch wel erg jammer zijn als ik de functie van de sampler niet zou kunnen gebruiken omdat die kaartjes niet meer verkrijgbaar zijn. Ik heb me trouwens ook ingeschreven op de website van synq, maar hoe zie ik dat dit goed gelukt is? Ik heb geen email gehad ter confirmatie of iets dergelijks. Tevens vroeg ik me af waar ik kan vinden wat de laatste versies van de DSP en processor zijn? De mixer geeft 2.0 en 2.8 aan. Bij de link die ik vond, vond ik enkel een zip bestandje, maar het versienummer van de software in het zipje was niet te vinden.
DjsebasStandaard Lid
Sinds: 11-3-2006
Laatste: 8-11-2011
27-9-2007 23:50
Ga toch gewoon naar de mediamarkt of bestel er een bij conrad.
Keuze genoeg ook van 512 mb. Ik heb er 1 maand geleden in de
mediamarkt eentje gekocht voor mijn smx 2.
pioneer cdj 800mk2 - synq smx 2 - pioneer cdj 800mk2
YougowStandaard Lid
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
25-10-2007 17:40

yougow schreef:

Een van de 2 mixers die een probleem hadden bij Dre is de mijne. Toen ik hem na reparatie terug had deed hij het prima. Op de reparatie fiche stond ook vermeld dat er een nieuwe dsp processor in is gezet. (dit was het probleem, deze sloeg gewoon vast, met een hoop lawaai als je een effect toepaste als gevolg)

Echter heeft mijn mixer laatst op locatie gestaan, daar heeft hij het prima gedaan. maar toen ik heb de volgende dag thuis weer inprikte is het probleem weer komen opzetten. Ik ga de software nog maar eens updaten van het weekend, en zie (vermeld) dan hoe het ermee is gesteld.
dit is alweer even geleden...

Mixer is nu weer VOLLEDIG de soep in gedraait.
effecten sectie werkt meer niet dan wel (laten we zeggen eigenlijk bijna nooit) dat ding slaat gewoon helemaal dicht!
Ik heb dus opnieuw een aantal keren de software geupdate, alleen de laatste keer dat ik dat probeerde wou hij zelf dat niet meer doen. de letjes knipperen 4 maal en dan blijft hij hangen zonder iets op het scherm te vermelden of zonder dat hij de handelingen uitvoert die beschreven staan in de handleiding. Als ik de softwareversie controleer via de knoppen combo en uit/aan zetten, geeft hij bij dsp gewoon niks weer. maar updaten gaat niet...

ook de sampler heeft het laten afweten, hij kan de memorycard niet meer lezen ofzo, anyway het werkt allemaal niet!
mijn mixer is al eens terug geweest naar Dré, ze hebben toen het euvel verholpen door er blijkbaar het een en ander aan te vervangen. Jammer maar helaas is het probleem nog veel erger terug gekomen binnen een jaar tijd. het hele jammere van de zaak is dat halverwege deze maand mijn Garantie is verlopen. dus nu zit ik met een mixer die eigenlijk meer dan de helft van zijn functies mist, maar geen garantie meer.

zo even mijn frustraties weggewerkt. nu kijken hoe we het kunnen verhelpen.
Aangezien hij toch uit garantieperiode is( sad :( ) vind ik het een beetje mijl op 7 om hem terug te sturen naar Nederland (heb vorige keer ook 5 weken gewacht op retour, maar dat lag aan de importeur en niet aan Dré) Dus misschien kani k hem hier ergens in het Leuvense binnen brengen? Kan ik mijn mixer zomaar bij eender welke synq dealer binnen brengen? enzoja weet iemand een goeie plek hier in de buurt?

vriendelijke groet
Hugo
...
Philip_JanssenStandaard Lid
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
25-10-2007 18:21
Ik zou proberen Dré hiervoor toch te benaderen als je bij hem de mixer hebt gekocht. Misschien dat hij aan kan dringen tot een oplossing waarbij het defect wordt gerepareerd onder coulance. Want een week of 2 buiten garantie is natuurlijk gewoon doffe pech.

Ik heb een tijdje stage gelopen bij HP op de afdeling Customer Relations. Daar wilden we nog wel eens een toestel laten repareren als het net buiten garantie defect ging en als de klant bereid was mee te werken aan een normale oplossing (dus niet vanuit de hoogste boom begon te blazen dat wij maar een malafide club waren omdat we 1 jaar fabrieksgarantie geven).

Dus gewoon proberen en goed bedenken dat het de toon is die de muziek maakt.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DréAdministrator
25-10-2007 18:33
Reactie is reeds gemaild (ik moest toch nog de puinhopen opruimen die overbleven toen ik 2 uur lang m'n werk door anderen liet doen...). Voorgesteld is om de mixer gewoon naar ons op te sturen. Ook ik verwacht een coulante houding van de importeur en fabrikant (zeker gezien het feit dat de mixer al een keer eerder ter reparatie is aangeboden met dit probleem).

Over dat laatste wil ik nog wel een misverstand over wegnemen. Het is NIET zo dat de garantie verlengd wordt als een reparatie onder garantie is uitgevoerd. Als je dus 2 jaar garantie hebt en na 1 jaar kapt het ding ermee dan heb je niet opnieuw 2 jaar garantie op de gehele mixer nadat hij hersteld is (garantieteller blijft dus gewoon doorgaan). WEL is het zo dat het vervangen onderdeel een afzonderlijke garantie hoort te hebben. Bijvoorbeeld: Je claimt garantie een week vóór het aflopen van de garantie. Product wordt onder garantie hersteld en toont hetzelfde probleem, net 1 week na het verlopen van de garantie. In DAT geval mag je verwachten dat het vervangen onderdeel minstens een X aantal maanden correct z'n werk hoort te doen.

Al met al blijft het altijd vervelend als een apparaat stuk gaat (en het is alleen maar goede reclame voor een fabrikant als daar goed mee omgegaan wordt ;-).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)