Forum > Licht

hq power verticale rookmachines

(122 reacties. Pagina 10 van 13)
Moderator(s): Dré
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
18-7-2007 15:23
mooie foto, jammer dat ze nog niet in een net HD stolpkistje zitten sneaky :V
nog 10 berichten en ik word VIP!!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
18-7-2007 16:24

Basement-club schreef:

Voor indoor gebruik ziet dit toestel er toch erg geschikt uit. Hier is het toch ook nagenoeg windstil met uitzondering van airco of andere luchtverversingssystemen. Denk me ze toch ooit nog aan te schaffen.
Ze zijn ook een keer in een aula gebruikt, maar daar was het effect toch ook wat anders. Uiteindelijk zul je wel een hoge rookpluim krijgen, maar dat duurt even. Als je op de knop drukt komt er een straal van ongeveer 2,5 meter hoog uit, die rustig groeit. Dit soort effecten zijn juist leuk na bijvoorbeeld een break in de muziek, om daarna gelijk een stoot rook te krijgen. Dan druk je ff kort, en daarbij lijkt het effect niet echt op wat er op de foto te zien is. Als het meezit zal ik beide Fogjets (die eigenlijk van Ruben zijn) een keer in de achtertuin zetten op een goede avond, en maak ik foto's die het "fogjet" effect wat duidelijker laten zien.

djmouse schreef:

mooie foto, jammer dat ze nog niet in een net HD stolpkistje zitten sneaky :V
Wordt aan gewerkt. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
19-7-2007 02:03
Aula bij ons was 4 meter 20 hoog, maar na een schot zat hij toch al snel aan het dak. Het laatste stukje draaft nog aardig snel een stukje door, ookal is de echte kracht er uit.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
19-7-2007 10:24

Martijn schreef:

Foto van een Showtec Fogjet.

Op de foto lijkt het echter heel spectaculair maar valt eigenlijk best mee.
Welke vloeistof? De importeur adviseert de "dunne" vloeistof namelijk.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-7-2007 10:41

Dré schreef:

Welke vloeistof? De importeur adviseert de "dunne" vloeistof namelijk.
Wat bedoel je met "dunne" vloeistof? Dunne rook die snel verdwijnt?

Interessant om te bekijken:

Jem Pro Steam Simulation Fluid
Light Image
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
19-7-2007 10:46
De importeur raadt inderdaad de showtec light vloeistof aan. Bij een collegabedrijf hadden ze ook de showtec fogjets met lightvloeistof en die gaven lang niet zo'n effect als wat Martijn heeft op zijn foto. Bij het effect met lightvloeistof moet je denken aan een rookmachine die niet veel hoger spuit dan 2 à 2,5 meter met hele dunne rook (meer richting het hazer effect). Daarom vraagt Dré zich af wat voor vloeistof er gebruikt is in de fogjets van Martijn.

In de hq-power fogjets (die ik zelf ook heb) doe ik gewone vloeistof in waarmee een ik soortgelijk (iets groter en hoger) effect krijg als Martijn laat zien op zijn foto.

Edit: De link die je aanhaalt is inderdaad wel interessant, misschien een keertje leuk om een paar fogjets naast elkaar te testen met verschillende types vloeistof erin.
Verhuur & verkoop van special effects
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
19-7-2007 14:23

Dré schreef:

Martijn schreef:

Foto van een Showtec Fogjet.

Op de foto lijkt het echter heel spectaculair maar valt eigenlijk best mee.
Welke vloeistof? De importeur adviseert de "dunne" vloeistof namelijk.
Zat deze vloeistof in. Wel light, maar scheelt niet heel veel met normale vloeistof. ZR mix is wel dichter en blijft langer hangen, dus iets scheelt het toch wel. Misschien inderdaad die Jem vloeistof die Jeroen aanhaalde proberen. Twee problemen: per 25L verkrijgbaar en ik ben niet degene die bepaalt wat er in die machines gemikt wordt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Oonze adStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2007
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 6
23-7-2007 21:57
de showtec is wel luek om er bij te hebben. ik heb er zelf 2. maar het blijft showpech ik heb er al 1, 2keer op gestuurt. en hij is nog niet terug sad :( sad :( sad :(
Sory voor de spelfouten.Ik ben ok maar een lichtnicht.
Oonze adStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2007
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 6
23-7-2007 22:03
ik gooi er gedestiereedwater (+/- 1kwart water 3kwart rookvloeistof) bij dan is de rook snel weg en blaasd die wat hoger. laugh :D
Sory voor de spelfouten.Ik ben ok maar een lichtnicht.
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
23-7-2007 22:27

oonze ad schreef:

ik gooi er gedestiereedwater (+/- 1kwart water 3kwart rookvloeistof) bij dan is de rook snel weg en blaasd die wat hoger. laugh :D
Blijft er dan niet wat meer residu achter? Gedestilleerd water wordt toch niet volledig verdampt door de machine?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)