Forum > Geluid

Toppers in concert - Geluid ZEER slecht

(44 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
3-6-2007 21:55
denk juist dat het andersom is des te meer kasten des te meer reflectie des te meer problemen, gr arjan
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
3-6-2007 22:38
Of meer kasten voor een egaal geluid. Dan hebt je 20 kleine reflecties in plaats van 4 grote(in verhouding tot het gewenste volume).
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
3-6-2007 22:47

CyberDance schreef:

Er wordt gezegd dat er met sensation veel meer geluid hangt dan op toppers.
Waarom gelijk alles op stagepro afschuiven terwijl het misschien wel een budget kwestie is en er gewoon niet meer geld wordt gegeven voor "meer boxen".
Vrij dom bedrijf, om in geval van te weinig budget een klus TOCH aan te nemen met dit als resultaat. Want wat minder goed geluid, is nog daar aan toe. Maar ZO'N grote hoeveelheid bezoekers met amper verstand van geluidszaken, die klagen... Dan is er iets grondig mis.
Light Image
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
4-6-2007 00:01
Telegraaf - Toppers betreuren klachten over geluid
Lijkt dus een oorzaak te zijn geweest die men niet van tevoren heeft zien aankomen. Verklaart ook waarom vele mensen na een poosje nog wel een plotselinge verbetering merkten. Wat het niet verklaart is dat er dan nog genoeg mensen overblijven die zeggen dat het geluid vrijdags ook al slecht was.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
4-6-2007 01:42

JeroenVDV schreef:

CyberDance schreef:

Er wordt gezegd dat er met sensation veel meer geluid hangt dan op toppers.
Waarom gelijk alles op stagepro afschuiven terwijl het misschien wel een budget kwestie is en er gewoon niet meer geld wordt gegeven voor "meer boxen".
Vrij dom bedrijf, om in geval van te weinig budget een klus TOCH aan te nemen met dit als resultaat.
Nee, waarom. Ik denk niet dat het bedrijf hier wakker van ligt.

Deels zet ik ook mijn vraagtekens bij het technisch mankement daar men spreekt van:
net als vorig jaar is een groot aantal mensen niet te spreken over de geluidskwaliteit
Bij froger zelf was het best te pruimen, dus denk eerder dat door de twee extra heren er wat minder budget is.

Martin.
kvm entertainment
HR SoundStandaard Lid
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
4-6-2007 08:54
Voor dit soort zaken geldt niet altijd dat het af te schuiven is op "budget". Veelal worden voor dit soort klussen een aantal bedrijven aangeschreven die dit soort "klussen" kunnen doen en gevraagd hiervoor een offerte te maken. Als inderdaad de kosten leidend zijn dan wordt het bedrijf genomen met de laagste inschrijving. Op de achtergrond spelen ook nog een aantal "zachte" zaken mee, denk aan kwaliteit, ervaring, organisatie en nog wat meer van deze zaken.

Door deze manier van werken te hanteren kun je, als laagste inschrijver, wel eens vergissen in de hoeveelheid geluid die noodzakelijk is. Het is dan de taak van de opdrachtgever ( management van de toppers) om dit te bewaken zodat de gewenste kwaliteit toch geleverd wordt.

Maar feit blijft dat het zeker geen reclame is voor de uitvoerenden.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
4-6-2007 09:58

KVM schreef:

Ik hoop van wel. De naam `Stage Pro´ zwerft toch rond, en de grote organisaties weten best dat Stage Pro deze productie heeft gedaan. Goeie kans dat die toch even verder zoeken, de volgende keer wanneer ze op zoek zijn naar een geluidsbedrijf...
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
4-6-2007 10:15

HR Sound schreef:

Door deze manier van werken te hanteren kun je, als laagste inschrijver, wel eens vergissen in de hoeveelheid geluid die noodzakelijk is.
Denk niet dat StagePro zich hierin zal vergissen. Ze staan immers vaak zat in de arena dus weten maar al te goed wat er nodig is lijkt me zo.

Ik heb ook niet gezegd dat budget de enige factor moet zijn, of zelfs DE factor. Stagepro (of eender welk bedrijf) kan nog zo'n goed systeem neerzetten, als de (gast) technici het verprutsen kunnen zij daar verder ook weinig aan doen.

JeroenVDV schreef:

KVM schreef:

Ik hoop van wel. De naam `Stage Pro´ zwerft toch rond, en de grote organisaties weten best dat Stage Pro deze productie heeft gedaan. Goeie kans dat die toch even verder zoeken, de volgende keer wanneer ze op zoek zijn naar een geluidsbedrijf...
Stagepro heeft genoeg grote klanten die tevreden zijn. Als die ene klus slecht is gegaan zullen die heus niet afhaken. Als de oorzaak bij hun ligt: ja ik hoop dat ze er wakker van liggen. Zijn externe factoren de oorzaak: hoogstens zorgen dat je die er bij de organisatie uitgepraat krijgt voor de volgende keer.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
4-6-2007 11:57
Ik pluk even wat reacties uit een collega forum:
Kijk, de ArenA blijf een godvergeten galmbak en vooral op de ring heb je daar last van, terwijl het op het veld best acceptabel kan zijn als je lekker in de PA staat... je moet er echt héél veel kasten inhangen om het overal goed te krijgen. Ik weet toevallig van Kriek dat de aanvankelijke ontwerpen van vorig jaar zelfs bijna twee keer zoveel kasten omvatte dan het uiteindelijke aantal dat gebruikt is van méér dan 150 Doscen en dV's (!)
Voor het geluid voor de eerste en tweede ring gebruikte ze de geluids installatie van de Arena, vandaar het slechte geluid.
Er is dus weer op het geluid bezuinigd.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Dj NathanStandaard Lid
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
4-6-2007 13:40
Misschien dat ze deze jongen de volgende keer moeten vragen: KLIK

De foto's zien er in iedergeval veel belovend uit.
Pearl 2000 in da house!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)